Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@MartijnEV: het punt bij Wijk bij Duurstede kun je ook van je kaart halen. Men had er geen probleem mee dat ik er wilde opladen, maar..... De oplaadpunten staan niet alleen achter het hek en zijn buiten werkuren onbereikbaar, ook zijn de aansluitingen (van de vaste kabel) van het verkeerde type. Type 1 als ik me niet vergis. Helaas vergeten foto's te maken.
Er stond overigens wel een Twizy te laden, daarvan zal het laadsnoer dan ook aangepast moeten zijn.
Tenslotte was een van de twee laadpalen buiten gebruik.
Dave
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Vandaag een vervelende ervaring gehad bij de zojuist geopende 22 kW laadpaal bij La Place Zoeterwoude. Deze doet het niet. Greenflux is niet bereikbaar in het weekend, maar activering met een greenflux laadpas werkt niet. Auto blijft vermelden 'controleren' en de paal geeft een rood licht. De manager weet van niets.
Het is ook flink zoeken naar de La Place want op de snelweg is deze nog niet aangegeven. Maar het is afslag zoeterwoude dorp.
Op zich wel een handige plek als de paal het zou doen. Heel vervelend als je er strand met nog 6km te rijden met 3-jarige zoontje... Gelukkig zit er op ca. 1 km afstand in het dorp Zoeterwoude Dorp een 11 kw laadpaal die ik nog net wist te bereiken.
Ik heb Greenflux maar gemaild met het probleem (bandje als je ze probeert te bellen). Maar vooralsnog kun je dus niet laden bij Greenflux laadpunt Zoeterwoude.
Omdat ik exact tegelijk met een bevriende V60 rijder inplugte op een greenflux paal (niet meer doen dus, gewoon 1 voor 1) bij laplace Hilversum gaf die ook een storing. Geen storing nr, maar wet wat doorschakelen (doordeweeks voor 1700) toch gelukt monteur te regelen (onze beide kabels zaten namelijk daardoor ook vast). Monteur zelf had ook geen storing nr. Aangegeven aan greenflux dat ze nr er op moeten plakken. Niet handig.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Hallo,
Bin gestern gut in Hoorn angekommen. Hat alles geklappt. Habe eine Frage. Kann ich am Mittwoch auch nach Amsterdam über die A1, die A300 und A12 fahren. Kann mir das jemand planen. Gibt es dort 22 kW Zoelader auf der Strecke, oder ist das weiter als über Breukelen ?
Danke im Voraus. Bericht über die Tour erfolgt von zu Hause aus.
Ich würde empfehlen von Hoorn über die A7 nach Amsterdam zu fahren und dann über die A2 via Breukelen nach Utrecht. Breukelen liegt zwischen Amsterdam und Utrecht und bei Breukelen (52,9 Re) gibt's Rastplatz "Haarrijn" (mit Shell Tankstelle "Haarrijn"). Am Parkplatz (also nicht in der Tankstelle selbst) steht ein MisterGreen 22kW Ladesaule. Hoorn-Haarrijn ist 75km.
Dann mit voll geladenen Batterie von Haarrijn über die A2 via Utrecht nach Nieuwegein-Vianen-Beesd und dann über die A15 nach Nijmegen-Molenhoek. Haarrijn-Molenhoek ist 105km.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
The charger at Breukelen hotel is very reliable and delivers the 22kw. There is supposed to be also a 22kw charger at the A1 at La Place Laren but I never tried it. To be safe, go via Breukelen
@rasky Können Sie bitte uns mal informieren über die lademöglichkeiten in Deutschlan und auf welcher weise es möglich ist die öffentlichen Ladestationen zu aktivieren / bezahlen. Herzlichen Dank im voraus.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Ik was vanochtend bij het eerste Fastned station aan de A1. Ik dacht even kijken hoever ze zijn. Ik moest in Barneveld zijn dus het lag voor mij op de route. Alles was al klaar!!!
Helaas alleen nog maar een 22kw aansluiting voor ons Zoe rijders.
Ik de stekker er in pluggen en kijken of het al werkt. Er gebeurde eerst niets maar toch ging hij laden.
Het duurde 6 minuten en 24 seconden om er 1.17kw in te krijgen. Dat duurde me te lang en ben toen maar verder gereden.
Misschien dat de juiste hoeveelheid stroom nog niet aanwezig was. Mijn accu was voor 65% gevuld dus daar lag het niet aan. Bij 90% gaat het laden sowieso altijd langzamer.
Ziet er mooi uit daar. Helaas heb je het idee als je aan komt rijden dat je verkeerd om staat. Ons laadpunt zit voorop maar de opstelling is zodanig dat er rekening is gehouden met een laadpunt achter op de auto.
Hier wat foto's.
IMG_1832.JPG
IMG_1833.JPG
IMG_1834.JPG
IMG_1835.JPG
IMG_1837.JPG
IMG_1838.JPG
IMG_1839.JPG
IMG_1841.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Goed nieuws. Begin van een nieuwe periode van elektrisch rijden. Goede beschikbaarheid van snellaadpunten langs snelwegen. Werkte het met de laadpas, of moest je op een andere manier afrekenen?
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013
Helaas alleen nog maar een 22kw aansluiting voor ons Zoe rijders.
Euh, das niet waar ik op hoopte. Zeker omdat er geen afleiding is (cafetaria/ broodjeswinkel/ etc.) moet het laden echt snel gebeuren. Ik had minimaal 40kW verwacht???????
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Fastned zal alle laadstandaarden ondersteunen. Op dit moment betekent dit opladen met: (1) CCS ook wel geheten DC Combo II, (2) CHAdeMO en (3) AC tot 22/43kW.
Hmmm, wat bedoelen ze nou? tot 22 of 42kW?
Fastned werkt met de ABB (Epyon) Terra 53 laadzuilen. Op dit moment is de AC 43kW optie op de Terra 53 nog niet leverbaar (de Terra 53 CJG-versie). Zodra de Terra 53 CJG beschikbaar is, zal daarop AC 43kW worden aangeboden via een vaste kabel aan de laadzuil, dus niet zoals we gewend zijn met een contactdoos waar onze eigen kabel ingestoken moet worden. Zodra deze CJG-versie leverbaar is zal Fastned dus AC 43kW kunnen gaan uitrollen over haar laadstations.
Tot die tijd wordt een AC 22kW contactdoos aangeboden op de laadzuil, waar je je eigen kabel op kan aansluiten. Aangezien de losse laadkabel van de Zoe niet meer dan 32A kan doorlaten, kun je niet hoger dan 22kW laden.
PS, ik zag vanmorgen overigens ook een Zoe in de kleur Bleu Energy wegrijden bij locatie Palmpol. Iemand van dit forum geweest? Of was het Bavo Galama?
Vandaag geladen bij de Lucht. Prima lokatie om te laden direct langs de snelweg, twee plekken beschikbaar. Twijfelde wel een beetje over de snelheid, 51 minuten om van 44% naar 95% te komen. Maar was vanochtend best koud. Vraagje, hoe zien jullie de snelhieid of de laadstatus in kWh? Of reken je terug op basis van percentages? Jammer dat je niet gewoon kan zien in de auto hoe snel het gaat.
Zodra deze CJG-versie leverbaar is zal Fastned dus AC 43kW kunnen gaan uitrollen over haar laadstations.
Logisch verhaal op zich maar daarmee ook voorlopig voor mij een reden deze laadmogelijkheid te laten voor wat het is. Ik bedoel als ik serieus wil laden ben ik zeg 40 minuten verder. Zonder dat ik iets kan doen in de omtrek. Rijd ik liever door naar een AC restaurant ofzo waar ik misschien wel langer moet wachten maar een hapje kan eten.
Is er al een schatting gegeven wanneer de upgrade naar 43kW moet plaatsvinden?
Vraagje, hoe zien jullie de snelhieid of de laadstatus in kWh? Of reken je terug op basis van percentages? Jammer dat je niet gewoon kan zien in de auto hoe snel het gaat.
Lijkt me een mooi iets voor de wishlist (waar ik overigens vorige week Renault klantrelaties op gewezen heb)
Binnen enkele maanden worden over heel Europa 400 geschonken Nissan-snelladers geïnstalleerd op belangrijke locaties, zodat elektrische autonetwerken worden gemaakt voor Nissan LEAF-eigenaars, om nog sneller nog verder te reizen.
Tegen maart 2013 zullen 40 door Nissan geschonken snelladers in Nederland zijn geïnstalleerd, wat betekent dat de meeste Nederlandse bestuurders nooit meer dan 30km van een snellader zullen zijn verwijderd
Ik weet alleen niet of dit een belofte was die waargemaakt is!!!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut