Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door E-mission »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Eind juli vertelde The New Motion mij dat ze druk bezig waren alle Nissan snelladers (35 totaal) te voorzien van een AC kabel. Tot nu toe heb ik niet het idee dat dat ook maar enigszins gelukt is, maar ik zal eens naar progressie vragen.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door electronaut »

avdvee schreef:Je bedoelt 1 gegarandeerd werkende oplossing? Of snellaad oplossing? En welk protocol bedoel je dan precies? Dat eerdergenoemde IEC protocol is een algemene norm die meerdere protocollen bevat. Renault heeft daar dan weer een eigen standaard omheen bedacht.
Uit alle verschillende laadsnelheden valt op te maken dat de Zoe het afgenomen vermogen traploos kan variëren. Een snellader is exact hetzelfde als een gewone laadpaal, alleen communiceert die een andere maximale stroomsterkte aan de Zoe. Verder is alles 3 fase, 400 V, zelfde stekker en zelfde communicatie=standaarden (oké, misschien met wat verschillende substandaarden). De laadproblemen hebben schijnbaar ook meer te maken met het krachtstroomcircuit dan met de digitale protocollen.
avdvee schreef:Euh hoeveel van die superchargers zijn er dan precies? Ik begrijp overigens dat de meeste publieke palen en zware opladers (> 11kW) standaard niet werken zonder aanpassingen. Tesla wijkt dus ook af van IEC normeringen .......
Fair enough, maar het gaat mij erom dat Tesla verantwoordelijkheid toont en vanuit de berijder denkt. Die wil met zijn auto echt niet anderhalf uur gaan staan wachten bij een 50 kW CHAdeMO ladertje. Dus heeft Tesla gedacht: "als er voor onze klanten geen bevredigende oplossing is, dan maken we die gewoon.΅ En tegelijk voorzien ze die oplossing van een herkenbare branding, en zorgen ze ervoor dat iedereen het weet. Dat is marketing. Die Superchargers leveren meer op (in de zin van verkochte auto's) dan ze kosten.

In de US en Noorwegen zijn nu in totaal 37 Superchargers operationeel. Een snellader is in een landje als Nederland nu ook niet zo erg belangrijk als je een bereik van 400 km hebt. Met een stuk of 3 heeft Tesla zo'n beetje alle uithoeken van ons landje wel afgedekt. Die zouden er nog wel eens eerder kunnen zijn dan het eerste snellaadpunt voor onze Zoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

Nou het is weer zover; na een 'eigen' oplossing, de Essentpaal bij het Olympisch stadion heb ik nu bij een bedrijf ellende gekregen. Het vreemde is dat ik hier vorige week geen probleem had met dezelfde lader ....

Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

Overleg met de dealer leerde me dat dit verholpen kan worden met een software aanpassing; helaas moet de auto naar de dealer en kost het 2 dagen doorlooptijd (iets met toestemming uit Frankrijk).

Ben ik de enige met dit fenomeen of herkennen jullie dit?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door MartijnEV »

Heel vreemd: het relais in de laadpaal ging klapperen?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door electronaut »

Ik zag nog een andere Lolo hangen. Heb je het daarop ook geprobeerd? Of bleef de storing staan en wou hij helemaal niet meer laden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

Nadat ik de fout kreeg heb ik in 3 andere Lolo boxen (waarvan 1 ander type) geprobeerd zaken werkend te krijgen maar de Zoe volhardde in zijn weigering/ foutstatus. Moedeloos heb ik het toen opgegeven en ben ik naar kantoor gegaan, de auto achterlatend op een (andere) paal.

Een uur later toen ik de auto met de afstandsbediening opende schakelde de Zoe opeens en begon hij alsnog te laden. Foutmelding was weg. Thuisgekomen op de lader geen centje pijn.

Het lijkt dus alsof de Zoe zichzelf beschermt gedurende X minuten ... en dan zichzelf reset?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door electronaut »

He, wat grappig, dat overkwam mij dus ook: toen ik het portier opendeed, begon mijn Zoe ook opeens te laden. Misschien hebben we een workaround ontdekt... :idea:

Vandaag was ik toevallig in het Amsterdamse bos. Dacht ik: eens even die laadpaal tegenover Grand Cafe 'De Bosbaan' proberen. Nou, om te beginnen stond er al een fossiel op 1 van de twee plaatsen. :-x Maar dat zorgde er waarschijnlijk wel voor een van de twee contacten vrij was (er stonden een stuk of wat Amperaatjes op de parkeerplaats) en ik vanaf de weg kon inpluggen. Puur uit nieuwsgierigheid. En ja hoor: zelfde fout: accu kan niet worden geladen. Paar keer het in- en uitplugdansje geprobeerd. Fout blijft.

Zou ik ook die software update nodig hebben? Eerst maar eens afwachten wat jouw ervaringen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

Ja workaround maar na een X periode. Want ik heb initieel wel tig keer aan/ uit en deur open/ dicht gedaan zonder enig resultaat.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door PieterZoe »

De linker aansluiting van de (Essent)paal bij het Amsterdamse Bos doet het niet. Essent laadpalen in Amsterdam werken bij verder prima. Het deur-open-fenomeen heb ik nog nooit meegemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

Essentpaal bij Olympisch station (Laan der Hesperiden) veroorzaakte mijn probleem; bij Artis ging het prima als ook bij Aalsmeerweg (tegenover Pizza restaurant). De ene Essentpaal is de andere niet.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door E-mission »

Die bij het A'damse bos deed het een maand terug ook niet, ik heb de storing en details toen doorgebeld. Jullie ook? Één van de andere twee laders in het bos (staan er nog twee) deed het prima. Die bij de kinderboerderij niet geprobeerd.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door bbos »

Ik heb ook twee keer "accu laden niet mogelijk" gehad, en kon het beide keren herleiden tot een niet helemaal erin gedrukte stekker waardoor de auto de stekker niet op slot kon doen. Tweede keer ging zelfs het lampje bij de stekker spectaculair blauw/rood knipperen (uitproberen op eigen risisco).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

Je bedoelt blauw/ rood zoals ik op het filmpje hierboven heb meegemaakt?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door bbos »

Ja precies. (sorry, had filmpje nog niet bekeken). Na het helemaal indrukken van de stekker ging ie wel netjes laden maar bleef de lichtshow. Stekker eruit en er weer in en alles ok.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door E-mission »

Laatst bij Hotel Steigenberger op Schiphol Oost proberen op te laden pal naast de ingang (de rokers die daar ook staan stonden even raar te kijken, maar ja ik zie toch echt een paal daar). De ene kant van de paal is een vaag camping stopcontact, maar de andere kant is een Mennekes stekker. Binnen moest ik vragen aan de concierge om hem even aan te zetten. Dat ging initieel goed, maar daarna stopte het laden. De paal begint daarna echter meteen weer met laden, stopt weer door de storing (aan Zoe kant), begint weer, stopt weer, tot de Zoe hem echt niet meer wilde hebben en controleer regelaar doorgaf. Hierna gaf receptie aan ook laders in de parkeergarage te hebben waar ik gratis mocht parkeren als volledig EV-rijder (later bleek dat verkeerd gecommuniceerd, het is voor de helft van het geld (normaal 4 euro per uur ofzo)). De rode waarschuwing "controleer regelaar" bleef staan, ik heb een keer of 3 geprobeerd het laden te starten (stekker erin, eruit, etc), daarna ging de melding weg en begon het laden. Sindsdien is al het laden thuis en elders prima gegaan. De laders daar lijken overigens niet snel, niet meer dan 5 kW. Maar wel handig als je een keer met iemand in buurt Schiphol wil afspreken (zolang je niet de lader naast de deur neemt, alhoewel het wel gratis parkeren is dan), de (zeer goede) bar daar is 24H open. De laders staan er net een week.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door avdvee »

a precies. (sorry, had filmpje nog niet bekeken). Na het helemaal indrukken van de stekker ging ie wel netjes laden maar bleef de lichtshow. Stekker eruit en er weer in en alles ok.
Mij is opgevallen dat auto aan/ uit en stekker aan/ uit niet veel uitmaken maar deur open/ dicht wel :-)
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door bbos »

Het klinkt bijna een beetje alsof we een regendans opvoeren als ie niet wil laden :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Vreemde storing tijdens laden

Bericht door Roy-ZOE »

Fijn dat het A'damse bos probleem uit de wereld is. Hij doet t gewoon niet. Ik kon er gisteren ook niet laden.

Dat van de deur open/dicht om het laden te hervatten herken ik. Heb ik ook vooral bij oudere palen hier in Utrecht. De Ballast bedam palen werken perfect.
Heb mijn auto gekocht bij de locale garage Van de Wind. Hij gaat ook even bellen met zijn contacten bij renault. Als ik wat hoor laat ik het weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

lolo laat mijn kabel niet gaan

Bericht door electronaut »

Op een lolo waar ik al een paar keer eerder heb geladen had ik een lastig akkefietje toen ik ontplugde vanmiddag.

Ik had mijn pasje aan de lolo gepresenteerd, de kabel uit mijn Zoe gehaald, en wilde de kabel uit de lolo halen. Maar hij zat nog vast. Ik dacht dat hij het pasje dan kennelijk niet goed gelezen had, dus presenteerde het pasje opnieuw. Er volgde een kort piepje maar verder geen sjoege. Het lampje was uit en de stekker bleef vast zitten. Wel 10 keer mijn pasje aangeboden. Tien piepjes maar geen voortgang.

Nog maar eens inpluggen, uitpluggen, etc etc. Het bekende dansje. Na een minuut of 5 doelloos rommelen begon opeens het groene lampje weer te knipperen, en nadat mijn Zoe klaar was met haar controles begon het continu te branden. Daarna kon ik nogmaals mijn laadpas presenteren en eindelijk de plug eruit halen. Het was effe zweten, maar toch gelukt mijn kabel te bevrijden.

Range anxiety heb ik nooit gehad, charge anxiety heb sinds een week of 6 en moet ik nu ook nog unplug anxiety krijgen? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: lolo laat mijn kabel niet gaan

Bericht door avdvee »

Ik heb ook wat ervaringen met die Lolo's maar die zijn meestal goed. Dat wil zeggen ik heb wel problemen ondervonden maar ik kon hun supportdesk 24x7 te pakken krijgen, met succesvol resultaat. En dat in deze tijden ....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: lolo laat mijn kabel niet gaan

Bericht door PieterZoe »

Die ervaring heb ik ook een paar keer gehad. Ook met Essent palen. Learning: bij publieke laadpalen altijd eerst de stekker uit de paal halen en dan uit de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door Roy-ZOE »

Gisteren voor een Bachelor feestje een tocht door west Nederland gemaakt. Direct wat laadervaringen opgedaan.

1. Bij een The New Motion locatie in Den Haag kreeg ik een foutmelding bij het laden (rode lampen). Daarna bij E-laad 500 m verder (zelfde hardware) probleemlood laden. In Amsterdam bijna hetzelfde liedje bij Nuon.
2. Bij de Nuon paal bleef de status 'controleren' daarna bij een mij bekende Essent locatie geen enkel probleem.

vanochtend Nuon even gesproken en zij zien wel mijn pogingen maar kunnen niet vertellen waarom het niet werkt. Ergens in de keten paal-pasje-auto gaat het mis. Klinkt als compotibiliteitsproblemen in de SW.

Is dit herkenbaar? ZO ja, iemand een idee hoe we dit kunnen tackelen samen met de leveranciers? Is nl best eigenlijk best lastig om steeds met bijna lege accu's van paal naar paal te hoppen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door avdvee »

Jouw probleem komt mij bekend voor; leek dat op het filmpje wat hier gepost heb? vreemde-storing-tijdens-laden-t16070-25.html

Volgende week krijgt mijn Zoe een modificatie van Renault waardoor ik minder problemen zou moeten krijgen.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

evsolutions
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 okt 2013 14:26
Actief als: professional

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door evsolutions »

@avdvee, Planning daarvoor vastliggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door Roy-ZOE »

Deze melding had ik idd in Den Haag. Hoor graag jou ervaring.
Wat houdt de Modificatie in, dan zet ik mijn garage ook op dat spoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door avdvee »

@Roy-ZOE, naar ik begrijp is er een softwarematige aanpassing nodig die ca. 4 uur kost om door te voeren. Omdat de procedure nogal ingewikkeld schijnt te zijn heeft de dealer (Bochane) mij gevraagd de auto 2 dagen in te leveren. In de tussentijd krijg ik van hen een leen-Zoe dus geen centje pijn. Daarnaast bouwen ze 'even' Xenon in en krijg ik mijn winterbandjes :-)

@evsolutions, afhankelijk van mijn eega en haar planning moet dit volgende week do/ vrij plaatsvinden.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door MartijnEV »

Arnold, dat klinkt als een ingrijpende software-update. Eigenlijk een upGrade. :-)

Weet jij of nieuw geproduceerde Zoes deze softwareversie standaard meekrijgen? Ik hoop van wel; onze nieuwe Zoe (productie 14 nov) gaan we namelijk over ruim een week ophalen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door PieterZoe »

Mijn theorie is dat de innovatieve Chameleon-lader een kwetsbaar onderdeel in de eerste generatie Zoe is en gevoelig is voor storingen. Iedereen die problemen heeft gemeld, heeft die problemen gehad bij laders waar ze voorheen (of erna) zonder problemen geladen hebben. Het lijkt niet aan de palen te liggen. Ook het activeren van laden bij handmatig afsluiten/openen van de deuren wijst op een storing aan de kant van de auto ipv de paal. Bij mij stopte de lader er helemaal mee (zie BCB (chameleon-lader) defect) en is de BCB vervangen. Maar mogelijk kan bij tijdig ingrijpen iets aan de software of electronica gedaan worden om de storingsgevoeligheid te verminderen en defecten te voorkomen. Ik verwacht dat dit bij de Zoe van Arnold gaat gebeuren.
Goed om elke reparatie of storing hier op het forum te melden zodat we iets van een dossier opbouwen (indien nodig natuurlijk. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb met deze theorie)
Pieter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door avdvee »

@MartijnEV en PieterZoe. Ik zal mijn dealer vragen om enige uitleg want het intrigeert me ook wel. Enerzijds vind ik het verrassend dat dit probleem kennelijk softwarematig op te lossen valt maar anderzijds snap ik niet waarom dit dan niet 5 weken geleden, toen de auto werd afgeleverd, al is toegepast. Heeft iemand een idee of en hoe ik kan zien wanneer de auto geproduceerd is? De auto was al bij de dealer toch ik 'em kocht (showroom) echter nog niet op kenteken. Het kan dus best een eerste generatieversie zijn hoewel je kunt afvragen wat die term betekent als je bedenkt dat de Zoe al langer in Frankrijk uitgeleverd wordt.

Hoe dan ook zal ik opnieuw vragen of het alleen software betreft en niet, zoals PieterZoe, ook vervanging van onderdelen.

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een verder onderzoek van de symptomen:
- symptomen traden op bij mij: thuis (Ratio lader ca. 9kW), Essentlader ca. 11kW, Lolobox ca. 3,7kW
- verstoring is niet consistent: alle (type) laders werken normaliter wel; soms niet.
- de storing lijkt zichzelf op te lossen (soms door naar een andere box te gaan, soms door deur open/ dicht te doen)
- mijn auto is op 19-10 op kenteken gezet echter veel eerder geproduceerd, denk ik.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door Rossy »

Je kan het zien aan het fabricagenummer van de auto.
Dit is te vinden op het typeplaatje van de auto.
Een uitleg hoe je het typeplaatje kan lezen is HIER te vinden.
Waar bij de Zoe het typeplaatje is bevestigd kan ik je niet vertellen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door Ad van der Meer »

Het chassisnummer is te vinden bovenaan de pagina van My ZE Online.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door avdvee »

Euh, het VIN nummer bedoel je? En kun jij daar wat uit aflezen?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door Ad van der Meer »

Als je genoeg VIN's hebt en de bijbehorende autoinformatie, dan is er wel wat uit te sluiten.

Op het Teslamotorsforum hebben ze daar de VIN's voor Roadsters en Model S'sen op die manier ontleed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door Rossy »

Aan de hand van de fabricagenummers is exact te zien welke auto van welk model je hebt die in de betreffende fabriek gebouwd is.
Zover ik weet wordt de Zoe in 1 type gebouwd en in slechts 1 fabriek.
Dit is de makkelijkste manier om het te vinden.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door avdvee »

Zojuist uitgebreid staan testen met zogenaamde Lolo-boxen van 'the New Motion' en duidelijk was dat de Zoe problemen heeft met de Lolo type II (made in Taiwan). Je zag dat het een tijdje goed gaat, opbouwen van 6Amp tot 11,5Amp, maar aan rond de 12 knalt hij er opeens uit. Vervolgens probeert de Zoe het opnieuw en dan gaat het wederom fout na een paar seconden als de Zoe gelijk probeert te laden op 9Amp. Met Lolo type I (made in Haarlem Nederland) gaat het overigens goed; naar ik vermoed omdat die gelijk veel vermogen opbouwt en niet zoals type II 'smart' (langzaam opbouwen om pieken te voorkomen)

Je kunt de boxen, beide type 1 fase 16Amp, herkennen aan de lengte en locatie van de paslezer:
- Type I, het oude type, is iets langer en heeft de paslezer 'in het midden voorop'.
- Type II, het nieuwe type, is iets korter en heeft de paslezer 'rechtsboven op de hoek'.

Afbeelding
Dit is dus het nieuwe type II; vooralsnog is mijn ervaring levert deze problemen op met de Zoe (zowel die van mij als Bochane).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht