Vanmorgen startte mijn vrouw de auto en viel het haar op dat de interieurblower niet aankwam en dat de klok/buitentemperatuurmeter uitbleef.Wel hoorde ze een ander raar geluid, als een blower.Na een paar minuten vertrouwde ze het niet, is ze terug naar huis gekomen en heeft ze de motor uitgezet.
Het blijkt dat nu het verend gedeelte van het contactslot kapot is.De sleutel blijft dus in start staan, alle verbruikers worden dan uitgeschakeld en de blower die ze hoorde was de startmotor natuurlijk die of volle snelheid onbelast ronddraaide.
Gelukkig doet de startmotor het nog(voor hoe lang natuurlijk, net in de Haynes gekeken en oook het verwisselen van een startmotor is bij deze auto een onmogelijke opgave voor de zelfklusser)
Het verend gedeelte in het contactslot is dus kapot.
Iemand ervaring met het verwisselen van het contactslot?Ik heb alleen maar ervaring met Alfa's waarbij het een eitje is.
Ik heb zojuist de kap erafgehaald, ik zie een platte boutkop zitten waarvan ik vermoed dat hij de boel bij elkaar houd.
Iemand suggesties wat wel/niet los te maken om de boel te verwisselen.
Ik neem trouwens aan dat je het cilinderslot zo kan overzetten in het nieuwe contactslot.
B.v.d.
Arjen
Contactslot vervangen '99 Scenic DTI
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Het contactslot wordt op zijn plaats gehouden door een Torx boutje of een breekbout en verder door een palletje die naar binnen te duwen is wanneer de sleutel tussen stand 2 en starten staat.
Ik vrees dat het in dit geval een breekbout betreft die uitgeboord moet worden.
Het cilindertje is niet los te vervangen van het electrische gedeelte, hiervoor dient een compleet contactslot besteld te worden.
Dit kan op dezelfde sleutelcode als de huidige sloten.
Hier zit enige dagen levertijd op.
Misschien een idee om ook gelijk een nieuw sleutelbaardje erbij te bestellen?
Deze zal na verloop van tijd ook wel een leuk stukje versleten zijn.
Wanneer het portierslot moeite heeft met de sleutel is het raadzaam het baardje ook te vervangen.
Tip om deze slijtage aan het contactslot te voorkomen: Hang geen grote en zware sleutelbos aan je autosleutel.
Door een zware sleutelbos slijt het contactslot veel sneller als met slechts een paar sleutels.
Antonio.
Ik vrees dat het in dit geval een breekbout betreft die uitgeboord moet worden.
Het cilindertje is niet los te vervangen van het electrische gedeelte, hiervoor dient een compleet contactslot besteld te worden.
Dit kan op dezelfde sleutelcode als de huidige sloten.
Hier zit enige dagen levertijd op.
Misschien een idee om ook gelijk een nieuw sleutelbaardje erbij te bestellen?
Deze zal na verloop van tijd ook wel een leuk stukje versleten zijn.
Wanneer het portierslot moeite heeft met de sleutel is het raadzaam het baardje ook te vervangen.
Tip om deze slijtage aan het contactslot te voorkomen: Hang geen grote en zware sleutelbos aan je autosleutel.
Door een zware sleutelbos slijt het contactslot veel sneller als met slechts een paar sleutels.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 apr 2012 11:32
- Actief als: particulier
Hallo Rossy,
Bedankt voor de info, het werkte zoals jij beschreef:
Kappen weghalen, voorzichtig de ring van het codeslot verwijderd(uit veiligheidsoverwegingen de accu maar even losgegooid)Torx boutje bovenop weghalen.Sleutel op het pijltje van de tussenstand zetten, palletjes wegdrukken en slot eruit.
Het slot, a 203 euro, was er de volgende dag al.
Modderen was wel het losmaken van de elektrische verbinding; was even pielen om die los te maken.Natuurlijk brak er weer een plastic palletje af, maar hij zit nu weer in elkaar.
Bedankt voor de info!
Arjen
Bedankt voor de info, het werkte zoals jij beschreef:
Kappen weghalen, voorzichtig de ring van het codeslot verwijderd(uit veiligheidsoverwegingen de accu maar even losgegooid)Torx boutje bovenop weghalen.Sleutel op het pijltje van de tussenstand zetten, palletjes wegdrukken en slot eruit.
Het slot, a 203 euro, was er de volgende dag al.
Modderen was wel het losmaken van de elektrische verbinding; was even pielen om die los te maken.Natuurlijk brak er weer een plastic palletje af, maar hij zit nu weer in elkaar.
Bedankt voor de info!
Arjen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut