Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Weet iemand misschien of het mogelijk is om de spiegels die je nu handmatig met een schakelaar moet laten inklappen en terugzetten softwarematig zo te programmeren zodat dat automatisch gaat wanneer je het kontakt aanzet.
Ik geloof dat deze vraag al eerder gesteld is maar weet eigenlijk niet wat daar uit gekomen is??
Hoi Tollenburg deze optie is op dit moment niet mogelijk voor de captur. Misschien als er genoeg mensen na gaan vragen dat Renault dit aan kan passen in de software.
Ik ben al een tijdje bezig met dit onderwerp en ik kan je uit de droom helpen.
De bedrading in de Captur is niet geschikt om de spiegels softwarematig aan te sturen.
Zelf ben ik bezig een hardware oplossing te vinden maar dat wordt niet plug&play. Zoals ik het nu kan bekijken zal er een schakelingetje tussen de bedrading gezet moeten worden.
Het is ook nog niet helemaal af, zo weet ik nog niet precies hoe de portier vergrendeling werkt, ik heb namelijk een handsfree card.
Als iemand anders een betere oplossing heeft houd ik mijn natuurlijk altijd aanbevolen.
Aangezien ik mijn Captur pas in bezit heb wacht ik nog even met inbouwen i.v.m. garantie maar ik knutsel wel op de werkbank.
borry52 weet je zeker dat er geen manier is om dit anders aan te sturen?
Als je nu de achterruit verwarming aan zet wordt ook de spiegelverwarming ingeschakeld. Er lopen dus wel meer lussen naar de spiegels toe.
Vindt het ook gevaarlijk zoals het nu is namelijk. Je kan nu weg rijden met ingeklapte spiegels.
Iedereen bedankt alvast voor het meedenken ik begrijp dat het via Rlink dus niet in te stellen is.
Het lijkt mij lastig om het dan door middel van allerlei draden te trekken alsnog mogelijk te maken.
Voor mij in ieder geval wel.
Jeffrey71 schreef:borry52 weet je zeker dat er geen manier is om dit anders aan te sturen?
Als je nu de achterruit verwarming aan zet wordt ook de spiegelverwarming ingeschakeld. Er lopen dus wel meer lussen naar de spiegels toe.
Vindt het ook gevaarlijk zoals het nu is namelijk. Je kan nu weg rijden met ingeklapte spiegels.
Klopt, een hele bos draden, de spiegel heeft drie motoren, een voor het inklappen, een voor hoog/laag instellen en een voor links/rechts instellen. Daarnaast de spiegelverwarming + thermostaat en de richting aanwijzer.
Al met al negen draden.
En eu... als je wegrijdt kijk je toch altijd even in de spiegel of alles veilig is.
Ik ken deze module, maar de Captur heeft een nadeel, er staat altijd spanning op de spiegelmotor, ook als de auto op slot is.
Deze module zal de spiegels inklappen maar in de ruststand van deze module klappen de spiegels weer uit.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hey Hallo, ik heb zojuist mijn eerste auto gekocht!
De renault twingo was een leuke keus! Het is een wat oudere versie maar ik zag dat je dus de achterbank stoelen in kan klappen. Ik heb veel filmpjes gezocht en in de handleiding gekeken maar ik...
Ik ben in bezit van Espace V Paris Initiale uit 2019, inmiddels al paar dingen via DDT4ALL aangepast (Start&Stop uit, Achterlichten aan bij DRL, en KM/L instelling). Ik wil nog de settings van de Multi-sense aanpassen zodat standaard...
beste forum leden ik heb een vraag over electriche inklapbare spiegels.
ik heb een renault grande modus met electriche inklapbare spiegels
die worden bediend met draai knop in de bestuurders deur jullie wel bekent denk ik
inklapen en uit klapen....
ik heb een jonge 2de hands Espace VI E-TECH Iconic full hybride gekocht en dan kan je natuurlijk niet kiezen over welke functies dat je graag zou hebben
ik weet dat er een functie is ,dat wanneer je hem in R zet ,je spiegels kantelen
maar...
Ik zit met een probleem, na een carwash avontuur is onze bijrijdersspiegel eraf geslagen.
Nu heb ik zelf de nieuwe spiegel gemonteerd (die was al 450 euro) en ik heb al vaker dit soort simpele klusjes gedaan.