Inrijden Captur

Plaats reactie

Topic author
hal
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 aug 2023 20:12

Inrijden Captur

Bericht door hal »

Hallo
26.09.13 is het zover. Na een vakantie ga ik eindelijk mijn Captur ophalen. :dance:
Nu hoor je de term "inrijden" nogal eens voorbij komen.
Hoe rijdt je de nieuwe Captur in? :?:
Renault Kadjar TCe 130 EDC Automaat Signature Extase, Antracit Grey

Captur TCe 90 Dynamique, Two-tone Ivoire / Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

grandscenicman
Lid
Lid
Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Actief als: particulier

Re: Inrijden Captur

Bericht door grandscenicman »

Diesel of benzine ? Hand geschakeld of automaat ?

Bij diesel niet boven de 3000 rpm komen zou ik zeggen , zeker niet meer dan 2500 als ie nog "koud" is .
Zo weinig mogelijk vertrekken vanaf stilstand ( maw je blijft beter bollen , dan kost het minder kracht om de wagen vooruit te krijgen )
Indien mogelijk 1000 km op 1 dag rijden , anders 2 keer 500 km.......3 keer 350 ......
Zeer rustig optrekken , regelmatig schakelen ( variëren maw in toeren ) , geen lange afstanden in dezelfde versnelling en aan dezelfde snelheid.
Bij "bergop" rijden ( brug oid) terugschakelen zodat de motor niet persé hard moet werken .
Bij "bergaf" kan je al eens wat op de gas ( de motor moet dan niet zo hard werken omdat de auto van zichzelf al naar beneden rijdt/valt/rolt ... )

Alles mag , niks moet , ik heb mijn auto op deze manier ongeveer zo ingereden .. :wink:

Succes met de wagen ! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mattim
Lid
Lid
Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:21

Bericht door mattim »

Zie het instructieboekje, hoofdstuk 2, pagina 2.2.

Het instructieboekje download je hier:
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... I6Jsm8pshw
Renault Captur Energy TCe 90 Stop en Start Dynamique, Ivoire/Noir Etoilé
Zipper bekleding stof Noir, interieur Zwart
Wielen 17" Diamantee Noir, 16" Brock RC 14 met Continental WinterContact TS830
Pack City Camera
Armsteun
Xenon (Pilot)
Waxoyl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

Bericht door Verwijderd 14612 »

Ik heb er nu 850 km. opzitten (in zo'n 10-11 dagen). Gewoon rustig gereden zoals ik eigenlijk meestal wel doe. Instructieboekje geeft aan de eerste 1000 km. niet boven de 3000-3500 toeren (voor een benzine) en ik heb me daar zonder enige moeite aan kunnen houden.
Mijn methode is om als de motor goed warm is en de eerste 500 km. er eenmaal opzit af en toe wat verder door te trekken, bijvoorbeeld bij inhalen ook eens een keer tot 4000 toeren. Het gaat om het goed inlopen van cylinders en cylindervoeringen en volgens mij gebeurt dat in de eerste paar honderd kilometer, daarna is dat wel voorbij en kan er wat meer van de motor gevraagd worden. De verhoudingen van de versnellingsbak zijn zo gekozen dat met 120 km. per uur er net boven de 3000 toeren gedraaid wordt. Op snelwegen kan dus ook een behoorlijk tempo worden aangehouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

janwa captur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 nov 2015 13:00

Bericht door janwa captur »

en wat vinden jullie van "Diecyl plus" wat vroeger van elf (Renault) en vandaag door TOTAL wordt gemaakt?
Bij het inrijden adviseren ze zelfs dubbele porties.

http://www.total.be/nl/smeerolie/smeero ... -plus.html

Ik gebruik dit al 20 jaar, en heb veel vrienden met dieselproblemen deze oplossing aangeboden, goed spul.
Ik denk dit dus ook voor de captur te gaan gebruiken. DCI versie nauurlijk.
Renault Captur,11-2013, afgeleverd 6-1-2014. Type: captur INTENS: 1.5DCI- EDC . kleur: BIXNP oranje met ivoor dak, R-link europe, rear cam, interieur : afneembaar Carcon zip collection.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 15866

Bericht door Verwijderd 15866 »

Het is tijdens de inrijperiode niet toegestaan additieven toe te voegen aan de brandstof en/of smeerolie binnen de garantieperiode. Renault adviseert ook nà de garantieperiode géén additieven toe te voegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

janwa captur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 27 nov 2015 13:00

Bericht door janwa captur »

Toch ben je fout hoor...... ik ben het op advies van renault gaan gebruiken, voor oude én nieuwe wagens.
het beste bewijs is het volgende.
20 jaar geleden reeds, reed ik een R9 diesel, kocht hem occasie (5j) , en het stationair toerental (750tr/min) was toen niet elektronisch gecontroleerd, dus ook niet gecompenseerd, alleen met een mechanische temp sensor, die bij wijze van spreken iets harder aan een handel trok bij koude motor, om het moeilijker lopen een beetje te compenseren.
Nadat ik diecyl toe voegde, ging de motor (na 100km of zo) op stationair, op 900tr/min draaien, en als ik niets meer gebruikte, bleef dit zo ongeveer 3-4000km zo , en dan viel het toerental terug naar 750. Dan heb ik dit bijgeregeld van 900 naar 750 tr/min, en ben diecyl blijven gebruiken. Mijn wagen die nu te koop staat, scenic 1.9DCI-RXE heeft 235000 km, en nooit een probleem gehad met injectoren of ander iets anders in het brandstofcircuit.

ik krijg volgende week mijn captur 1.5DCI-EDC, en ga zeker met de dealer spreken, maar ben het wel van plan om bijven te gebruiken.

Ken je het ?

http://www.total.be/cs/Satellite?c=Page ... %2FDefault
Renault Captur,11-2013, afgeleverd 6-1-2014. Type: captur INTENS: 1.5DCI- EDC . kleur: BIXNP oranje met ivoor dak, R-link europe, rear cam, interieur : afneembaar Carcon zip collection.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 15866

Bericht door Verwijderd 15866 »

Onderstaand een uittreksel van het instructieboekje van de Captur aangaande toevoegingen:
toevoegingen.pdf
Als de officiële dealer dit geadviseerd en en toegepast heeft, zorg dan wel dat je zwart op wit een factuur hebt waarin vermeld staat dat dit merk en type middel geadviseerd is om een bepaald probleem op te lossen en om achteraf problemen te voorkomen als er toch iets mis gaat met de motor en/of het brandstofsysteem (aansprakelijkheidskwestie).

Onder normale omstandigheden en bij juist gebruik van de auto zijn toevoegingen in principe niet nodig en is het alleen maar van toegevoegde waarde voor de portemonnee van de leverancier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut