Toch ben je fout hoor...... ik ben het op advies van renault gaan gebruiken, voor oude én nieuwe wagens.
het beste bewijs is het volgende.
20 jaar geleden reeds, reed ik een R9 diesel, kocht hem occasie (5j) , en het stationair toerental (750tr/min) was toen niet elektronisch gecontroleerd, dus ook niet gecompenseerd, alleen met een mechanische temp sensor, die bij wijze van spreken iets harder aan een handel trok bij koude motor, om het moeilijker lopen een beetje te compenseren.
Nadat ik diecyl toe voegde, ging de motor (na 100km of zo) op stationair, op 900tr/min draaien, en als ik niets meer gebruikte, bleef dit zo ongeveer 3-4000km zo , en dan viel het toerental terug naar 750. Dan heb ik dit bijgeregeld van 900 naar 750 tr/min, en ben diecyl blijven gebruiken. Mijn wagen die nu te koop staat, scenic 1.9DCI-RXE heeft 235000 km, en nooit een probleem gehad met injectoren of ander iets anders in het brandstofcircuit.
ik krijg volgende week mijn captur 1.5DCI-EDC, en ga zeker met de dealer spreken, maar ben het wel van plan om bijven te gebruiken.
Ken je het ?
http://www.total.be/cs/Satellite?c=Page ... %2FDefault
Renault Captur,11-2013, afgeleverd 6-1-2014. Type: captur INTENS: 1.5DCI- EDC . kleur: BIXNP oranje met ivoor dak, R-link europe, rear cam, interieur : afneembaar Carcon zip collection.