EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013 14:27
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door Ad van der Meer »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Het zal de Outlander wel weer zijn. Daar moeten er nog een hele hoop van afgeleverd worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Geen discussie; er moeten er deze maand maar liefst 5.000 (!) worden afgeleverd en dat is ook zichtbaar ook. Niet alleen zie ik ze regelmatig op mijn Facebook; ook op de weg zie je er steeds meer.

Wat mij betreft heeft Mitsubishi een 'hell of a job' gedaan en dat verdient een pluim. Mag ik de echte EV's een warm hart toedragen; vergeleken met de Outlander is de Zoe gerommel in de marge. Helaas .....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door MarcoZE »

Toch nog 205 Renault Zoé's verkocht in december (of gewoon geregistreerd voor 0% bijtelling). Totale stand eind december is 547. Al met al veel minder dan ik vooraf gedacht had. Wellicht moet Renault toch maar eens de keuze bieden tussen accu huren en accu kopen. Dan kan de consument zelf kiezen wat het meest aanspreekt.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

Je was me voor, Marco.

En Tesla doet er in 1 maand meer van die peperdure Model S dan de Zoe in een heel jaar. Dat geeft toch wel te denken. Ik weet niet of het doordringt in de bestuurskamers van Renault-Nissan.

Ik denk dat Renault meer werk zou moeten maken van lofzangen op de Cameleon lader en de enorme voordelen in het dagelijks leven en de algemene bruikbaarheid. Met een driefasenlader kom je om 17:00 uit je werk met een zo goed als lege accu en om 19:00 is hij al weer bijna vol. Kom daar maar eens om met die enkelfasige LEAF, i3 of e-Up!

O ja, en nog iets op mijn verlanglijstje: stroop eindelijk die mouwen eens op en ga aan de slag om de problemen bij diverse laadpalen op te lossen!

O en nog iets: snelladers! Snel graag!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoZE
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jun 2013 14:14
Actief als: particulier
Locatie: Kesteren

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door MarcoZE »

Inderdaad. De energie en voortvarendheid waarmee Tesla zijn model S in de markt zet mis ik bij Renault. Zouden ze zelf hun geloof in EV hebben verloren of hun eigen verkooporganisatie nooit hebben kunnen overtuigen? Probleem is dat Renault werkt vanuit een bestaand conventioneel business model gebaseerd op auto's met vebrandingsmotoren, onderhoud en olieverversen. Daarom is het lastig een totaal nieuw concept overtuigend in de markt te zetten. Wellicht is het beter de EV's via een andere naam en ander netwerk of kanaal in de markt te zetten. Zonde want de Zoé is een ingenieus concept en verdient meer.
Marco van Dijke Renault ZOE Intens Blanc Nacré Mei 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door fivari »

Elke elektrische wagen extra is een stapje in de goede richting. Tesla heeft prachtig werk geleverd en Model S is een uitmuntend product.
Maar het merk bespeelt zeer handig de media waardoor het zich verzekert van gratis reclame en de hype opbouwt, niet alleen rond het enige model dat ze met succes uitbrengen, maar ook rond het aandeel op de beurs. Al die autojournalisten die men een uurtje in zo'n Tesla stopt, hen 10 keer vol laat accelereren zodat ze vervolgens een lovend artikel schrijven om de hype zo verder te voeden. Zelfde verhaal met de niet-journalisten die een ritje mogen maken. Het Tesla-forum staat vol met klachten dat mensen 90 km/u moeten rijden achter een vrachtwagen om 300 km te halen. Ook daar zijn laadproblemen.
Uiteraard is een wagen van 100.000€ beter dan een van 20.000€. Maar qua prijs-kwalitietverhouding scoort de Zoe niet minder goed, lijkt mij. Maar diezelfde journalisten blijven wel kritisch over de Zoe en maar mekkeren dat die prachtige lader geen normaal stopcontact verdraagt. Diegenen die de Zoe in huis hebben zijn maar wat blij met hun laadstation dat snel, veilig en betrouwbaar zijn werk doet.
De plug-in hybrids zijn op zich een goede zaak en het management van de twee krachtbronnen is technologisch een huzarenstuk, maar in de praktijk blijkt het toch vooral het fiscale voordeel te zijn, eerder dan milieubekommernissen, dat mensen ertoe aanzet om zo'n Outlander te kopen. Het zal hen worst wezen dat ze na 35 km op een verbrandingsmotor overspringen. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n mastodont het redt met 1.9 liter per 100 km en het milieu spaart.
Dat heb je met die subsidieregels: ze zijn gebaseerd om verkeerd cijfermateriaal want niet realistisch en bovendien is elke logica zoek. Geen voordeel voor particulieren, geen enkele consequentie. In België schafte men vorig jaar alle incentives voor elektrisch rijden voor particulieren af en wil men nu premies invoeren voor wie een CNG-wagen koopt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

En ik neem ook waar dat de LEAF nauwelijks heeft kunnen profiteren van de eindejaars-rush. 110 in december. Beste maand ooit, maar niet overtuigend. Teveel conccurrentie van de Zoe? Zonder Zoe had ik nu in een LEAF rondgereden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door RogerS »

Op een Caravan website geeft een eigenaar van zo'n Mitsubishi Outlander aan dat hij 1:14 rijdt (waarbij hij de elektrisch gereden kilometers meetelt!). Nou ik rij met met mijn benzine Skoda Superb gemiddeld 1:13,5. Dat laat duidelijk zien dat de methode om de CO2 uitstoot te bepalen totaal niet overeenkomt met de realiteit...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Slechte ontwikkeling in Belgie Fivari. Maar hier in Nederland wordt het volgend jaar ook lastiger voor de potentiele EV kopers. Alhoewel: particuliere kopers hadden eigenlijk al geen voordeel in 2013 en in 2014 nog steeds niet. :D :think:

Hier nog even de cijfers van december en 2013 als geheel (tussen haakjes). Alleen EV's

BMW i3: 225 (252)
Citroen C-zero: 21 (29)
Mitsubishi i-MIEV: 7 (52)
Nissan Leaf: 110 (462)
Peugeot iON: 1 (14)
Renault Zoe: 205 (547)
Renault Fluence: 3 (13)
Tesla Model S: 578 (1.194)
Think City: 1 (6)

Dus in 2013 komen we op 2.569 BEV's / Full-EV's. Dat is een geweldige score! Ik waag me maar niet aan een voorspelling voor 2014.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Wat me ook opvalt is dat de LEAF, een auto die in zijn beginjaren toch al beter scoort dan de Prius in zijn beginjaren, toch minder verkocht heeft over een heel jaar dan de Zoe in een half jaar, ondanks het feit dat er een nieuw model is gekomen en ondanks het gebrek aan marketing voor de Zoe in NL. En zoals verwacht verkoopt de i3 toch goed, want er zit een BMW logo op (en de optionele emergency scooter motor achterin helpt ook).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Uiteraard is een wagen van 100.000€ beter dan een van 20.000€. Maar qua prijs-kwalitietverhouding scoort de Zoe niet minder goed, lijkt mij. Maar diezelfde journalisten blijven wel kritisch over de Zoe en maar mekkeren dat die prachtige lader geen normaal stopcontact verdraagt.
Je vergeet echter wel te vertellen dat een Tesla S wel een echte vervanger is van een auto met ICE motor; ik zou bijvoorbeeld heen en terug kunnen naar Maastricht op slechts één lading. Met de Zoe is dat niet alleen onmogelijk; het is ook ondoenlijk omdat je uren moet laden om dat te kunnen bewerkstelligen. Als je al fatsoenlijke laders in de buurt van de route kunt vinden.

Zolang er geen landelijk dekkend netwerk is van laders is de Zoe of beperkt bruikbaar of met behoorlijke nadelen. Alhoewel dolblij met het apparaat, al weer 3200 kilometer verder, zou ik het niet als familiewagen gebruiken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door fivari »

Daar is wel iets van, maar autonomie is batterijgrootte want de Zoe springt efficienter om met energie dan een MS.Je kan in een wagen van 20.000€ ook niet voor 30000€ aan batterijen steken natuurlijk. Voor een budget van 100.000€ kan je al wat. Ik zou toch ook niet met de Tesla op skiverlof willen gaan of naar het zuiden van Frankrijk rijden. Zelfs een Tesla MS laat je voorlopig niet toe een reis van 1000 km comfortabel op één dag af te leggen. Heen- en weer naar Maastricht valt net binnen het bereik van de Tesla, maar stel dat je nog 100 km verder moet, dan heb je al de optie van een dubbele lader nodig. Ofwel een supercharger waarbij de lader eigenlijk buiten de auto staat en je massaal DC-stroom dumpt in de batterij. Het potentieel van de Cameleon is daarbij toch heel wat interessanter. In plaats van een extreem duur DC-laadstation volstaat een 3fazige krachtstroomaansluiting, wat elektronica en een vaste kabel om 43 kW laadvermogen te realiseren. Het zou dan ook jammer zijn mocht men, onder druk van Tesla en BMW, massaal opteren voor DC laadstations. De investering zou veel hoger liggen en voor datzelfde geld kan men een vijfvoud aan AC-laadstations realiseren.
De Zoe is voor mij vandaag de perfecte 2de wagen en ik ben ervan overtuigd dat er zelfs gezinnen zijn die de Zoe als enige wagen hebben, maar dat vraagt toch een zekere ingesteldheid/aanpassing. Daarstraks nog aan het laden geweest aan een 22 kW-paal. Dat gaat toch al aardig vooruit. Een half uurtje laden, ondertussen wat video kijken of wat surfen op het web en je kan weer bijna 100 km verder.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Op dit forum zijn er genoeg mensen die alleen een Zoe hebben. En inderdaad als je wil improviseren dan lukt dat. Zelfs op vakantie naar Oostenrijk (zie elders het reisverslag).

In mijn gezinssituatie wil ik dat niet; dat zou namelijk betekenen dat ik zoals gisteren een nachtje naar Maastricht minimaal 5 uur onderweg ben, en 5 uur terug, in plaats van 1.55 uur heenreis en 1.47 uur terugreis. Weliswaar een tikje boven de maximumsnelheid (maar onder de grens van rijbewijs kwijt) echter deze tijd konden we met onze zoon besteden in het zwembad en wandelend door de natuur. Ik probeer niet zozeer te patsen overigens maar te illustreren dat ik snap dat er mensen zijn die de Tesla verkiezen boven de Zoe. Want hoezeer het begrijpelijk is dat een 85kW accu meer bereik heeft dan de 22kW accu van de Zoe en ook dat dit veel meer kost; het NETTO prijsverschil tussen een Zoe en een Tesla vind ik niet heel groot.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door fivari »

het NETTO prijsverschil tussen een Zoe en een Tesla vind ik niet heel groot.
Alles is relatief natuurlijk. Boeiende discussie.
Dat het netto prijsverschil relatief klein is, is te danken aan een twijfelachtig subsidiebeleid waarbij maatschappelijk geld ten goede komt aan een kapitaalkrachtige toplaag, het zou in deze materie niet mijn keuze zijn. Het matteuseffect ten beste, het heeft zelfs iets pervers. Maar niemand moet zich schuldig voelen, behalve misschien de politici die dergelike maatregelen goedkeuren. Toen de zonnepanelengekte over België vloog, heb ik er ook mijn voordeel mee gedaan: absurd hoge subsidiering, gegarandeerde rendementen van bijna 10% en geen politicus die de zaak durft of wil rechttrekken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Ik doelde eigenlijk niet zozeer op de subsidieregelingen maar op het feit dat je bij een Tesla 8 jaar en 200.000 kilometer kunt rijden voor dat geld. Pak je de 'goedkope' versie van 60kW kaal, en das altijd nog meer auto dan een Zoe, dan betaal je je 69.400 euro. Maar dan heb je wel 3x zoveel capaciteit. Renault rekent voor 200.000 kilometer voor een 22kW accu en verzekering ca. 12500,00 euro dus als je dat extrapoleert naar 3x zoveel dan betaal je dus ca. 25.000 voor de Zoe plus 37500,00 voor de accu's = 62.500. Misschien door zijn gewicht minder zuinig, soit, maar netto netto vind ik daarmee het verschil niet verschrikkelijk groot. Mag mijn rekenvoorbeeld discutabel zijn het illustreert dat formule van de Tesla niet eens zo gek is. In die zin zal ik eerlijk zijn; als ik het geld had stond er morgen een Tesla S voor de deur.

Tot die tijd ben ik heel gelukkig met mijn Zoe!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Hoe mooi zou het zijn als in ieder geval alle Renault dealers, in navolging van de Nissan dealers, 43 kW AC laders zouden hebben die 24 hr (desnoods betaald) beschikbaar zouden zijn. In ieder geval zou Fastned in 2014 al een paar strategische laadpalen op die route moeten hebben.

Maar inderdaad, de Model S is een auto die niet alleen compromisloos is, hij is zelfs meer convenient dan menig benzine auto met bovendien meer comfort, meer binnenruimte en meer performance. En natuurlijk het geilste dash ter wereld.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Haha, dat laatste is overigens erg opvallend. Haalde gisteravond 2x een 'S' in en je kon van verre al die lichtbak herkennen. Wat geeft dat een omgevingslicht in het donker zeg. Maar ik deel je mening; mag ik geen piloot zijn maar ik kick ook op al die mooie glimmertjes en (virtuele) knopjes!!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Hoe mooi zou het zijn als in ieder geval alle Renault dealers, in navolging van de Nissan dealers, 43 kW AC laders zouden hebben die 24 hr (desnoods betaald) beschikbaar zouden zijn.
Laten we dat ook eens tegen Renault Nederland zeggen :P
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

fivari schreef:Ik zou toch ook niet met de Tesla op skiverlof willen gaan of naar het zuiden van Frankrijk rijden. Zelfs een Tesla MS laat je voorlopig niet toe een reis van 1000 km comfortabel op één dag af te leggen.
Er zijn door Tesla in de afgelopen maanden Superchargers geïnstalleerd dwars door Duitsland heen en de Alpen zijn prima bereikbaar in die auto. Moet je wel een hotel boeken met laadpaal op de parkeerplaats. Dat moet wel lukken zou ik denken.

1000 km op 1 dag met een Tesla is makkelijk te doen, mits je Superchargers op je route hebt. Als niet een van die luierdragende langeafstandsrijders bent, moet je toch om de 250-300 km even stoppen om de beentjes te strekken. Dat duurt al gauw 20 min. Als je die stops bij een Supercharger plant, ben je maar weinig extra tijd kwijt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Een Fisker Karma heeft een gecombineerde elektra - benzine range van 320 km, korter nog dus dan de Model S. Een gemiddelde tankbeurt duurt 12 minuten. Ben je met een Model S toch sneller in Zuid Frankrijk.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door MartijnEV »

Vanuit een PR-perspectief klinkt het beste wel goed:

"In de verkopen van full electric vehicles behaalde de Renault Zoe in 2013 de tweede plaats, na de Tesla Model S!"

:-D
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
avdvee
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door avdvee »

Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Zo, na de totaal "oververhitte" decembermaand, kunnen we nu enigzins genormaliseerde EV registraties noteren. In Januari zijn er 34 EV's (PHEV's ed niet meegeteld) geregistreerd.

BMW i3: 15 stuks
Nissan Leaf: 3 stuks
Renault Zoe: 9 stuks
Tesla Model S: 7 stuks

Bron:
www.raivereniging.nl

Dat lijkt wellicht dramatisch, maar t.o.v. januari 2013 is het een stijging van 21%. :| Of er al VW e-Up's geregistreerd zijn, is nog niet bekend, de uitlevering start officieel pas in maart.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

Ik vond de verkopen een meevaller. Vooral de i3 deed het helemaal niet slecht.

En inderdaad! Meer dan januari 2013. Meer keus leidt ook tot meer verkopen. Met de e-Up nog in de pijplijn kan het alleen maar beter worden. Gaat helemaal goedkomen in 2014. 4% is natuurlijk nog steeds een verwaarloosbare bijtelling, dus de leasemarkt voor EV's blijft sterk.

Nu nog even afwachten tot we de cijfers krijgen voor plugin hybrides. Omdat Outlander, V60 en Prius allemaal op één hoop gegooid worden met hun benzinebroertjes moeten we nog even wachten op de cijfers. Alleen de Ampera weten we: dat was er welgeteld 1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door erijder »

Voor een International overzicht zie: http://ev-sales.blogspot.nl
Geen best cijfers voor de Zoe, lijkt me niet dat de Zoe een moneymaker is voor Renault....
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Er worden per maand toch meer Zoe's verkocht dan dat er in 2004 en 2005 per maand Priussen werden verkocht. Nog steeds afwachten waar het heen gaat. http://www.bovag.nl/over-bovag/cijfers/ ... jfers-auto
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

Ai, ai, ai. In februari slechts 4 Zoe's op kenteken gezet. :cry: :think:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

Nou, da's meer dan een jaar geleden! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door E-mission »

Nee, in Feb 2014 inderdaad 4 Zoe's. Maar dat is nog steeds net zo veel als het aantal Opel Amperas en maar 6 minder dan Model S modellen. En net zoveel als het aantal verkochte Peugeot 207's, meer dan de Lancer, meer dan de Kangoo (ICE/ZE), meer dan de Berlingo... Het zegt nog niet zoveel.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

Maar de i3 heeft het verrassend goed gedaan, 72 exemplaren maar liefst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

EV verkopen maart 2014 in Nederland:

BMW i3: 89 stuks
Nissan Leaf: 138 stuks
Renault Zoe: 19 stuks
Tesla Model S: 190 stuks

Bron:
www.raivereniging.nl

De 19 stuks van de Zoe is meer dan in januari en februari bij elkaar opgeteld, dus da's positief zullen we maar zeggen. Maar ten opzichte van de Leaf en i3 vind ik het persoonlijk toch wel dramatisch. De Zoe is de leukere, betere en vooral beter bruikbare EV van de 3. Kom op Renault: TIJD VOOR ACTIE!

(ik bruis van de ideeen, jullie weten me te vinden!)
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door RogerS »

Ik denk toch dat de verplichte accuhuur een van de redenen is de verkoop lager is.

Renault biedt ook de mogelijkheid aan dat de klant de accu kan kopen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door electronaut »

RogerS schreef:Renault biedt ook de mogelijkheid aan dat de klant de accu kan kopen....
Alleen in Noorwegen, helaas. Ik denk inderdaad dat het de verkopen goed zou doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 27
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door renault15.17 »

EV verkopen april 2014 in Nederland:

BMW i3: 77 stuks
Nissan Leaf: 39 stuks
Renault Zoe: 14 stuks
Tesla Model S: 49 stuks

Bron:
www.raivereniging.nl

De Zoe blijft nog steeds achter bij zijn concurrenten. Maar t.o.v. april 2013 zijn er 100% meer Zoe's geregistreerd. :thumb:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: EV-verkopen / Zoe verkopen Nederland

Bericht door erijder »

Zorgwekkend laag aantal! Hoop dat Renault hier wat aan gaat doen. In NL ook nauwelijks marketing, dat doet BMW toch beter.hoor nog vaak "wist niet dat renault ook elektrische auto's maakt".
Persoonlijke vind ik de accu huur een sterk verkoopargument. Je moet immers maar zien hoe lang het pakket het daadwerkelijk uit houdt. Bij de Zoe weet je waar je aan toe bent. Als je bij de i3 na 4 jaar de accu moet vervangen ( of eerder als het tegen zit) ben je dikke 10 mile verder....
Zonder meer verkopen gaat het ac43 kw snel laden ook niet van de grond komen en dan blijft de zoe de enige e-auto die niet echt kan snelladers. En dat is met de beperkte range van de zoe het grootste probleem in mho. Renault zou er ook goed aan doen een aantal ac43 kw punten op stratetigische locaties te sponsoren. De beste marketing investering naar mijn mening.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Zoë verkopen
    door Injector1 » » in Algemeen Zoe
    11 Reacties
    597 Weergaves
    Laatste bericht door Mastah