Thermostaat

Plaats reactie

Topic author
Coldfeet
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Thermostaat

Bericht door Coldfeet »

In mijn (megane) Scenic uit '97 heb ik sinds het vervangen van de koppakking ( die lek was) het volgende 'probleem'.
Mijn koelvloestof temperatuur schommeld tijdens het rijden tussen de derde en tweede streep op de temperatuur meter. Dit met een frekewentie van ongeveer 1 a twee minuten. En nee er zit geen lucht in mijn systeem.
Er komt eleke keer als de thermostaat opengaat dus te veel gekoeld radiatorvloestof bij lijkt mij. Thermostaat al vervangen maar dat maakte niets uit. Wat kan dit zijn?

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Normaal gesproken is een thermostaat nooit helemaal gesloten of helemaal open, met uitzondering van :
- koude motor, helemaal dicht
- kokende motor, helemaal open

Wanneer er de juiste thermostaat in zit, zal die bij het bereiken van de juiste motor/koelvloeistof temperatuur een beetje open moeten gaan, en als het ware een soort van 'zwevende' staat moeten hebben.

Blijkbaar is dat hier niet het geval, en is de thermostaat bedoeld voor een motor die een hogere bedrijfs temperatuur moet hebben, en het wel of niet hebben van een airco kan geloof ik ook al verschil uitmaken in welke thermostaat er in moet.

Wanneer de thermostaat wordt vervangen door een ander, met dezelfde temperatuur weergave, dan is het probleem niet opgelost.
Wat moet worden uitgezocht, is welke thermostaat er nu in zit (artikelnummer), en wat nadere gegevens over de auto waar die nu inzit.

Er zijn mensen op dit forum die aan de hand van deze gegevens één en ander kunnen nakijken.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ... (maar het is wel een berg werk op een bepaald moment)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Coldfeet
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door Coldfeet »

Zoiets vermoede ik ook al, maar blijkbaar zijn er niet zoveel type thermostaten. Wat ik krijg bij de handelaar is een Vernet thermostaat type 6047.89J…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in