Aanschaf Espace ??

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen

Topic author
bellaa
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Aanschaf Espace ??

Bericht door bellaa »

Hallo allemaal,

Aangezien wij tzt ons 4e kindje mogen verwelkomen, gaan we een MPV kopen. Ik zal het maar eerlijk zeggen: of een saaie maar supergoede Toyota Picnic, of een optisch aantrekkelijke en van binnen mooie espace.

Het model vanaf 1997/1998 espace spreekt mij enorm aan., maar kostentechnisch is het model ervoor natuurlijk veel aantrekkelijker. Ik ben al tijden aan het kijken op marktplaats, en daarbij schrik ik af en toe wel van een aantal dingen:

resumerend bijvoorbeeld: te koop espace uit 1998 met 210.000 km. met gereviseerde versnellingsbak, andere cilinderkop, nieuwe kachelradiator en katalysator. wel vaak voor prijzen rond de 5.500euro wat ik best wel wil uitgeven.

mijn vragen: 2.2 I blok Vs 2.0 16v blok (ik laat de diesels even buiten beschouwing).
zuiniger, betrouwbaarder, krachtiger? Wat zijn de nadelen van het 2.0 liter blok?

Kan het zo zijn dat je een espace met 2 ton op teller koopt, en dan ineens problemen krijgt met lagers in de versnellingsbak, kleppen (ik zie wel staan: ' met gat in de klep ') kapot gaan, kachelventilator, katalysator kapot gaat enz?
of zijn dit uitzonderingen op de regel. Is het model 97.98 echt een wereld van verschil tov. het vorige model kwa comfort ruimte enzovoort? los van het uiterlijke verschil natuurlijk?

G3 espacejes laat ik het liefst linksliggen, want na 2 ton kun je dan toch wel rekenen op allerlei ellende, of zijn er toch mensen met hele goede G3 ervaringen?

Wie van jullie deelt z'n espace ervaringen met me, het liefst onderbouwd met een onderhoudskosten plaatje?
alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!

Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen