Bouwjaar : 1986
Brandstof : Benzine
Dag forumers,
Heb de zoek functie al gebruikt maar kan niet vinden waar ik mee zit.

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen met een adviesje over mijn achterremmen.
Zoals u weet zijn dit trommelremmen.

Het afhalen van de trommel ging prima, een mooi niet aanlopende trommel.
Ik haalde ze erf omdat de APK aanmerking maakte op slecht werkende remmen en het is ook niet de eerste keer dat ik trommelremmen van A tot Z vernieuw, maar wat ik nu meemaak, misschien typisch Renault 5, ik weet het niet.
De remschoenen en trommel waren erg vuil, veel stof dus slecht werkend klopte wel.
De hele boel goed schoongemaakt met remmen reiniger en het ziet er weer redelijk nieuw uit.

Even de handrem ligt opgetrokken om de werking te controleren en zo ook met de voetrem, even aan laten tikken en ik gekeken of het allemaal meeging. Dat gaat uitstekend dus klaar.
En nu komt ie.
Ik krijg met geen mogelijkheid de trommel er weer op. Wat ik probeer probeer ik, het lukt niet.

Heb ook het ontluchtingsnippel los gehad omdat ik dacht dat de vloeistof de cilinders tegen hield maar werkte niet.
Uiteindelijk na uren knoeien en proberen ging de trommel er voor een deel stijf overheen. Met de moer de trommel verder erop gekregen. Ik dacht dat zet zichzelf wel.

Dat zette zichzelf niet.
Heb met veel geweld de trommel er weer afgekregen maar ben dus eigenlijk geen stap verder.
Is er iemand die mij kan uitleggen wat ik fout doe en wat ik dan moet doen om die trommel er weer normaal op te krijgen??
Het zou me erg op weg helpen.
Alvast hartelijk dank!
Bram