Probleem met Twingo 1999

Alles wat met de motor van de Twingo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Twingla
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2014 13:45
Actief als: particulier

Probleem met Twingo 1999

Bericht door Twingla »

Model/uitvoering : Twingo
Bouwjaar : 1999
Brandstof : benzine

Hallo allemaal,
Ik heb hulp nodig, mijn Twingo heeft mij gisteren in de steek gelaten en ik weet niet wat er mee is!
De uitleg: gisteren reed ik op de snelweg, liet even mijn gas los en vervolgens trapte ik het gas weer wat in, toen merkte ik dat het tegenhield en juist even langzamer ging rijden, vervolgens nam ik de afrit, trapte de koppeling en rem in en schakelde terug naar een lagere versnelling, daar ging het mis. ik gaf gas en de auto reageerde niet meer, begon langzamer te rijden en stond uiteindelijk stil met een brandend dashboard lampje (olie)
Daarna gestart zonder problemen, geen herrie/schokken etc en ben weer weggereden.
Bij de volgende afrit gebeurde er precies hetzelfde maar nu met erg veel herrie (het geluid van weg willen rijden in de vrije stand of te hard rijden voor versnelling) en ook stank erbij.
De auto uit gezet, aangezet en weer verder gereden. even later gebeurde weer hetzelfde, maar dit keer bij 30km per uur ipv 120 op de snelweg. nu begon ook het accu lampje erbij te branden.
Gistermiddag heeft mijn opa ernaar gekeken, alle vloeistoffen zijn in orde en hij zag zo snel niks raars. ben naar de renault garage gegaan, meneer vertelde mij dat hij met 2 apparaten de auto niet kon uitlezen, maar er was volgens hem wel een storing: iets met het vliegwiel/bdp sensor. nu ben ik daar op gaan zoeken op internet en kom ik tegen dat mensen de auto helemaal niet meer kunnen starten of dat hij vlak na het starten uitvalt... en dit probleem heb ik juist niet! hij start direct en pas na een tijd gaat het mis.
Wie o wie heeft er enig idee wat er mee kan zijn? ik ben een vrouw welke er niet veel(eigenlijk niets) van af weet dus bij de garage kunnen ze me makkelijk van alles aanpraten :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Twingla
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2014 13:45
Actief als: particulier

Re: Probleem met Twingo 1999

Bericht door Twingla »

Iemand die me kan helpen?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bobo
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2014 09:57
Actief als: particulier

Re: Probleem met Twingo 1999

Bericht door Bobo »

Gezien het verhaal en na wat eigen onderzoek (google :P) klinkt het vliegwiel (=BDP)Sensor een logische verklaring. Heb namelijk de symptomen ook bij andere auto's gezocht en die zijn zeer vergelijkbaar met die je hier beschrijft. Heb er zelf geen ervaring mee dus verder dan dit kan ik je helaas ook niet helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3249
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Probleem met Twingo 1999

Bericht door Mathijs »

Kan die bdp sensor niet gewoon loszitten ?
Als de motor warmer aan het worden is, zet één en ander uit, dus ook de bouten waarmee die sensor vast zit, waardoor die wat minder klemmen waardoor vervolgens de bdp sensor te los zit ?

just my 2 cents :)
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht