Nou inmiddels zijn er inderdaad wel wat ervaringen

Ter aanvulling op jouw suggesties het volgende
Is de Zoe wat voor jou?
Ik zou trachten aan de hand van enkele dogma's uit leggen wat onze ervaringen zijn zoals de zin/ onzin van de zogenaamde 'range anxiety' die in mijn geval na een paar weken verdwenen is, de voordelen van de stilte en vooral de voordelen die amper genoemd worden zoals amper onderhoud. Om maar te zwijgen over de aandacht die je krijgt
- Eigen laadmogelijkheid
Ja hier kan ik inmiddels ook een boek over schrijven. Mij is inmiddels veel duidelijk over dergelijke oplossingen denk aan de befaamde type B aardlek, extra aardlekschakelaars in algemene zin, de vaste kabel, inbouw of opbouw, een extra 3x25a aansluiting aanvragen (in plaats van 3x35A of meer dat onbetaalbaar is). Misschien een overzicht plaatsen van mogelijke aanbieders/ oplossingen zodat mensen simpel een vergelijkbaar pakket kunnen aanvragen.
- Laadpas voor openbare oplaadpalen
Zou willen aanvullen om tenminste 2 'gratis' passen te halen. Het is me tenminste 1x overkomen dat ik alleen een Essentpas kon gebruiken. Ik heb een Nuon pas als reserve (stel je voor dat je pas defect raakt).
- Huurovereenkomst accupakket, kilometers en duur overeenkomst
In deze overtuigen dat meerkilometers niet zoals bij een leasecontract of telefoonabonnement keihard afgestraft worden. Wat mij betreft is de afkoop van 5 jaar garantie ook zeker een aanrader. Althans in mijn geval waren de kosten daarvan, dus 5 jaar ongestoord rijden, lager dan 1 jaar onderhoud van mijn oude Volvo .......
-
subsidieregelingen; ondanks de verminderde subsidie is er nog steeds genoeg voordeel te halen bij zowel het rijk als de gemeente Amsterdam. Impact per 2014 op MIA/ KIA/ VAMIL
- Accessoires en opties?
- Banden (ik ben te spreken over mijn Conti's) en velgen zoals Borbet en Renault Canasta?
- Aftermarket leer?
- Aftermarket Xenon?
- Losse korte kabel van 2 meter lengte?
Apps en software
- Android en iOS?
- handige websites?
Support en dealers
- noodnummers
- dealers met een streepje voor? (ik zou iedereen mijn dealer willen aanraden)
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.