Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door GertjanVB »

Ik ben zo vrij geweest Wiebe Wakker te strikken voor een presentatie over zijn project wanneer hij weer in Nederland is.

Wanneer hij weer in Nederland is, is de vraag. Momenteel staat hij met een defecte batterij in Indonesië, niet al te ver van zijn eindbestemming Australië.

Het principe is dat hij zonder geld van Nederland naar Australië rijd en voor stroom, eten en een slaapplaats op anderen vertrouwt. Dat levert wel een heel aparte route op aangezien de aanbiedingen in het begin vooral uit Scandinavië kwamen. Af en toe klust hij wat bij (in Dubai om de overtocht naar India te bekostigen) en maakt video’s over zijn ontmoetingen met anderen die ook iets met duurzaam en EV hebben. Lees alles op zijn site http://www.plugmeinproject.com

Dat strikken voor een presentatie is onderdeel van een crowdfunding om de kosten te dekken van de reparatie van de batterij. Extra zuur omdat hij net in Indonesië de defecte omvormer voor te laden had vervangen en zijn reis naar Australië weer had hervat. Elk bedrag van klein tot groot wordt gewaardeerd en wordt gecompenseerd met een wederdienst van Wiebe. Van het vermelden van de door jou gesponsorde km’s tot een dag chaufferen. http://www.plugmeinproject.com/product/crowdfunding/

Met jouw bijdrage aan zijn crowdfunding heb je gratis entree natuurlijk en heb je meer zekerheid dat ie de eindstreep ook haalt :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hoi Gertjan, Net 40 euro overgemaakt! Ik hoop dat hij snel een nieuwe batterij heeft!
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door Sordone »

Hi GertJan. Ik volg Wiebe al van het begin en heb al een keer gedoneerd bij zijn problemen. Nu weer. Ben wel benieuwd of je bij een Zoe ook "onder water" door kan rijden. In de manual staat dat je moet stoppen bij meer dan 10 cm water. De accubak in zijn ombouw VW was in elk geval niet erg goed waterdicht gebouwd.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door GertjanVB »

Ben ook een beetje bang voor zijn kostenraming in het geval er modules gewisseld moeten worden, maar ik vermoed dat hij al wel ruggespraak met zijn Nederlandse monteur heeft gehad. We hopen er het beste van.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door GertjanVB »

Repair in. Er worden 4 cellen van de batterij weggenomen.
6B26299D-B0D0-4039-832D-46A0D3021194.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door GertjanVB »

De Crowdfunding is afgerond, de auto is hersteld. Ik meld me weer als Wiebe zijn presentatie komt geven!

In onderstaande beelden, wat er hersteld is en een blik in de elektronica van zijn auto die gelijkenissen met mijn meterkast oproept


NB; Tovenaar Tim, de monteur van de auto, heeft een eigen bedrijfje waar de VW ooit is omgebouwd: http://www.innosysdelft.com/en/about-innosys
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Presentatie van het “PlugMeIn” project door Wiebe Wakker

Bericht door GertjanVB »

Wiebe is terug en is er klaar voor zijn presentatie te geven.
Velen hebben wellicht zijn eerdere presentaties (VER etc.) bezocht, anderen zijn wellicht nog geïnteresseerd.
Omdat de meeste EV enthousiastelingen al in de gelegenheid geweest zijn een presentatie bij te wonen, pols ik momenteel lokale initiatieven om Wiebe zijn verhaal te laten vertellen (de energiecooperatie, de duurzaamheids werkgroep etc.).

Wanneer je nog geïnteresseerd bent kun je me dat aangeven, dan zal ik datum en locatie doorgeven als die vast liggen.
Heb je zelf een goed idee voor een doelgroep hoor ik dat ook graag, wellicht is dat een betere optie.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht