prijsverhoging Captur
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 18 mar 2018 15:53
- Actief als: particulier
prijsverhoging Captur
Sinds 1 Juli zijn er nieuwe prijzen voor de Captur, worden de nieuwprijzen doorberekend aan de klant waarvan de auto reeds is besteld?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 31 okt 2019 14:50
Re: prijsverhoging Captur
Als het goed is heb je een koopcontract getekend, dat is bindend. De dealer kan dus niet zomaar de prijs verhogen.
Groeten,
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Frank
Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
Dat laatste is niet zo zeker, lees de kleine lettertjes van je koopcontract eens goed. Vaak staat er iets in over het feit dat prijsverhogingen mogen worden doorbetekend aan de klant.
geen Renault meer in bezit
Hide post links |
-
In de verkoopovereenkomst staat dat er wordt gehandeld conform de zakelijk markt voorwaarden van de bovag.
Opgezocht via de bovag site
http://www.bovag.nl/data/sitemanagement ... p-1-A4.pdf
staat het volgende:
Artikel 4 - Prijzen
1. Alle prijzen luiden in euro en zijn exclusief omzetbelasting en/of andere heffingen van overheidswege, kosten van vervoer en verzekering, kosten van
montage-, service- en keuringswerkzaamheden alsmede de kosten van rijklaar maken, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2. Bij stijging der prijzen, die van importeurs en toeleveranciers van de verkoper/reparateur daaronder begrepen, en bij wijziging van arbeidslonen, belastingen, sociale lasten, andere arbeidsvoorwaarden, valutaverhoudingen of dergelijke omstandigheden, zich voordoende na het tot stand komen van de overeenkomst tussen partijen, is de verkoper/reparateur gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen overeenkomstig vorenbedoelde stijging.
3. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, zijn de werkplaatsuurtarieven niet begrepen in de prijzen van materialen, onderdelen en kosten van derden.
Opgezocht via de bovag site
http://www.bovag.nl/data/sitemanagement ... p-1-A4.pdf
staat het volgende:
Artikel 4 - Prijzen
1. Alle prijzen luiden in euro en zijn exclusief omzetbelasting en/of andere heffingen van overheidswege, kosten van vervoer en verzekering, kosten van
montage-, service- en keuringswerkzaamheden alsmede de kosten van rijklaar maken, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2. Bij stijging der prijzen, die van importeurs en toeleveranciers van de verkoper/reparateur daaronder begrepen, en bij wijziging van arbeidslonen, belastingen, sociale lasten, andere arbeidsvoorwaarden, valutaverhoudingen of dergelijke omstandigheden, zich voordoende na het tot stand komen van de overeenkomst tussen partijen, is de verkoper/reparateur gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen overeenkomstig vorenbedoelde stijging.

3. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, zijn de werkplaatsuurtarieven niet begrepen in de prijzen van materialen, onderdelen en kosten van derden.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
Ik heb dit bij 2 auto's aan de hand gehad, maar steeds het afgesproken bedrag bijbetaald. Ik vermoed dat het niet zo'n vaart zal lopen.
geen Renault meer in bezit
Hide post links |
-
Als het goed is wordt de auto in week 32 aan mij geleverd
Ik laat het wel weten over een eventuele verhoging.

Ik laat het wel weten over een eventuele verhoging.
Hide post links |
Prijzen zijn inderdaad zo'n € 400 omhoog gegaan. In de specificaties staat in ieder geval als extra een bandenspanningscontrole systeem genoemd (is bij de Dynamique inbegrepen in de hogere prijs). Dit is kennelijk standaard voor het modeljaar 2015. Zit dat niet op jouw Captur dan krijg je er een van modeljaar 2014 geleverd en mag je de oorspronkelijk afgesproken prijs verwachten.
Hide post links |
@Stellingen90:
waar staat dat precies vermeld van dat bandenspanningscontrolesysteem in de prijslijst van juli 2014?
waar staat dat precies vermeld van dat bandenspanningscontrolesysteem in de prijslijst van juli 2014?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Normaal heb je prijsgarantie hoor. Toch zo in Belgie. Indien de wagen duurder wordt na de bestelling moet je je daar niks van aantrekken, je betaalt wat je overeenkwam. Zelfs al krijg je er ene van het nieuwe modeljaar geleverd, in dit geval blijkbaar met betere uitrusting. Maar dat kan ook omgekeerd snijden. Bij Espace bvb is in Belgie de uitrusting ingekrimpt. Bvb bandendruksensoren zijn niet meer standaard, zonnegordijnen in de koffer vielen weg, geheugen van de zetels viel weg,... Ik had geluk dat mijn wagen net voor het wegvallen nog in produktie ging. Had ik een week later besteld had ik die zaken niet gehad en je kan er niets aan veranderen. Je krijgt een folder bij de dealer waarin staat dat er wijzigingen kunnen zijn. Als je niet de allernieuwste folder hebt (wat ook niet altijd kan natuurlijk als er wijzigingen zijn), dan denk je bepaalde zaken te krijgen die er niet blijken op te staan. Op de site van Renault staat het wel juist.
Dus ik zou me geen zorgen maken in het geval van meeruitrusting. Met een beetje geluk heb je een beter uitgeruste voor de 'oude' prijs. Zo heb ik ten tijde van de Megane 2 nog klanten gehad die een phase 1 bestelden en een phase 2 geleverd kregen aan de oude prijs. Die waren heel blij natuurlijk.
Dus ik zou me geen zorgen maken in het geval van meeruitrusting. Met een beetje geluk heb je een beter uitgeruste voor de 'oude' prijs. Zo heb ik ten tijde van de Megane 2 nog klanten gehad die een phase 1 bestelden en een phase 2 geleverd kregen aan de oude prijs. Die waren heel blij natuurlijk.
Hide post links |
@H5F Turbo Heb niet echt de prijslijst erop nageslagen. Als je de Captur gaat configureren staat het, bij de Dynamique uitvoering, onder opties als "gratis" optie vermeld. Ik had zo'n systeem eigenlijk al wel verwacht omdat de nieuwe Twingo het in alle uitvoeringen al standaard krijgt. Daarnaast is het vanaf dit modeljaar verplicht als standaard montage op alle nieuwe modellen die op de markt komen. Ik verwacht dat het over één of twee jaar wel op alle Renault personenauto's in alle uitvoeringen zal zitten (als het er nu al nog niet opzit).
Omdat het bandenspanningscontrolesysteem inderdaad niet genoemd wordt in prijslijst en brochure (alleen maar bij de configurateur dus) heb ik eens wat Renault sites van andere landen bekeken. Opvallend is dat op de Franse site het helemaal niet voorkomt. Op Renault.de alléén bij de speciale uitvoering Helly Hansen die in september op de markt komt en op de UK site komt het helemaal niet voor. Kan betekenen dat het pas aangeboden gaat worden nà de fabrieksvakantie en dat men er nu nog geen aandacht aan wil schenken of dat deze uitrusting per land verschillend wordt aangeboden. Kan ook zijn dat Renault NL het och niet gaat aanbieden en dat het wat voorbarig op de site staat. Nogal vaag dus.....
Omdat het bandenspanningscontrolesysteem inderdaad niet genoemd wordt in prijslijst en brochure (alleen maar bij de configurateur dus) heb ik eens wat Renault sites van andere landen bekeken. Opvallend is dat op de Franse site het helemaal niet voorkomt. Op Renault.de alléén bij de speciale uitvoering Helly Hansen die in september op de markt komt en op de UK site komt het helemaal niet voor. Kan betekenen dat het pas aangeboden gaat worden nà de fabrieksvakantie en dat men er nu nog geen aandacht aan wil schenken of dat deze uitrusting per land verschillend wordt aangeboden. Kan ook zijn dat Renault NL het och niet gaat aanbieden en dat het wat voorbarig op de site staat. Nogal vaag dus.....
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
Ik heb blijkbaar een coulante dealer, want ik bestelde 11 juli en de prijsverhoging werd me zonder te vragen kwijtgescholden door de dealer... 

Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 03 feb 2022 12:49
Verplicht vanaf November dit jaar op alle nieuwe auto's. http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2013/aug ... enspanning. Vond het toch vreemd dat ik het niet op mijn Captur kon krijgen is toch echt iets voor Renault.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Hide post links |
@Axel57:
die verplichting geldt voor alle nieuw op de markt gebrachte auto's vanaf november 2014. De Captur is al eind 2012 gehomologeerd dus niet nieuw meer.
Misschien vanaf model 2015 in september als optie leverbaar en daar het een passief systeem is dat via de ABS-sensoren werkt via het boordsysteem door de dealer wel te activeren op bestaande auto's.
die verplichting geldt voor alle nieuw op de markt gebrachte auto's vanaf november 2014. De Captur is al eind 2012 gehomologeerd dus niet nieuw meer.
Misschien vanaf model 2015 in september als optie leverbaar en daar het een passief systeem is dat via de ABS-sensoren werkt via het boordsysteem door de dealer wel te activeren op bestaande auto's.
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
Wel grappig die passieve variant van het bandenspanning controle systeem!
Hoop alleen dat Renault zoiets zonder dat het problemen geeft ingebouwd krijgt.
Heb nu al last van "Hillstart Assist" storingen die waarschijnlijk uit de hoek van wielsensoren komen en wat niet (eenvoudig) kunnen worden opgelost.
Hier nog functies aan toevoegen is dus kans op meer elektronische ellende...
We gaan wel weer een beetje off-topic geloof ik!
Hoop alleen dat Renault zoiets zonder dat het problemen geeft ingebouwd krijgt.
Heb nu al last van "Hillstart Assist" storingen die waarschijnlijk uit de hoek van wielsensoren komen en wat niet (eenvoudig) kunnen worden opgelost.
Hier nog functies aan toevoegen is dus kans op meer elektronische ellende...
We gaan wel weer een beetje off-topic geloof ik!

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut