Probleem Renault Senic 2001

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Senic2001
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2022 15:55
Actief als: particulier

Probleem Renault Senic 2001

Bericht door Senic2001 »

Hallo forum leden, ik ben hier nieuw dat mocht er iets niet goed gaan of ik doe iets verkeerd sorry daarvoor.
Waarom ben ik hier ...nou hopelijk kunnen jullie helpen !!!

Een kennis van mijn vader heeft een Renault Senic 1.4 16V van 2001. Deze auto begon van het een op andere moment tijdens het rijden zelf gas tegeven. Nu kwam ze met de auto bij mijn vader en die heeft de auto laten uitlezen en bij de 1e garage waar hij was met de auto kwam er uit dat het gasklephuis vervangen moest worden. Dit gedaan paar kilometers proef gereden en het was goed. Dus de auto terug naar de eigenaar...reed er een dag of 2 mee en toen gaf de auto gelukkig zelf geen gas .aar de auto hield nu in. Mijn vader is toen met de auto naar een Renault garage geweest en daar hebben ze de auto uitgelzen en die zeiden dat het de gaspedaalsensor was...ook deze vervangen. Weer net als bij de eerste keer leek het probleem opgelost na een proefrit van enke kilometers. Weer de auto terug naar de eigenaar en weer rijdt ze er even mee en verdorie ze belt enkele dagen later dat de auto geeft nu weer zelf gas en houd dus niet meer in.
Weer met de auto naar de Renault garage en wat blijkt geen foutcodes...maar hoe kan het dan ...de auto geeft zelf gas.
Dus i.o.m. de garage van wat kan het nu zijn...zo dachten ze aan de bobines, lambdasonde, vacuum.
Me vader heeft ondertussen de bobines lambdasonde vervangen alles op vacuum gecheckt.

En raar maar waar...de auto loopt stationair prachtig hartstikke mooi ook op toeren maar zodra je het gaspedaal aanraakt gaat de auto weer vanuit zichzelf gas geven en loopt de toeren ook op.

Ondertussen weten we met z'n allen niet meer waar we het probleem moeten zoeken🤷‍♂️ (geen foutcodes)
Is hier iemand op het forum die dit zeldde probleem heeft meegemaakt en wie de oplossing weet?

Mevrouw is namelijk bijna zover dat ze de auto naar de sloop wil brengen 😭

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Probleem Renault Senic 2001

Bericht door mechanic »

Het kanon met onderdelen is afgevuurd helaas.
Nieuwe gasklep, of een gebruikte?
Is dit een uitvoering met gaskabel nog?

Zou niet de eerste zijn waarbij de mat verkeerd ligt en klemt onder gaspedaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Senic2001
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2022 15:55
Actief als: particulier

Re: Probleem Renault Senic 2001

Bericht door Senic2001 »

Bedankt voor u reactie op mijn vraag.
Het gashuisklep is gebruikt maar er zitten onderhand 3 verschillende op en allemaal ook van een 1.4..dat het lijkt ze sterk dat ze alle 3 dezelfde storing geven.
En indd het is eentje met een gaskabel me vader haat kijken naar de mat maar hij geeft aan dat het gaspedaal wel terug komt...dat daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan. Maar kijken kost niks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht