R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Net mijn nieuwe Kadjar in gebruik genomen en heeft al een keer in de garage gestaan o.a. vanwege problemen met R-Link 2 systeem. Kan bijvoorbeeld geen SMS berichten ontvangen, Traffic announcement die ingestelde volume vasthield en nog een hoop zaken die in de digitale handleiding staan, maar die ik niet kan terugvinden in mijn R-link 2 systeem. Nu een week in bezit en stel vast dat de spraakbesturing meer niet dan wel werkt. Als ik op de knop op het stuurwiel de spraakbesturing wil inschakelen, dan meld het R-link 2 systeem bovenaan in het scherm dat hij de spraakbesturings instellingen aan het laden is. Dit bericht verdwijnt na een paar seconden weer en mag ik een nieuwe poging wagen. Een heel enkele keer lijkt hij bereidt te willen werken maar bij een volgende rit is het weer hopeloos raak.

Benieuwd naar andere ervaringen met het R-link 2 systeem, in het bijzonder zoals in de Kadjar aanwezig is.

Dealer geeft R-link 2 software morgen een update en hoopt dat probleem met spraak besturing dan verholpen is.
:think:
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door rmdkg685 »

dat is niet mooi, volgende maand krijgen wij hem , hoop dat we niet weer veel problemen ondervinden zoals met de rlink in de captur, zijn wel met een grote update opgelost , maar hoop dat ik niet veel kinderziektes ga aantreffen.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

R-link 2 update bij Renault dealer heeft niet gewerkt. Nog altijd probleem met spraakbesturing. Zie nog steeds melding "Spraakinstellingen aan het laden" als ik op de spraakbesturingknop op het stuurwiel druk. Een enkele keer werkt die maar bij een volgende rit weigert hij weer. Ik heb de dealer gevraagd of er wel een update geweest is, want ik zie in informatiescherm nog altijd hetzelfde software release en boot release nummer (had eerder een foto gemaakt dus kon dit mooi controleren). Nog geen antwoord van de dealer ontvangen. Dealer zou als reactie op mijn e-mail claim mij terugbellen.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door TCe120ECD »

Ik vind dit verwarrend gaan werken. Misschien dat er een scheiding gemaakt kan worden tussen R-Link(oude systeem) en R-Link2.
Zoals ik het nu zie komen de problemen van beide systemen op één forumonderdeel. Weet niet of er veel verschil is tussen beide systemen.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Eureka! Met de hulp van de afdeling Klantrelaties van Renault Nederland, die mij adviseerde om mijn telefoon (Iphone 5S) te onkoppelen van de bluetooth verbinding, kwam ik erachter dat in het R-link2 menu, onder telefoon, de menuoptie SMS ineens toegankelijk bleek. (Wel kreeg ik een geheel leeg scherm te zien als ik op de knop SMS in het menu drukte). Iets wat bij de aflevering van de auto niet zo was. Deze SMS optie gaf bij aflevering aan dat ik de SMS functie op mijn apparaat (Iphone 5S) moest activeren. Na het ontkoppelen/verwijderen van mijn telefoon bleek de spraakherkenning direct op te pakken en goed te werken. Vervolgens mijn telefoon opnieuw met bluetooth aan het R-link2 systeem gekoppeld. Daarbij werd opnieuw gemeld dat voor de SMS functie ik de SMS functie op mijn apparaat moet activeren. Dit bericht heb ik genegeerd. ook nu werkt de spraakherkenning goed.

Kennelijk werkte de spraakfunctie niet omdat het R-link2 systeem probeerde SMS berichten van mijn telefoon op te halen, wat dus niet lukte.

Geen idee wat ik met het bericht over SMS op mijn apparaat moet activeren aan moet. De SMS werkt gewoon op mijn Iphone 5S, maar niet in het R-link2 systeem. Ik herinner mij dat de dealer bij de aflevering hier ook geen raad mee wist. Als iemand een idee heeft wat ik op mijn Iphone nog meer moet aanpassen om SMS berichten in het R-Link2 systeem te kunnen ontvangen, dan houd ik me graag aanbevolen. Tot dan druk ik bij aanvang van elke rit, als de melding over SMS op mijn apparaat activeren verschijnt, wel op OK
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Gelukt!!!! Ik heb dus nu op mijn Iphone 5S bij instellingen, bluetooth, bij de R-Link verbinding, rechts het blauw gekleurde "i" (informatie symbool) aangetikt, waarna je in de Bluetooth R-link instellingen komt (nooit eerder gezien) hier staat een optie "Toon berichtgeving" die standaard uit staat. Deze heb ik aan gezet. Inderdaad is nu in mijn R-link2 scherm de menuoptie SMS (onder telefoon) weer toegankelijk. Belangrijk, ook mijn spraakherkenning werkt (nog steeds) goed. (vanmorgen direct getest). Nog niet kunnen testen of ik ook daadwerkelijk SMS berichten ontvang op mijn R-link scherm, maar de melding dat ik nog iets op mijn apparaat moet activeren is verdwenen en de spraakherkenning werkt, dus hier zit een tevreden man
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door rmdkg685 »

nou mooi , weet ik alvast wat ik moet doen als ik hem over 3 weken ophaal ,
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakherkenning werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

We zijn nu exact een week verder en ik moet tot mijn ergenis jullie informeren dat de spraakherkenning van mijn Kadjar het sinds gisteren weer opgegeven heeft. Wat ik ook probeer, zodra ik op de knop op het stuurwiel druk verschijnt het bericht "Spraakherkening is aan het laden" in het R-Link scherm en verdwijnt vervolgens naar een paar seconden weer. Verder gebeurt er niets. Gisteravond heb ik mijn Iphone 5S ontkoppelt om te controleren of deze er wellicht iets mee te maken zou kunnen hebben. Ook nadat de telefoon softwarematig verwijderd (ontkoppelt) was, bleef de spraakherkening dienst weigeren. Ook tijdens de rit vanochtend van huis naar mijn werk (met een ontkoppelde dus niet middels bluetooth verbonden telefoon), kreeg ik uitsluitend de melding “Spraakherkening is aan het laden” zodra ik op de knop van de spraakherkenning drukte.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door rmdkg685 »

ga er op letten als ik de mijne ophaal , , nog meer puntjes waar ik op moete letten bij ophalen/afleveren,
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



McShine
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 aug 2015 23:22
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door McShine »

Goed om te weten, maar minder prettig voor jou, Gulgliemo.

Dit heb ik natuurlijk niet geprobeerd tijdens de proefrit, dus het wordt wachten op de levering om dan waarschijnlijk hetzelfde probleem te constateren (iPhone 6) , hoop dat er dan al een goede software update beschikbaar is.
Bij de dealer: 2015 Renault Kadjar TCe Bose , Blanc Glacier, pack lumière, pack easy park assist, pack winter, treeplanken, sunblinds, 17 inch Aguila

2010 BMW Z4 sDrive35iS
2015 BMW 118d M-Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kadjar Rouge Flamme
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2015 21:23
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Kadjar Rouge Flamme »

Ik heb de spraakbesturing enkele keren gebruikt en heb geen problemen ondervonden.
Wel is er een enorme echo tijdens het bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



McShine
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 aug 2015 23:22
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door McShine »

Oef, ook een echo zou niet goed zijn. Ik gebruik de Kadjar dadelijk dagelijks tijdens een Conference Call. Als het daadwerkelijk zo problematisch is moet ik toch gaan kijken voor een andere (Parrot) oplossing.
Bij de dealer: 2015 Renault Kadjar TCe Bose , Blanc Glacier, pack lumière, pack easy park assist, pack winter, treeplanken, sunblinds, 17 inch Aguila

2010 BMW Z4 sDrive35iS
2015 BMW 118d M-Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Vandaag werkte niet alleen mijn spraakherkenning niet, maar kreeg ik ook geen geluid meer uit de speakers. Radio zonder geluid dus. Het R-link-2 systeem gaat langzaam ter ziele. Afgesproken met de dealer dat hij de auto een week in zijn garage krijgt en ik een (tijdelijk) andere Kadjar om daarmee te ervaren dat het wel werkt. Ik ben inmiddels hopeloos. De auto is nu een maand oud en geeft alleen maar kopzorgen. Waarom moest ik zonodig voor de Kadjar kiezen?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas1975
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 jul 2014 17:02
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Bas1975 »

Beste Guglielmo, het komt echt wel goed. Je hebt een van de eerste exemplaren van een geheel nieuw systeem, een update of wat verder zal je zien dat het allemaal goed komt. Was met R-Link 1 ook zo, al zitten daar ook nu nog wel enkele bugjes in. Maar dat is bij andere merken met dergelijk uitgebreide systemen echt niet anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Het probleem lijkt opgelost. Ik heb de aan/uit knop van het R-link-2 systeem ingedrukt gehouden totdat het systeem opnieuw opstarten. Het R-link-2 systeem werkt nu tot mijn verrassing al zo'n 6 dagen goed en ik heb geen probleem meer met de spraakbesturing. Derhalve mijn afspraak met de dealer geannuleerd. Wel heb ik soms nog dat in de instellingen van het telefoonmenu, de SMS instelling uit zichzelf spontaan van ON op OFF gezet wordt. Ik krijg dan bij het starten van het R-link-2 systeem de melding dat ik deze functie op mijn apparaat moet activeren (maar deze staat al op mijn Iphone goed ingesteld). Zet dan de SMS instelling in het R-link-2 menu onder TELEFOON/INSTELLINGEN weer handmatig op ON waarna alles weer werkt.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rmdkg685
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 290
Lid geworden op: 18 okt 2013 10:25
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door rmdkg685 »

ik heb mijn Kadjar gisteren opgehaald , ben er erg blij mee
nu probeerde ik de stem te wijzigen in de tomtom, maar daar zie ik geen opties voor , iemand een idee of ben je aangewezen op 1 stem.
Megane 4, 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

In het r-link menu, onder SYSTEEM, Spraakinstellingen wijzigen. Je kan alleen kiezen tussen een mannenstem of een vrouwenstem
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Mijn spraakherkenning in het R-Link-2 systeem van mijn Kadjar werkt nu ruim twee weken probleemloos. EINDELIJK. Het enigste wat ik gedaan heb om zover te komen is de aan/uit knop van het R-Link-2 systeem net zolang ingedrukt houden tot het systeem uitschakelt en vervolgens weer opnieuw herstart. (zie ook manual onder storingen. Kennelijk was het systeem geheugen overbelast.

Heb de laatste week nog wel dat in het R-Link-2 menu, onder Telefoon, Instellingen, de door mij ingeschakelde optie SMS uit zichzelf uitschakelt. Je krijgt dan als je in de auto stapt en het R-link-2 scherm aangaat een bericht dat je de SMS functie op je apparaat moet activeren. Ik begreep dit nooit omdat de SMS functie op mijn Iphone al ingeschakeld was (onder de bluetooth verbinding op mijn Iphone). Lijkt er nu op dat hij met apparaat je R-link-2 bedoeld en je in het menu onder Telefoon, Instellingen, de eerder ingeschakelde optie SMS opnieuw moet inschakelen.

Begrijp je het nog??? :)
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door larsdijkstra 16v »

Gewoon niet gebruiken. Onder het rijden gebruik je het soweizo niet ga ik van uit, en als je stil staat pak je vast je telefoon en kun je je berichten lezen :wink:
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Gebruik SMS ook niet maar het R-link-2 systeem blijft bij elke opstart van het systeem vragen om de SMS funktie op mijn apparaat te activeren (heeft zichzelf dan uitgeschakeld in het R-link-2 systeem). Is gewoon hinderlijk want je moet elke keer weer op OK drukken om de melding te laten verdwijnen.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Net bij de dealer geweest, die o.a. nogmaals naar mijn kleine R-link2 problemen (zie hiervoor) wilde kijken. Die vertelde mij dat er een update voor het R-link2 systeem is geweest die na een week vanwege bugs alweer ingetrokken is door Renault. Hij heeft contact gehad met Renault Nederland en bevestigde mij dat er een nieuwe R-link2 update eind van deze maand verwacht wordt.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leonvb
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2015 06:34
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Leonvb »

De Kadjar is nu een maand in bezit en ik herken vele ervaringen in dit forum. De spraak herkenning werkt op zich, maar het is gissen naar de mogelijke commando's die het systeem accepteert.

Wie heeft een goed of totaal overzicht van alle Voice commando's dat wordt ondersteund?

Bij het tonen van een lijst blijkt bijvoorbeeld deze commando's te werken:
Volgende pagina
Vorige pagina
Laatste
Eerste

Zo is het zoeken naar bijvoorbeeld een nuttige plaatsen handig als je de commando's kent.
Zoek maar een naar b.v. Mc Donald in de buurt.

Thanks all, Leon
Kadjar EDC Bose, Gris Titaniun, Pack Lumiere & Technology, Panorama dak in Beige Dune :shock: (sinds nov 2015)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door DHL »

Komen de mogelijke commando's bij jullie niet op het scherm? Bij Espace komen die erop en word je begeleid in de mogelijkheden. Werkt prima.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door sup »

Helaas bij mij ook. Kadjar nu een week in bezit en spraakhekenning al 4 keer geweigerd.volgende week naar dealer om dit hopelijk op te lossen. Stond zondag voor jan met de korte achtenaam bij de familie denk laat ff zien aan iedereen hoe het zou moeten werken maar helaas. Kreeg commentaar van hier tot Tokyo je drukt knop in hij wil starten maar doet het niet.. Tjsa rest van de dag maar niet meer over gehad maar de auto rijdt top.
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door DHL »

Je kan dan niets zeggen, het start niet op eigenlijk?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door sup »

zelfde probleem als hier te lezen,
Wat ik ook probeer, zodra ik op de knop op het stuurwiel druk verschijnt het bericht "Spraakherkening is aan het laden" in het R-Link scherm en verdwijnt vervolgens naar een paar seconden weer en gebeurt niks.Zondag laat totale reset gedaan en gistermorgen was ie ok. Maar vandaag was weer fc knudde dus naar dealer geweest en volgende week gaan ze kijken.. Als het werkt ie het top en doet precies wat je zegt..
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door DHL »

Begrijp niet goed dat jullie in Kadjar zoveel probs hebben terwijl hetzelfde systeem in de espace wel goed werkt. Of zou ik een latere update hebben rechtstreeks van het fabriek, de mijne is nu exact 1 maand oud.Ik ga hout vasthouden...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door Guglielmo »

Sup, lijkt hetzelfde probleem als ik in de beginne had met mijn spraakbesturing. Uiteindelijk opgelost. Het enigste wat ik gedaan heb om zover te komen is de aan/uit knop van het R-Link-2 systeem net zolang ingedrukt houden tot het systeem uitschakelt en vervolgens weer opnieuw herstart. (zie ook manual onder storingen). Lees ook begin van dit forum onderwerp.
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

proza
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 feb 2007 14:40
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: R-Link 2 Spraakbesturing werkt niet goed

Bericht door proza »

Guglielmo schreef:Gelukt!!!! Ik heb dus nu op mijn Iphone 5S bij instellingen, bluetooth, bij de R-Link verbinding, rechts het blauw gekleurde "i" (informatie symbool) aangetikt, waarna je in de Bluetooth R-link instellingen komt (nooit eerder gezien) hier staat een optie "Toon berichtgeving" die standaard uit staat. Deze heb ik aan gezet. Inderdaad is nu in mijn R-link2 scherm de menuoptie SMS (onder telefoon) weer toegankelijk. Belangrijk, ook mijn spraakherkenning werkt (nog steeds) goed. (vanmorgen direct getest). Nog niet kunnen testen of ik ook daadwerkelijk SMS berichten ontvang op mijn R-link scherm, maar de melding dat ik nog iets op mijn apparaat moet activeren is verdwenen en de spraakherkenning werkt, dus hier zit een tevreden man
Dank voor de tip, bij de melding 'SMSniet beschikbaar' nu ook verdwenen :dance:
Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Black Edition 2020 | Kadjar Intens 130 TCe 2017| Scénic II 1.6 16V 2008 | Scénic II 1.5dCi 2007 | Scénic II 1.9dCi 2003 | Scénic 1.9dCi 2001 | Megane 1.6RN 1997 | Volvo 460 1997 | VW Golf 1.9d 1994 | R 19TD 1991 | R 4GTL 1989

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht