Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
door powerboot » Za Feb 08, 2014 2:39 pm
Ik moet er wel , bij zeggen dat R-link toolbox , bijna iedere dag een update heeft bij mij, zijn er meer?
Is bij mij ook zo Rob. Bijna dagelijks.
Ben alleen gestopt steeds het kaartje erin te stoppen want ik heb gezien dat het aantal Bytes op het kaartje nooit veranderd dus n.m.m. zinloos gedoe.
door Burg » Za Feb 08, 2014 4:36 pm
Dat zou je denken. Maar wat er in feite gebeurt en wat je ziet, is dat de kaart wordt gecontroleerd en geeft dan aan dat de kaart bijgewerkt (lees al bijgewerkt) is.
Dat zie ik toch anders!
Als ik mijn muiswijzer op het R-Link icoontje inde balk plaats lees ik daar: "Sluit je R-Link-geheugenkaart aan om updates te ontvangen". Dat staat er niet dagelijks maar wel heel vaak.
Nogmaals linksom of rechtsom het is allemaal gebakken R-Link lucht!
Vreemd maar waar, Rlink is het weer gaan doen. Ineens ging ook het geluid haperen, en kon het niet meer hard of zacht zetten, Auto uit gezet en weer gestart en weer verder gereden, een stuk later ging die ineens een paar keer herstarten en kwam het beeld terug, alleen de achteruit rij camera niet in zijn geheel. Later na een volgende stop kwam die ook weer terug.
Ik heb wel begrepen dat eind feb een nieuwe software versie voor Rlink uitkomt.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Ik heb mijn auto nu een week en heb de kaart nog steeds in de auto zitten. Niks geen updates, net als met Windows, heb nog nooit mijn Windows geupdate. Nog nooit problemen met Windows, dus hopelijk ook nooit met R-Link. Mocht R-Link crashen, dan weet ik dat het niet door updates komt.
Hallo TCe120ECD, het = te hopen dat jij dan geen bankzaken doet , met die Windows? de meesten windows , updates zijn voor de beveiliging tegen hackers, = echt wel van belang, word niet voor niks door experts, aanbevolen,+ daar ben ik er 1 van?
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Met jouw welnemen. Tekst had eigenlijk moeten zijn "dit heb ik anders ervaren". En dat kan natuurlijk, Jij hebt de auto wat langer als de meeste van ons en zijn er in die tijd wel updates geweest. Ik weet bijna zeker dat het mijn geval niet zo is. En jij hebt dan ook de mooiste Captur van ons allemaal . dat kan ook nog de oorzaak zijn. M.a.w. , ik kan hier verder ook geen zinnig woord over zeggen. Onduidelijkheid is troef.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.
Kreeg vandaag, de melding, word lid van TomTom Map Share, had ik nog niet eerder gehad, zijn update`s voor je tommetomy
Groetjes Rob
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Hallo, Huite, ik kreeg de melding,vanmorgen in de auto, toen ik een route, ging plannen.
Groetjes Rob
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Bij mij heeft Map Share vanaf het begin altijd gewerkt maar niet de kaartcorrecties, die is nog altijd grijs, dus niet actief.
Wel kan ik nieuwe flitslocatie's invoeren en delen. Dat is volgens mij ook een onderdeel van Map Share.
Map Share zit volgens mij in het gratis abonnement van de eerste drie maanden.
Toen bij mijn oude TomTom Go Live 825 het abbo was afgelopen (was na aankoop het eerste jaar gratis) werkte Map Share ineens niet meer.
@Powerboot;
Nog even terug komen op het kopiëren van de SD kaart, wat voor type SD kaart heb je gebruikt?
Ik las 16Gb maar is het een SD, SDHC of een SDHC ultra?
Zelf heb ik ook een kopie gemaakt en de computer zegt dat het gelukt is maar R-Link zegt dat de kaart niet geschikt is voor dit systeem.
Hallo, Borry52, ik heb een kingston SDHC 16 gb eerst een 8 gb maar met die lukte het niet, maar tot mijn spijt wilde de 16 gb na een update ook niet meer doen, gekopiert met R-drive image , ben nu bezig met linux maar dat wil ook niet zo?
Groetjes Rob
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Probeer het eens met DriveImage XML, hiermee zou het moeten lukken. Zorg ervoor dat bij het aanmaken van de image, deze NIET gesplits wordt. Dus "vinkje" weghalen. Dan zet je de image op je harde schijf en daarna "restoren" naar je nieuwe SDkaart.
Deze week is het 3 maanden geleden dat ons Captur avontuur begon. Sindsdien nog nooit een bericht gehad van een update, we hebben nog steeds geen internet in de auto (geen verbinding met server) en sinds enkele weken kunnen we via My Renault niet inloggen op R-Link (erreur). De radio en Tomtom werken prima en de auto bevalt verder uitstekend.
Toch blijft een ontevreden gevoel knagen.
@Willem Z Het niet kunnen inloggen ligt er vaak aan dat de auto niet goed staat opgenomen by MyRenault. Het compleet verwijderen en daarna opnieuw invoeren van de auto lost dit probleem vaak op. In dit topic staat (hoger) hoe dit zou moeten. Dat er geen verbinding is met de server kan aan hetzelfde probleem liggen, maar is sowieso iets dat de dealer moet oplossen. Als die iets bij het aanmelden verkeerd heeft gedaan (en het is een redelijk gecompliceerd aantal handelingen) herkent de server de auto niet.
Nog even een herhaalde melding (op ander forum) dat Renault denkt de problemen met R-link opgelost te hebben. Om ervoor te zorgen dat je op de lijst komt van "probleemgevallen" die de dealer als eerste moet bellen zou ik hem toch contacten!!
Het probleem met internet is bij de dealer bekend. Ze hebben de auto onlangs 4 dagen gehad en alles opnieuw ingesteld en geupdated.
Inmiddels ligt het bij RN. Maar weer afwachten dus.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Tsja, sorry ietwat te beknopt.
Dat is een forum die zich bezig houdt met het patchen van navigatie systemen.
Ik heb geprobeerd daar de aandacht te vestigen op ons R-link systeem, maar het blijft angstvallig stil.
Ik trek de conclusie dat de Navcore van Tomtom voorlopig nog niet te patchen is.
Als dat wel het geval is, zullen de kaarten en de navcores binnen no-time op de newsservers staan.
Dan is het een kwestie van downloaden, patchprogrammaatje erover heen en je steekt vermogens in je zak.
Voorlopig moeten we dus nog gewoon de portemonee trekken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Het "patchen" zal voorlopig niet lukken, het lukt de boys ook niet voor de losse TT-apparaten. Hou Menavrus in de gaten, dan kan je straks alternatieve navigatie software installeren. Men denkt half maart zover te kunnen zijn voor R-Link.
Spannend
Garmin of beter nog Navigon op Rlink.
Toedeloe Tomtom
iGo heb ik ook gehad maar vond ik grafisch te druk met de 3d buildings. Het gaat mij voornamelijk om stabiliteit snelheid en functionaliteit. En grafisch vond ik in die categorie Navigon eruit springen. Gelukkig verschillen smaken.
Navigon heb ik ook gehad, maar was te zwaar voor mijn pda processor. Draaide langzaam, heb diverse software geprobeerd en Primo draait als een speer. 3d building kan je uitzetten. En gelukkig, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Heb je al op de site gekeken van Menavrus?
Ik heb sinds vrijdag mijn Captur met R Link. Ik heb of krijg geen verbinding, zie onderstaande foto, bovenin, middelste icoontje: een kruisje bij de verbindingsstatus. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Via de Toolbox heb ik hierna de updates binnengehaald, dit had geen effect!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit symbool geeft de connectie met je mobiele telefoon weer. Even een aantal voor de hand liggende vragen:
- Staat je telefoon aan?
- Is je Bluetooth verbinding ingeschakeld? Zowel op de telefoon als ook in R-link?
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
@Captured:
in onderstaand menu van de R-Link kun je de status uitlezen, citaat uit R-Link-handleiding:
Status en informatie
In dit menu krijgt u informatie over het systeem:
– versie-informatie;
– status van de GPS;
– status van het netwerk;
– licenties,
– copyright.
Ik kan gewoon bellen met de spraakcommando's via BT. In het startscherm staat wel volle bak telefoonontvangst. Het zal wel zo horen. Tot op heden werkt e.e.a. verder goed.
Na in MyRenault de auto te hebben verwijderd en weer te hebben toegevoegd. Nu nog even uitvogelen wat het Discoverypack is en of ik mail aan de praat kan krijgen. Maar eigenlijk boeit dat me niet zo. Belangrijkste is dat ik kan bellen en dat de TT met live services werkt.
Het Discovery pakket zorgt ervoor dat je met internet verbinden kunt niets meer en ook niets minder.
Het is even wennen maar na een aantal dagen leer je steeds beter met het Rlink systeem om te gaan.
Als alles blijft werken is het een heel mooi systeem!
Wat je ff kan doen is op deze website kijken in het tweede deel staat een heel uitvoerige beschrijving van Rlink!!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Middag
Even een vraagje heb Senice 4 navigatie geupdate bij de garage onder nr 9.12.138.703531 alleen ik zie in mijn systeem dat er kaarten van 2018 in staan tevens bj auto .
Waar kan ik controleren dat er een nieuwe update is geweest
Hoor graag...
Ik heb sinds vorige week een Captur uit 2013. MIjn R-link geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Ik vermoed dat het abonnement verlopen is. Hij geeft ook een melding dat update mislukt is.
In de R-link store krijg ik geen optie hiervoor. Ik...
Is het mogelijk om de r link 2 te updaten van versie 9.0.33.436 naar 9.0.37? Ik heb volgens mij de nieuwe bootloader al: 5624. Ik kan alleen nergens het update bestand vinden...Heb me rot gezocht. Via de toolbox krijg ik niks...
Ik heb sinds kort na bijna een jaar en 55 000 km rijden ineens een paar issues met het OpenR-link systeem:
Op de kaarten op het hoofdscherm verdwijnt de verkeersinformatie van de kaart. Na enige (onregelmatige) tijd komt deze weer om even later...
Mijn R-link valt regelmatig uit; systeem is ‘dood’. Niets werkt meer.
Krijg het alleen weer aan de praat door de accu een paar minuten te ontkoppelen. Na koppelen werkt het systeem weer. Ra, ra?
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing?...