Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben ook bij MyRenault.be en momenteel ook aan het proberen.
Als ik mijn SD-kaart ingeef op mijn PC, zegt hij onmiddellijk SD-kaart bijgewerkt.
Na een second of twee... weet eigenlijk niet of hij iets heeft gedownload...
Overigens, van wegenkaartupdates nergens een spoor te bekennen!
Volgens mij is het KIS principe van toepassing. Oftewel, Keep It Simple.
Ga naar MyRenault.nl (of .be).
Kijk bij updates
Druk op bijwerken, na selecteren
Stop je SD kaart in de computer
Open Toolbox.
Druk op "Start mijn downloads" en wachten tot deze gereed is.
Dan in de auto, starten, wachten tot alle meldingen klaar zijn, SD kaart er in en geduld....
Bij mij lukt dit ook, dus succes....
Er is blijkbaar nogal wat verschil tussen myrenault.be en nl. Bij ons staat er nergens een 'updates' knop. Dus kan ik het ook niet vragen. Waar staat die update knop in myrenault.nl?
Als het updaten met de laatste versie correct is verlopen moet bij systeeminstellingen het versienummer op 11.317 staan. Als er nog 11.313 staat is het proces niet goed gegaan. Mijn ervaring is dat als het niet goed is gegaan en tóch in R-link de update "verdwenen" is (dus er staat NIET meer dat er een update is), dat je dan best nog een keer de SD-card uit de auto kunt halen (netjes verwijderen!!) en opnieuw in de PC stoppen en via de toolbox het proces opnieuw starten. Bij mij is dat in ieder geval gelukt. Eerste keer ging fout, maar tweede keer ging goed!!
Ik heb sinds de update naar 317 denk ik al twee oplossingen gezien voor eerdere bugs:
- Navigatie vraagt nu elke keer welk Routetype ik wil, zoals ik heb ingesteld. Deze instelling wordt niet meer 'vergeten' zoals voorheen.
- Tronsmart smartphone (Chinese import) kan nu wel gekoppeld worden met Bluetooth. Eerst herkende R-Link deze telefoon niet.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Ik heb juist een telefoontje gekregen van de PR van Renault België. De update is hier nog niet beschikbaar, ook niet bij de dealer. Hij wist niets van die update, maar als die in Nederland er is, zal die waarschijnlijk een van de dagen ook wel in België zijn. Laat ons hopen.
door Brakb » Ma Mei 26, 2014 12:51 pm
Bij de dealer geweest en die heeft de update voor mij gedaan.
alles werkt nu. Met de usb stick gaat het toch stabieler heb ik het idee.
Puur op basis van gevoel zie ik dat ook zo!
Wat mij nu in dit verband verbaast is dat ik via MyRenault/R-Link/Updates de 317 firmware niet aangeboden heb gekregen
Heb deze er dus al opzitten via de dealer zoals gemeld. MyRenault zal toch niet zo geavanceerd zijn dat ze dit weten?
Ik heb 2 dagen geleden de update van 317 firmware plus update van de CanCoProcessor gedaan via MyRenault wel met enkele problemen maar alles werkt nu prima en dit in Belgie.
Vandaag eveneens bij de dealer geweest en die heeft de firmware 317 eveneens in zijn bezit.
@Huite;
Ik denk wel dat MyRenault dit weet, als ik MyRenault opstart en kijk bij "Mijn Auto" kan ik ook de huidige kilometerstand zien en die komt aardig overeen met de werkelijke stand in de auto. Het is wel zo dat hij de gereden km's iedere keer er bij optelt dus je moet in het begin de goede km stand invoeren. Als je hem op nul zet en je rijdt 10km dan zal hij ook op 10km staan in MyRenault. Dit heb ik zelf een tijd geleden uitgeprobeerd. Dus ik neem aan dat MyRenault ook weet welke software versie op jou R-Link staat.
Nadeel is dat MyRenault waarschijnlijk ook weet waar je de laatste tijd overal hebt gereden.
bbiwy.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
had van de week contact gehad met de dealer ivm de radio problemen, en omdat ik hier gelezen had dat er een update zou zijn . van het weekend even geprobeerd of ik een update via mijrenault kon pakken , maar daar kreeg ik de melding dat mijn kaart beschadigt was en ik een backup terug moest zetten , ook dat werkte bij mij niet , heb toen de kaart maar weer in de auto gedaan (deze werkte gewoon) en vanmorgen even langs geweest bij mijn dealer, werd meteen geregeld , en volgens mij werkt hij soepeler dan hij deed , moet nog wel even mijn mob weer terug zetten , kreeg meteen te horen dat de nieuwe tomtom kaart er was (tenminste het bestel nummer ) hij heeft hem meteen voor me besteld, hij verwacht hem binnen 2 weken binnen te hebben . ben benieuwd.
@brakb
helaas, hij gaf aan toen ik binnen kwam dat hij me net een mail had gestuurd over de info die hij had gekregen van RN, en dat hij het bestelnummer had ,en hem besteld had , misschien als je belt met stam leidsche rijn dat je hem te weten kan komen , maar denk dat de dealers zelf ook wel aan dat bestelnummer kunnen komen.via RN als ze contact hebben met hun.
@Brakn & captur orange
Kan het mis hebben, maar volgens mij praten jullie langs elkaar heen!
Brakb vraagt naar "de nieuwe tomtom kaart" die captur orange noemt en krijgt het nummer van de laatste firmware update, de 11.3.17 enz!
Ik kreeg mijn nieuwe Scénic 2,5 maanden geleden afgeleverd en v906 was meegeleverd...
Ik dacht nochtans dat er NADIEN nog een andere recentere versie was verschenen?
door Sylver » Ma Mei 26, 2014 9:01 pm
Ik kreeg mijn nieuwe Scénic 2,5 maanden geleden afgeleverd en v906 was meegeleverd...
Ik dacht nochtans dat er NADIEN nog een andere recentere versie was verschenen?
Klopt, nadien is de 9.15 uitgekomen.
Het wachten is nu op de 9.25. Deze zou op korte termijn in ons midden moeten zijn!
@huite
Oeps had ik hem verkeerd begrepen/gelezen, dacht dat hij bedoelde welke versie update van de rlink radio
vandaar , en de versie tomtom ga ik vanuit dat dat 925 is die zou uitkomen volgens RN, daar heb ik ook een waardebon voor gekregen .
Ik durf m'n SD-kaartje niet meer in de Compu te doen.
De R-Link Toolbox staat al weer lange tijd te jengelen dat er updates zijn.
Ben bang dat ik mijn nu ogenschijnlijk stabiele systeem weer vernaggel...
ik krijg nooit meldingen van update's ,
o nee is niet helemaal waar , de eerste grote update kreeg ik wel in mijn scherm op de pc
maar daarvoor en daarna nooit ,
ga meestal ff langs de dealer als ik hier wat lees over update's, gaat tot nu toe goed , en als er veel tijd is wordt hij meteen gewassen ,
Nee ook dan niet , ik heb bij de eerste grote update dan 1 keer die melding gehad , toen sprong de toolbox open en gaf aan dat er een update was , heb ik toen ook gedaan en is gelukt , had toen ook een afspraak staan bij de dealer en die heeft hem er toen ook nog een keer ingezet ,
Bij mij is de update nog niet gelukt.
De computer geeft aan dat de kaart is beschadigd.
Lukt het me wel om de update op de kaart te zetten, dan meldt de auto dat de update mislukt is.
Ga het nog een paar keer proberen, anders een tripje naar de dealer.
Kan ik gelijk de nieuwste kaartversie TomTom bestellen.
Overigens werkt de kaart nog wel gewoon in de auto
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Middag
Even een vraagje heb Senice 4 navigatie geupdate bij de garage onder nr 9.12.138.703531 alleen ik zie in mijn systeem dat er kaarten van 2018 in staan tevens bj auto .
Waar kan ik controleren dat er een nieuwe update is geweest
Hoor graag...
Ik heb sinds vorige week een Captur uit 2013. MIjn R-link geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Ik vermoed dat het abonnement verlopen is. Hij geeft ook een melding dat update mislukt is.
In de R-link store krijg ik geen optie hiervoor. Ik...
Is het mogelijk om de r link 2 te updaten van versie 9.0.33.436 naar 9.0.37? Ik heb volgens mij de nieuwe bootloader al: 5624. Ik kan alleen nergens het update bestand vinden...Heb me rot gezocht. Via de toolbox krijg ik niks...
Ik heb sinds kort na bijna een jaar en 55 000 km rijden ineens een paar issues met het OpenR-link systeem:
Op de kaarten op het hoofdscherm verdwijnt de verkeersinformatie van de kaart. Na enige (onregelmatige) tijd komt deze weer om even later...
Mijn R-link valt regelmatig uit; systeem is ‘dood’. Niets werkt meer.
Krijg het alleen weer aan de praat door de accu een paar minuten te ontkoppelen. Na koppelen werkt het systeem weer. Ra, ra?
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing?...