Raad voor het zoeken naar een Megane GT 2008

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Assie48
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 jul 2013 22:55
Actief als: particulier

Raad voor het zoeken naar een Megane GT 2008

Bericht door Assie48 »

Hallo Renault rijders

Mijn naam is Astrid en woonachtig in Noord Limburg.
Momenteel ben ik S80 rijdster, maar ben op zoek naar een kleine lichte station.
Ik heb een Megane gt 2.0 van februari 2008 op t oog.
Het is een van de latere phase 2 dus meen ik...
Hoe is de betrouwbaarheid van deze auto's?
Bobines, elektronica etc?
Ik kan er nl niet veel over vinden op het forum.
Alle input is welkom!
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Re: Raad voor het zoeken naar een Megane GT 2008

Bericht door Harm »

Hallo Astrid,

Mijn Megane Grandtour is van juni 2008, dus ongeveer dezelfde leeftijd. Je kunt de latere fase II Megane's herkennen door het zilverkleurige sierstripje in de grille. De Techline uitvoering (meest complete) heeft ook nog een zilverkleurige strip onderin de bumper, tussen de mistlampen, daar herken je de Techline aan. Die auto heeft bovendien halflederen bekleding, xenon lampen, handsfree sleutel, etc.

De 2.0 is een fijne soepele motor en een van de betere motoren die je in de Megane Grandtour kunt hebben.

Over het algemeen zijn de Megane's II van dit bouwjaar/uit die tijd de beteren, de meeste kinderziektes zijn er wel uit. Wel zijn er wat 'euveltjes' waar ze last van kunnen hebben, zoals:
* de handsfree knopjes op de portieren (mits dat erop zit) werken niet of niet allemaal meer, dit is goed te verhelpen, maar bij aankoop even op letten
* het panorama schuifdak moet mooi soepel openen en sluiten, als het bibbert tijdens het openen of sluiten zijn de geleiders niet goed meer, ook iets om bij aankoop even op te letten, dat is een duurdere reparatie.
* het rubber voetje bij de antenne op het dak brokkelt af na een jaar of 5, nu dus. Dit is een relatief dure reparatie (dakbekleding moet eraf en voetje is niet los leverbaar), dus als het voetje brokkelig is dan gelijk bij aankoop proberen te laten vervangen.
* soms wil er water in de opbergvakjes onder de vloer voorin staan, dit komt door een verstopte paravan (afvoer water bij de voorruit), even voelen of die vakjes droog zijn. Ook dit is goed te verhelpen door paravan afvoergootjes schoon te laten maken.
* soms staat er water in de kofferbak bij het reservewiel, ook even checken. Dit is vaak het geval als er een trekhaak onder zit, waar de kabelboom naar binnengaat lekt het dan soms, garage kan dit afkitten. Andere mogelijkheid is dat een van de achterlichten niet goed zit, kit of rubber goed zetten en klaar.
* dashboards hebben nog wel eens een kraakje hier of daar. Ook achterin (rolhoes kofferbak) wil het soms een beetje kraken, dit zal de grootste tegenvaller zijn na een Volvo. Wat experimenteren met schuimstrips helpt veel, maar je zult gewoon af en toe een kraakje blijven horen, zeker bij temperatuurwisselingen.
* Bobines willen soms de geest geven, dan loopt de auto op 3 cilinders, eenvoudig te verhelpen, zelfs door de wegenwacht onderweg. Dit is een euvel van veel moderne auto's. De 1.6 heeft er volgens mij iets meer last van dan de 2.0, maar ik heb het met vorige Megane's wel aan de hand gehad, maar met deze nog niet.

Verder zijn het gewoon hele fijne reisauto's met veel uitrusting (zeker als je een Techline kunt vinden) en veel ruimte voor een schappelijke prijs. Ook ik met 1,95 meter kan er goed in zitten en achter mij kan dan ook een kind of volwassene nog goed zitten. Vakantiebagage mee: geen probleem, er kan enorm veel in. Eventueel zijn er bagagenetten of rekken te koop (tussen achterbank en kofferbak in, als je hoger wilt stapelen) en dakdragers of een dakkoffer kunnen er ook goed op. Een fijne gezinsauto ook.

Succes met de keuze.
Groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Bericht door Harm »

Mocht je die 2.0 in Asten op het oog hebben, dan heeft die het zilveren stripje in de grille nog niet, dat is er een maand later in gekomen (mocht je dat willen, dan kun je er zo in laten zetten trouwens, maar zonder staat 'm ook prima).

Die 2.0 in Asten is een hele mooie uitvoering, met leren bekleding, ziet er fraai uit.

Tot slot: wel altijd gaan proefrijden, zowel snelweg als stad, dan kun je kijken of het jouw auto wel is en of er rare zaken zijn (gerammel, geklapper, scheef trekken, gek remmen, stotteren met optrekken, oftewel: alles wat je tijdens een goede proefrit zou moeten merken en wat dus verholpen moet worden bij eventuele aanschaf.

Succes!
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Assie48
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 02 jul 2013 22:55

Bericht door Assie48 »

Hoi Harm
Heel erg bedankt voor je fantastisch uitgebreide uitleg!
Hier heb ik wel wat aan bij het shoppen..
Vwb de bobines, dat schijnt wel n Renault euvel te zijn hè?
Zoals Volvo ook zn euvels heeft. Alleen bevreemd t mij, dat ze hier nog steeds niet adequaat
mee omgesprongen zijn.
Fijne avond nog,
Astrid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan