raar geluid bij remmen

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
patje1967
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2016 11:34
Actief als: particulier

raar geluid bij remmen

Bericht door patje1967 »

renault kangoo , bouwj 2001 , benzine , 43 Kw ,1149 cm

beste leden ,
mijn broer heeft een renault kangoo en sinds kort onstaat er een raar geluid bij het remmen vooraan, is zo een schurend , knarsend geluid gelijk dat de remblokken op zijn en op de wielschijf komen te remmen , maar het raarste van al is hij heeft het soms niet en soms wel als hij het niet heeft remt de auto normaal zoals het moet zijn zonder geluid of knarsend geluid dus dacht ik als de remblokken op zijn zou het toch constant moeten hebben , wat er me wel opvalt is dat het lampje van de abs soms brand en soms niet heb er wel nog niet naar gekeken omdat ik eerst eens wilde vragen als er eventueel personen zijn die dat ook al mee gemaakt hebben en naar waar ik eerst moet naar kijken .
alvast dank
grtj
pat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: raar geluid bij remmen

Bericht door mil soluciones »

Remblokken en schijven controleren is alvast een goede start, ik had een soortgelijk probleem bij mijn Mégane Scénic en moest vaststellen dat de blokken nog 1mm remblok over hadden en de schijven een braam van 3mm, dus was de braam de nieten van de blokken aan het doorsnijden. In deze staat is hij nog in Februari door de technische kontrole gekomen!
Bij het losmaken van de schroeven voor de blokken, locktite erop of nieuwe schroeven voor remblokken gebruiken (worden bij nieuwe blokken meegeleverd).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: raar geluid bij remmen

Bericht door mechanic »

Bekijk de abs ring op de aandrijfassen eens goed. Is deze gebroken,verroest of vuil kan het abs systeem onnodig in werking treden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht