ramen/spiegel bediening / cruise control / TPMS

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
GT3NL
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 nov 2024 21:18
Actief als: particulier

ramen/spiegel bediening / cruise control / TPMS

Bericht door GT3NL »

Dag ! Ik heb een Laguna 3 Coupe GT gekocht van 2009. Ik wist dat bij de bestuurderzijde niets werkt in de deur, de spiegels kan ik niet stellen, de ramen links rechts gaan niet open, het raam aan passagierzijde doet het wel goed als je het daar bedient. Ik vermoed dat misschien de bedienmodule die in de deur zit kapot is ? of zit de raam-module ergens anders ? Weet iemand hoe je dat paneel eruit kunt halen ? Ik heb het geprobeerd door met een plat ding ertussen te schuiven maar ik krijg er geen beweging in en ben bang de bekleding te beschadigen ...

De cruise control doet ook niks, en ik zie ook geen TPMS in het scherm. Zat TPMS er standaard in ? Moet je hiervoor dan originele TPMS sensoren hebben die je moet inleren met een OBD-tool of zo ? Wie weet raad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 13 apr 2025 10:25

Re: ramen/spiegel bediening / cruise control / TPMS

Bericht door Renault47 »

het bedieningspaneel voor de ramen/spiegels zit vast met klemveertjes. Het is een rotklusje en ik had vaak succes met een breed plamuurmes wat je aan een kant er voorzichtig onder kan schuiven. vervolgens nam ik een stuk dun touw wat je rondom onder de rand van het paneeltje moet zien te krijgen. Als je dan aan het touwtje trekt komen alle klemveertjes vrij en kan je het paneel loshalen. Zo beschadig je de bekleding niet.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
GT3NL
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 nov 2024 21:18

Re: ramen/spiegel bediening / cruise control / TPMS

Bericht door GT3NL »

ah! dank je wel voor je reactie, ja ik vermoedde al dat het met klemveertjes vastzit maar kon zo niet voelen waar deze zitten en welke je het eerste opzij moet duwen. Overigens ik heb geen idee wat ik kan verwachten, weet niet wat het meest voor de hand ligt , bedrading in de deur of het bedienpaneel zelf ? De lampjes erin branden heel flauw.
En weet iemand welk diagnose apparaat ik moet gebruiken ? Ik zie veel voorbij komen, maar welke is het beste of waarmee heb je de meeste toegang tot settings om aan te passen? Ik vraag me bv af of de cruise control is gedeactiveerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut