Rammel in voorportier(en)

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Plaats reactie

Topic author
RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Rammel in voorportier(en)

Bericht door RenaultCaptur »

In mijn (nieuwe) auto zit in (voornamelijk) het rechter voorportier een hele irritante rammel. Je hoort dit pas boven de 100-120. Heeft in mijn optiek gewoon te maken met rijwind. De dealer komt er niet uit. Kent iemand dit probleem en of iemand suggesties?

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit er onderaan de portieren een nieuwe rubberen strip die ik op mijn vorige Captur (Phase1) niet had. Iemand daar al problemen mee gehad?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AndyA1960
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2016 11:40
Actief als: particulier
Locatie: Bergschenhoek

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door AndyA1960 »

Goedemiddag,

Mocht iemand een antwoord hebben houd ik mij aanbevolen, heb hetzelfde probleem.

Groet,


Andy
Renault Captur Dynamique TCe120 Flamerouge/Noir

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door RenaultCaptur »

Andy, ook een Phase2? Welke uitvoering?

Wat zegt de dealer?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door Axel57 »

Is een Dynamique dus Phase 1
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ivusking
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 19:28
Actief als: particulier

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door Ivusking »

Ik heb ook een soms irritant geluid maar dan in het voorportier aan de bestuurderskant. Dat komt overigens op lagere snelheden al voor. Heb al aan de binnenbekleding al gevoeld, rooster dashboard, buitenkant de plastic onderdelen wat aangeduwd en de gordel, maar het lijkt er verdacht veel op dat het van de zijruit afkomstig is. Je hoort het pas goed als de radio uit staat.

Ik zie overigens ook dat de binnenspiegel soms een lichte trilling vertoont. Of deze trillingen misschien met elkaar verband houden weet ik nog niet. Ik heb mij auto pas 2 weken en er net 1000Km op zitten, te weining om goed te kunnen ontdekken waar wat vandaan zou kunnen komen.

Mijn model is een phase 2 PI met 1.2 en EDC. De EDC bak is denk ik nog aan het inleren en kiest soms wat hoge versnellingen op lage snelheid welke wellicht wat trillingen in de auto veroorzaken. Ik hoop eigenlijk dat dit verdwijnt naarmate de bak goed ingeregeld raakt. Ik heb geen idee overigens hoe lang die inleertijd van de EDC bak is, iemand een idee? Ik kan het nergens vinden.

Ik had hiervoor ook een 1.2 EDC Dynamique versie uit herfst 2013. De ramen gingen bij de open met een "luide" knal, dat is bij deze een stuk minder, en ik heb op het forum klachten gelezen over de rubber afdichtingen van de ramen bij de oudere modellen, die lieten los. Het zou dus best heel goed kunnen zijn dat ze dit behoorlijk gewijzigd hebben en dat de zijruiten minder stevig zitten ingeklemd. Heb ze al eens open gedaan m.b.t. dit rammelen maar dan krijg je last van rijwind, kan je het ook niet ontdekken.

Nog een ander punt, ik kan het mij niet herinneren, maar deze 1.2 EDC heeft een start/stop system, ik kan mij echt niet heugen of mijn oude Captur dat ook had. Dan heeft dat vanaf het begin af aan uit gestaan en ben ik nooit op het idee gekomen dat aan te zetten.

Ben vorig weekend een eind wezen rijden, toen ook wat bijgeluiden op hogere snelheid avn achteren gehoord, maar dat kon ik helemala niet thuis brengen. Zou ook goed van de achterste zijruiten gekomen kunnen zijn. Maar zoals gezegd heb ik wat meer kilimoteres nodig om te ontdekken wat het veroorzaakt.

Mocht iemand het precies weten wat het rammelen veroorzaakt en de dealer/Renault heeft een oplossing dan hoor ik die graag!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

markro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2017 09:38
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door markro »

RenaultCaptur schreef:In mijn (nieuwe) auto zit in (voornamelijk) het rechter voorportier een hele irritante rammel. Je hoort dit pas boven de 100-120. Heeft in mijn optiek gewoon te maken met rijwind. De dealer komt er niet uit. Kent iemand dit probleem en of iemand suggesties?
Bij mijn Captur heb ik ook bij hogere snelheden een irritant geluid, het is geen rammel, maar meer een heel snel vibrerend getik of geritsel, en niet aan de rechter, maar aan de linkerzijde. Ik heb het al met 2 dingen vergeleken, een heel snel geritsel van dun plastic, of het geritsel/getik van bedrading, die door wind in beweging wordt gebracht. Soms denk ik dat het uit de linker A-stijl komt, en soms denk ik dat het uit de linker portier komt.
De auto is 1 jaar oud en heeft het al vanaf het begin. Het treedt niet altijd op, het lijkt er mee te maken te hebben uit welke hoek de wind op de auto staat. In het begin trad het op boven de 100 km/uur.
In eerste instantie wist de garage er geen weg mee. Omdat ik niet zo veel rijd en bij ons in de buurt nauwelijks nog boven de 100 km/uur gereden mag worden, viel het mij niet meer zo op.
Toen ik echter afgelopen mei naar Frankrijk heen en weer reed en tot 130 km/uur kon rijden, trad het weer op en het begon mij steeds meer te storen, want dan zit je uren in de "herrie", daarbij trad het nu zelfs al vanaf 80 km/uur op en werd het erger naarmate ik harder reed.

Na mijn vakantie terug naar de garage. Daar heeft men een stuk beplating aan de onderzijde van de auto (sorry, geen idee welk stuk beplating) los gehad en opnieuw bevestigd. Volgens de chef werkplaats zou het daar wel eens mee te maken kunnen hebben.
Nu lijkt het geluid minder te zijn, maar het is nog niet helemaal weg. Maar zoals geschreven, ik heb bij mij in de buurt niet zo veel mogelijkheden om hard te rijden en daarbij moet de wind dan ook nog in een bepaalde hoek zitten waarbij het kan optreden. Ik moet dat nog eens goed uittesten.
In bezit van: Captur TCE 120 EDC Dynamique, Rouge Flamme/Noir Etoilé; sinds 07-07-2016.
Voorheen: Renault 14 - van 1978 tot 1986 / Renault Megane Scenic, 1.6-16V Air Automaat - van 2005 tot 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door Coelacanth »

Bij mijn Captur (mrt 2016) sinds kort een resonantie van de speakerbehuizing in het bestuurdersportier. Als je 'm al licht aanraakt stopt het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door RenaultCaptur »

Wederom is de auto een dag bij de dealer geweest. Van alles geprobeerd, geen oplossing.

Wordt vervelend.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door Axel57 »

Wij hebben een rammel ergens onder het dashboard(rechtsvoor), denk zelf een schroefje dat losgetrild is, maar dealer kon het ook niet vinden.

Aangezien we hem toch ingeruild hebben heb ik er verder geen werk van gemaakt, ps ben trouwens in het gezin ook de enige die zoiets hoort. Vrouw lief zet de radio gewoon wat harder....
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door RenaultCaptur »

Rammel uiteindelijk opgelost.

De oorzaak zijn twee beschermplaten onder de auto. Renault heeft hier een servicemelding over uitgegeven. Geldt alleen voor auto''s geproduceerd voor 13-06-2017, de auto's van daarna zijn standaard al voorzien van schuimrubber...
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

markro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2017 09:38
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door markro »

@ RenaultCaptur: bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het probleem opgelost is.
Binnenkort zal ik mijn garage hier ook nog eens op attenderen.
In bezit van: Captur TCE 120 EDC Dynamique, Rouge Flamme/Noir Etoilé; sinds 07-07-2016.
Voorheen: Renault 14 - van 1978 tot 1986 / Renault Megane Scenic, 1.6-16V Air Automaat - van 2005 tot 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kapiteinkurk
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2018 21:11
Actief als: particulier

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door kapiteinkurk »

Is het probleem bij u helemaal opgelost? Bij mij is er nav een gelijkaardige klacht van mij isolatie aangebracht onder de bodemplaat door dealer. Probleem is hierdoor echter slechts gedeeltelijk opgelost. Geluid blijft, zij het in mindere mate, hoorbaar bij harde zijwind....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

markro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2017 09:38
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door markro »

markro schreef:@ RenaultCaptur: bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het probleem opgelost is.
Binnenkort zal ik mijn garage hier ook nog eens op attenderen.
Het door mij in een hierboven geschreven bericht "heel snel vibrerend getik of geritsel" is naar alle waarschijnlijkheid pas onlangs opgelost. Mijn auto is hiervoor nog driemaal bij de garage geweest. Hierbij het vervolg van mijn verhaal:
Naar aanleiding van het bericht hierboven van gebruiker "RenaultCaptur" ben ik in het najaar van 2017 terug gegaan naar mijn garage, heb ze daar gewezen op dit topic en heeft men contact opgenomen met Renault Nederland. Naar aanleiding daarvan heeft men in mijn garage de bodemplaat, of een deel daarvan, los gehad en opnieuw vastgezet met foam tussen de plaat en de carrosserie. Het probleem leek daarmee verholpen en hebben wij de gehele winter lang geen last meer gehad van het hinderlijke geluid.

Tot ... afgelopen begin mei opeens de buitentemperatuur toenam en het ruim boven de twintig graden Celsius werd, toen was het hinderlijke geluid opeens weer terug bij snelheden boven de 100 kilometer per uur.
Had het geluid dus toch ook te maken met de warmere buitentemperatuur, waarbij het metaal en het kunststof van de auto verschillend uitzetten en krimpen bij temperatuursschommelingen? Geen idee, maar de gehele koelere winter hebben wij er geen last van gehad en nu het even warmer was, trad het geluid weer op.

Ik terug naar mijn garage begin mei op een warme dag, en daar heeft wederom (het geluid was dus al eens eerder door een monteur van mijn garage vastgesteld) een monteur, die met de auto de snelweg op is gegaan terwijl ik met hem meereed, het geluid geconstateerd. Ik heb toen een nieuwe afspraak gemaakt voor mijn auto en die heb ik daar op 29 mei jongstleden achtergelaten. In 1 dag heeft men het probleem niet kunnen oplossen en is men er op 30 mei ook nog mee bezig geweest. Men heeft o.a. de binnenbekleding van de linker voorportier (de kant van het geluid) er af gehad, toen met de auto gereden, maar daar had het niets mee te maken. Aan het einde van die tweede dag werd ik gebeld, dat men het probleem had gevonden en het geluid er uit was. Gelukkig waren dat ook warme dagen.
Bij het terughalen van de auto werd mij gezegd, dat het erg veel moeite had gekost om te lokaliseren waardoor het geluid werd opgewekt. Het precieze weet ik er niet van, maar mij werd door de garage verteld, dat het wel met de bodemplaat te maken had gehad en dat men daar een klein stukje van had afgehaald.
Sindsdien hebben wij nog warme dagen gehad en zo als het er nu naar uitziet, lijkt het probleem inderdaad opgelost en is het hinderlijke geluid niet meer opgetreden.

"kapiteinkurk" ik stuur je een PB.
In bezit van: Captur TCE 120 EDC Dynamique, Rouge Flamme/Noir Etoilé; sinds 07-07-2016.
Voorheen: Renault 14 - van 1978 tot 1986 / Renault Megane Scenic, 1.6-16V Air Automaat - van 2005 tot 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Rammel in voorportier(en)

Bericht door RenaultCaptur »

Ter info: bij mij is dit probleem, tot nu toe, opgelost.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in