Rammelend geluid

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Plaats reactie

Topic author
Uncles
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 30 jul 2014 16:52
Actief als: particulier

Rammelend geluid

Bericht door Uncles »

Zijn er hier meer mensen die vanaf 130/140 km/u een rammelend geluid krijgen. Ik dacht eerst dat het de ruiten waren, maar ik heb nu meer het idee dat het uit het gedeelte komt waar de gordel van de rijder en bijrijder in opgerold worden.

Enkele weken geleden al bij de dealer geweest, toen had ik het bij snelheden vanaf 120 km/u al. Maar toen ik een testrit maakte met een monteur was er niets aan de hand. Hij had er ook niet eerder van gehoord..

Ben ik nu echt de enige die dit heeft?
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique, Two-tone Arizona/Noir Etoilé
Besteld: 08-02-14/Geproduceerd: 11-04-14/Aankomst DC NL: 28-04-14/Aankomst Dealer: 01-05-14/Aflevering: 07-05-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

Re: Rammelend geluid

Bericht door Verwijderd 14612 »

Even voor alle zekerheid: de gordels (zowel voor als achter) willen nogal eens met de gesp tegen het (harde) plastic naast de stoelen rammelen. Ben je er zeker van dat ze vrij hangen en niet in een soort "cadans" kunnen komen waardoor ze heen en weer bewegen en de zijkant raken?
Tip: maak de gordels vast, van de bijrijderstoel en alle gordels van de achterstoelen en kijk dan of het geluid er nog steeds is tijdens een rit over een traject waar je het "normaal" wel hoort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 feb 2018 09:17

Bericht door JanssenB »

Als ik alleen in de auto zit, bij het rijden, rammelt de bijrijders stoel voorin wel.
Dat is de rugleuning.
Als ik mijn hand er tegen duw is het geluid weg.
Is het dat niet bij jou ook ipv de gordel?
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

FrankV
Lid
Lid
Laatste bezoek: 31 okt 2019 14:50

Bericht door FrankV »

Bij mij waren het ook de gordels (gespen). Zowel aan de bijrijders zijde als achterin.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

seegersj
Lid
Lid
Laatste bezoek: 12 jun 2023 18:31

Bericht door seegersj »

Als ik 120 KM rijd heb hetzelfde probleem ook. Het lijkt uit de deur van de bestuurder te komen. Als ik de oprit van mijn huis inrijd hoor ik heel even soortgelijk geluid. Het lijkt of de deurrubbers of wat daar ook voor verantwoordelijk zijn. In het begin had ik dat niet. Het is duidelijk iets van de laatste weken. Als ik eens bij de garage in de buurt ben ga ik dat eens aankaarten.

PS De gordels zitten allemaal vast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Uncles
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Uncles »

Ik zal van de week is even testen..

Gordels voor zaten in ieder geval vast en op de bijrijdersstoel zit vaak mijn vrouw en dan hebben we het probleem ook. Ik kan bijna niet geloven dat het door de gordels achterin komt, maar ik zal het eens testen..

to be continued...
Besteld: 08-02-14/Geproduceerd: 11-04-14/Aankomst DC NL: 28-04-14/Aankomst Dealer: 01-05-14/Aflevering: 07-05-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Huite
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40

Bericht door Huite »

Jongens, dat zijn snelheden die durf ik niet eens te rijden...
Heb dan ook geen last van rammels!

@Uncles
Ik ga voor de tip van Stellingen 90 (gordels achter).
En anders zou het ook je kunstgebit kunnen zijn.
Probeer eens Fixodent (voorheen Kukident)... :mrgreen:
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

captur1947
lid
lid
Laatste bezoek: 17 jan 2016 10:05

Bericht door captur1947 »

Bij mij rammelde ook wat achterin de auto, waren de autogordels.Heb nu nergens geen last meer van ook bij 150 km :clap: .
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Laatste bezoek: 29 jun 2023 16:44

Bericht door EjT64 »

Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad: boven de 110km/uur een rammelend geluid dat ergens uit de voordeur leek te komen. Het gerammel hoorde je alleen bij hoge snelheid. Bij lagere snelheden trad het geluid niet op, ook niet op slecht wegdek. Het gerammel ontstond dus door hoge windweerstand en moest dus wel aan de buitenkant van de auto zitten.

Naar de dealer geweest, die kon gelukkig het geluid ook horen, daarna zijn ze een dag bezig geweest om het op te sporen. Ze hebben allerlei bekleding binnenin los gehaald, niets gevonden. Uiteindelijk bleek het geluid te worden veroorzaakt door een afdekplaat die aan de onderkant van de auto zit. Blijkbaar zat er wat speling bij een paar schroeven, die hebben ze aangedraaid en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Overigens heb ik ook wat zacht gekraak vanuit de bijrijdersstoel, maar dat is niet de rugleuning maar de hoofdsteun. Dat is tijdelijk op te lossen door de metalen pinnen van de hoofdsteun iets uit elkaar te trekken, zodat hij meer weerstand heeft als je hem terug in de stoel schuift. Maar dit werkt inderdaad maar tijdelijk, na verloop van tijd is het gekraak weer terug.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Uncles
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Uncles »

@Huite, ik weet dat vooral de wat oudere medemens een Captur rijden (volgens de statistieken en TopGear). Hier behoor ik met mijn 32 jaar nog niet bij, dus mijn kunstgebit zal het niet zijn..

@Captur1947, Ik ga dit zeker proberen. Ik had al geprobeerd of met een hogere snelheid het probleem opgelost zou zijn (gelijk een goed excuus) maar met 170 blijft de rammel..

@EjT64, Ik heb zeker het idee dat het door de wind komt, zeker omdat de monteur het niet had (en er toen minder wind stond). Ik ga eerst de gordels proberen (zijn t denk ik niet) en dan verder naar jouw oplossing. Althans daar mag de dealer mee verder.

Allemaal alvast bedankt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut