Model/uitvoering : _Renault Megane Coupe
Bouwjaar : _2001
Brandstof : _Diesel
3 weken geleden een Renault megane coupe uit 2001 gekocht met 192000 km op de teller. Bij de aanschaf zat een nieuwe apk. Ik heb zelf aangegeven dat er een nieuwe distributieriem opgezet moest worden en een kleine onderhoudsbeurt. Voor de riem en de beurt heb ik gewoon betaald.
1 week geleden ging de motor veel meer herrie maken en kwam boven de radio uit. Ik was bijna thuis (5minuten) en ben rustig naar huis gereden. Heb de auto op de parkeerplaats gezet en onder de motorkap gekeken. de motor schudde hevig in zijn ophanging. Heb direct de auto uitgezet en de ANWB gebeld om dit na te kijken aangezien ik geen verstand van auto's heb.
De ANWB gaf aan dat de distributieriem er niet goed op zat en dat de motor nu van tijd af is. De garage waar ik hem gekocht heb, heeft de auto opgehaald en is met de reparatie bezig. Dit word door een andere garage gedaan en iedere keer tussendoor dus dit duurt nu al 1 week.
Zij geven aan dat de multiriem is gaan rafelen en die via de conische lager bij de krukas? de distributieriem is gaan afremmen en hierdoor is de mortor van tijd gelopen. Maandag verwachten ze meer te weten of er eventueel ook kleppen beschadigd zijn.
Mijn vraag is: Is het bekend issue dat een multieriem die rafelt de distributieriem kan tegenwerken waardoor de motor van tijd af springt?
IK vraag mij af of dit niet via de apk gezien had moeten zijn dat de multiriem rafelt en eventueel al om de krukas was gedraaid. Indien er kleppen schade is ben ik bang dat de garage dan ineens niet kosteloos dit gaat repareren omdat zij dan zeggen dat het aan de multiriem lag en niet aan de distributieriem.
Ik hoor het graag van jullie.
Groet,
Rene
Refelende Multiriem remt distributieriem af? Megane coupe
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
trekkie1701
Topic author - 3-posting-rookie

- Actief als: particulier
-
DHL
- Gerespecteerd lid

Re: Refelende Multiriem remt distributieriem af?
Normaal moest die multiriem vervangen worden toen ze de d riem deden... En ja, de d-riem kan zelfs afschieten wanneer brokstukken van de multiriem tussen de d-riem komen...
Kon allemaal voorzien worden. Hoop dat de reparatiekost meevalt. Waarom spreek je niet met de oorspronkelijke hersteller hierover?
Kon allemaal voorzien worden. Hoop dat de reparatiekost meevalt. Waarom spreek je niet met de oorspronkelijke hersteller hierover?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
trekkie1701
Topic author - 3-posting-rookie

Re: Refelende Multiriem remt distributieriem af?
Bedankt voor de reactie, hij staat nu ook bij de garage die de d riem heeft vervangen, maar hij beroept zich op het feit dat het niet de driem was maa…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
renault master 2 multiriem
door Ronny1975 » 11 aug 2025 19:51 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 2
Weergaves: 552 -
Laatste bericht door Ronny1975
11 aug 2025 21:31
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 109 -
Laatste bericht door louis323
28 mar 2026 14:27
-