Regensensor werkt niet goed

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
RenaultScenic61
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2015 20:03
Actief als: particulier

Regensensor werkt niet goed

Bericht door RenaultScenic61 »

Goedemiddag,

In juli 2017 heb ik na twee Scénics en één Grand Scénic mijn laatste Scénic in de reeks ingeruild op een Captur van april 2015.

De auto bevalt mij prima en eigenlijk is er maar 1 ding wat vanaf het begin al twijfelachtig is en na 2 1/2 jaar kan ik concluderen dat het niet goed functioneert en dat is de regensensor.

Als ik de ruitenwisser als het begint te regenen vanuit de ruststand naar de automatische stand overschakel wissen de ruitenwissers éénmaal en gebeurt er daarna: niets. Vaak verplaats ik de hendel dan een paar keer handmatig heen en weer totdat de regensensor wonderwel een soort langzame interval stand kiest. Die langzame interval stopt echter niet als het stopt te regenen, wat mij het gevoel heeft dat dit niet op basis van de sensor gaat. Bovendien werkt dit ook niet altijd zo. Toch is het prettig want een langzame intervalstand kun je in tegenstelling tot in de Scénic niet zelf kiezen : het is nulstand, automatisch, continu wissen en zeer snel wissen. Bij de Scénic was er ook een langzame intervalstand.

EDIT: Ik wil hier nog graag aan toevoegen dat de gevoeligheid ook al meerdere malen is aangepast zonder effect, sterker nog ik merkt totaal geen verschil.

Dit betekent dus dat ik bij lichte regenval sommige ritten continu zelf de ruitenwisser bedien door heen en weer te gaan van de nulstand naar automatisch waarna 1 keer wordt gewist.

Hebben meer mensen hier last van? Ik vond de regensensor in de Scénic ook niet altijd optimaal, maar deze is écht dramatisch slecht (stop er dan geen regensensor in). Ook het ontbreken van een langzame intervalstand buiten de regensensor om is irritant. Ik zou in de huidige situatie de regensensor liever laten uitschakelen en een langzame intervalstand ervoor terug in laten stellen. Dit is misschien wel mogelijk omdat niet alle Capturs een regensensor hebben. Zijn hier ervaringen mee?

Groeten,

Een verder tevreden Captur-rijder (alvast begonnen met sparen voor Captur II :D )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Regensensor werkt niet goed

Bericht door Axel57 »

Bekend iets van de Captur, had en heeft de onze ook. Nu had mijn Megane 2004 dat ook volgens mij.

Gebruik ook altijd de automaat maar zit dan steeds aan de schuif te draaien om hem te activeren of juist uit te zetten.

Wees blij dat je geen Phase 2 hebt met sensoren voor. als het dan regent heb je regelmatig dat oranje lampje in je spiegel als er een regendruppel langs de sensor gaat.

Het is niet allemaal helemaal perfect maar inderdaad een heerlijke auto (voor een nette prijs).
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Regensensor werkt niet goed

Bericht door TheSarge »

De captur 2013 van mijn vrouw geen klachten. Ze is altijd tevreden over de regensensor en de instelbaarheid hiervan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Regensensor werkt niet goed

Bericht door ALBU »

De ruitensproeier 1x kort bedienen is ook 1x wissen.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht