remleiding verrot onder rubber coating

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
mpostma
Lid
Lid
Actief als: particulier

remleiding verrot onder rubber coating

Bericht door mpostma »

Gisteren een wat schalkse vraag van mijn dame wat het betekent als het handremlampje (soms) aan gaat met het stoplampje. Hmm, hoe lang hebt je dat al. Nahh,, sinds gisteren, maar het was maar soms.... dus mevrouw heeft er nog ong. een dag mee rond gereden. Gelukkig zit er iets van reserve in het vaatje en brandde dat lampje niet onafgebroken.

Even getest (na bijvullen van een vrij leeg reservoir) met krahctig doorpompen en het zeek werkelijk onder de auto vandaan. En het rempedaal zakte ook vlotjes weg.

Nadere diagnose: de clou zit em in die lollige coating waarmee de remleidingen zitten ingekapseld boven het hitteschild van de uitlaat. Tot die coating is de leiding keurig zwart gelakt, niks aan de hand. De lekkage kwam als het ware uit die coating. Schraap je die coating weg, dan blijkt juist dat het onder die coating als een gek is gaan roesten. Doet me denken aan wat ik wel eens zag aan roestbescherming op de Alfa 146. Op het oog prachtig in orde, maar eronder is het gewoon absoluut APK onwaardige koek.

Het most niet mogge. Het is pure misleiding van de APK instanties (niet door de apk instanties), want dan checken ze natuurlijk op putcorrosie, maar dat wordt door die rubber coating aan het oog onttrokken en op het oog ziet het er keurig uit. De APK wordt door die coating in feite een loer gedraaid). Nu ben ik de eerste om wel eens te mopperen over een al te kritische apk, maar in dit geval ben je wel blij als juist dit soort dingen snel gezien kunnen worden.

Nu staat de auto bij een werkplaats om er een nieuwe stukken leiding onder de te laten vlechten. Absoluut geen tijd voor om het zelf te doen, anders had ik wel aan de gang willen gaan met een metertje cunifer en zo'n apparaatje om trompetjes (of hoe dat ook heet) aan te brengen. Ben wel benieuwd wat dit geintje me gaat kosten.

Dit zal voor de ervaren Renault mechaniciens wel gesneden koek zijn, maar wilde toch even waarschuwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: remleiding verrot onder rubber coating

Bericht door mechanic »

Waarschuw op dit forum telkens voor dit euvel bij een mégane/scénic 1. Bekend kwaaltje.
Je kunt ook toe met 2 knelkoppelingen en stukje koperen leiding,scheelt werk.
Max een uurtje werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
mpostma
Lid
Lid

Re: remleiding verrot onder rubber coating

Bericht door mpostma »

Ik had je waarschuwing gezien in een ander topic. Het kon naar mijn idee geen kwaad dit nog een keer met koeienletters in een nieuw topic te plempen v…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken