Renault Espace 2.0 Turbo

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
JohnK
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:37

Renault Espace 2.0 Turbo

Bericht door JohnK »

Heb net een Espace 2.0 Turbo gekocht van juni 2006. Weet iemand of het waar is dat ze zeggen dat deze turbo`s wel goed zijn? En dan bedoel ik na de update van de auto in 2006.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Turbo's zijn redelijk goed. Zie ze bijna niet meer in de werkplaats met defecte turbo's. Wat wel echt een zwak punt is, is de watergekoelde dynamo. Die sneuvelen ècht allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
JohnK
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:37

Bericht door JohnK »

Wanneer gaan deze gemiddeld kapot(Dynamo), en dan bedoel ik welke km-stand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

valt niks van te zeggen helaas..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38

Bericht door bertvanstangen »

uit de onderhoudsgeschiedenis van mijn auto kan ik opmaken dat na 90.000km de dynamo reeds 2keer vervangen is (alles onder garantie). Ik hoop niet dat ie bij de volgende 90.000km weer 2 keer vervangen moet worden :shock: Weet dan eigenlijk niet of ik zo'n watergekoelde heb (auto is 2.2dci uit 2004).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Heeft m'n Espace 2.0 dCi van 2008 ook zo'n watergekoelde dynamo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

George Michael
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 feb 2007 10:42

Bericht door George Michael »

Wat de turbo betreft is rustig op temperatuur laten komen en na afloop ook laten afkoelen van de olie erg belangrijk. Als je dat rustig doet gaat zo'n turbo prima heel lang mee. Het zijn vaak de 'lease'- turbo's die meteen op de rijksweg gas geven, ja en dan gaat je turbo snel kapot!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Volgens mij alleen de 2.0T de watergekoelde dynamo, weet ik niet zeker.
Die zijn in ieder geval flink belabberd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vriej29
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2009 18:36

Dynamo

Bericht door vriej29 »

Ook de 1.9 Dci uit 2006 heeft een watergekoelde dynamo, die vandaag bij mij stuk is gegaan. Eeerg duur geintje. :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Geert S
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Bericht door Geert S »

:?: Maar waarom zit er nu een watergekoelde dynamo op :?: :?:
Het dingetje levert maar 125A maximaal. Het apparaatje zit ook nog eens op de koelste zijde van het blok dus waarom watergekoeld? Het ding is volgens mij waterverwarmd en daarom gaan ze allemaal stuk, door het koelwater is ie altijd 90 graden. Kan niet goed zijn. Onbegrijpelijk dat Renault nooit een degelijke vervanger heeft uitgezocht kans gemist dus :!: :!:

Groet'n

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

De 2.2 dci heeft ze ook.
Veel voorkomend defect is dat de diode brug defect raakt. Als dat zo is kost een revisie hier in de buurt €175e.
Multisnaar setje en vaak de krukaspoulie erbij en je zit nog op een aardig bedrag. Maar beter dan de €1100 wat het nieuw kost totaal.
Wat betreft de turbo ligt dit vaak aan de rijstijl en het onderhoud. Toevallig gisteren een 2.0T gehad waar de turbo as van gebroken was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Wanneer je en wagen met turbo hebt/koopt zijn twee zaken van belang.
1) een turbodruk-meter.
2) een olietemperatuur-meter.
De eerste om te zien of de waste-gate goed werkt. De tweede om te zien of je olie op temperatuur is voordat je de wagen de "sporen"geeft.
Verder en dat spreekt vanzelf "goed onderhoud" en "kwaliteits-smering".
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Heeft de 3.5 V6 ook zo'n watergekoelde/verwarmde dynamo ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 5
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Nee. Toevallig gister een gehad voor onderhoud en die had er een normale. ( espace IV )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Hallo,

Vanaf welk jaar is de 2.0 Turbo wel betrouwbaar (Espace IV) ?? De 3,5V6 wordt toch wel erg duur en de 2.0 16V is nauwelijks te vinden 2ehands.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Baguette
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2015 00:42
Actief als: particulier

Re: Renault Espace 2.0 Turbo

Bericht door Baguette »

De levensduur van de 2.0T benzine turbo wordt voornamelijk bepaald door twee dingen :
Inderdaad de rijstijl :
laat even de motor min. 30 seconde stationair doorlopen na rijden met hoog toerental en
dus hoog toeren van de turbo die plots geen smering meer krijgt. Killing !
En koud niet meteen op zijn donder geven.

Motorolie :
Vervang altijd op tijd de noodzakelijk juiste 5W40 motorolie (ik gebruikt altijd ELF of Castrol) met de specifieke
dopes en APi`s voor de Renault Turbo motoren. Ik bezuinig daar nimmer op en doe dit ieder jaar om de 20.000 km
i.p.v. eens in de 40.000 of 60.000 km

Ik klopt het af, maar die van ons gaat doet al 110.000 km keurig zijn werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Baguette
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2015 00:42
Actief als: particulier

Re: Renault Espace 2.0 Turbo

Bericht door Baguette »

Renault Espace 2.0T 2004

Onze dynamo moet nu na 5 jaar voor de tweede keer vervangen worden.
Dit keer maakt het lager van de Valeo watergekoelde 155 Ah dynamo (82 00 138269) een ratelend geluid in de motorruimte.

Nu blijkt dat Valeo de laatste jaren weer af gestapt is van de watergekoelde dynamo`s en weer luchtgekoelde levert die nu wel genoeg koeling bieden. Ook bij andere automerken heeft Valeo dat doorgevoerd en zijn de watergekoelde dynamo`s weer passé.

Voor de Espace 4 worden natuurlijk nog steeds nieuwe en gereviseerde Valeo 155 Ah watergekoelde dynamo`s geleverd.
Echter ............, er bestaat een verloop (omleid) pijpje voor de koelslangen, waardoor je een vervangende luchtgekoelde
Valeo 155 ah versie kunt toepassen. En dat scheelt zo maar een dikke € 100,- in de aanschaf en het lijkt erop dat ze langer meegaan.

Het is overigens wel slim om even de onderste polyriem te vervangen als die van spanning is geweest en al wat diensttijd heeft gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmvld
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2021 20:02
Actief als: particulier

Re:

Bericht door jimmvld »

mechanic schreef: 03 mar 2010 19:41 De 2.2 dci heeft ze ook.
Veel voorkomend defect is dat de diode brug defect raakt. Als dat zo is kost een revisie hier in de buurt €175e.
Multisnaar setje en vaak de krukaspoulie erbij en je zit nog op een aardig bedrag. Maar beter dan de €1100 wat het nieuw kost totaal.
Wat betreft de turbo ligt dit vaak aan de rijstijl en het onderhoud. Toevallig gisteren een 2.0T gehad waar de turbo as van gebroken was.
Wat kost het kwa tijd om de turbo te vervangen mijne is defect. renault espace initiale 2.0T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht