Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Heeft iemand een idee waar ik de oplossing van een bijzonder probleem zou kunnen vinden:
Onze ruitenwissers haperen: werken niet altijd. Als je echter even de richting aanwijzer aanzet, dan functioneert de ruitenwisser weer naar behoren. Op de computer uitgelezen geeft het geen foutmeldingen. Drie garages, waaronder de 2 renault dealers, hebben geen idee. Iemand gaf aan dat het wellicht in stuurkolom schakelaar zou kunnen zitten, een ander acht dit onwaarschijnlijk aangezien de signalen eerst nog naar de printplaat moeten.
Is er een technicus die zeker weet, wat de oorzaak zou moeten zijn? Scheelt een dure ingreep, terwijl de auto dat misschien niet waard is.
Het lijkt op een kontaktbreuk, niet het feit dat je het kontakt maakt voor de richtingsaanwijzer, maar dat je een mechanische kracht uitoefent op de meerfunktieschakelaar, leidt ertoe dat het kontakt gesloten wordt.
Die meerfunktieblokken zitten nooit 100% vast, en dat is goed zo, voor de iets geweldige bedieners, beter buigen dan breken.
Om dit te bevestigen kan je de richtingsaanwijzer vast houden en proberen het blok te bewegen, als dat tot een positief resultaat leidt, dan kan ja zeker zijn. Met eentje van de sloop ben je snel geholpen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedeavond. Vanmiddag heb ik beide kenteken lampjes vervangen. De rechter wat verbrand en de linker deed het nog. Na beide te hebben vervangen zijn ze niet gaan branden inclusief linker achterlicht is uitgegaan terwijl lampje niet stuk is. Zitten...
Hallo ik heb een Clio 4 en ik vind dat mijn ruitenwissers te hard neer slaan krijg dan een hard geluid aan het einde. Is niet zo stil zo als het hoort. Wat kan ik daar aan doen als iemand mij kan helpen graag. Mvrg Wim
Ik heb wat filmpjes gezocht en moet ergens onder het stuur zijn, ter hoogte van gaspedaal. Kost weer een hernia zo te zien.
Heeft iemand nog slimme trucjes, want het is blijkbaar een hels karwei de schroefjes los te krijgen/ erbij te kunnen.
beste forum leden ik heb een vraag over electriche inklapbare spiegels.
ik heb een renault grande modus met electriche inklapbare spiegels
die worden bediend met draai knop in de bestuurders deur jullie wel bekent denk ik
inklapen en uit klapen....
Ik heb mijn Laadbeheer ingesteld om 's nachts om 2 uur te starten tot 07 uur. Als ik de volgende dag de Laadgeschiedenis bekijk, heeft de auto geladen vanaf 1 uur die nacht Dit gebeurt consequent: iedere keer geeft Laadgeschiedenis een uur eerdere...
Beste lezers
Mijn dochter haar modus is de stuurbekrachtiging defect en ze wil hem niet meer laten repareren
Wellicht dat iemand deze auto voor 250 eur wil overnemen,voor onderdelen of om op te knappen
Recent achter remklauwen vervangen
Motor...