Hallo allemaal.
Ik stapte gisteren in de auto, en rook een vage electronica lucht. ( VOORDAT ik het contact aan deed. )
Geprobeerd om de bron te vinden, zoals zekeringkast, dashboard, deur. Maar niets wees op een locatie. Wel merkte ik op dat mijn buitenspiegels ( allebei ) helemaal verkeerd stonden. Ik dacht even dat grappenmakers in de buurt bezig waren geweest. Bij het aanzetten van de motor, had hij het héél even moeilijk, maar schoot daarna netjes door. Ook geen rare luchtjes uit de verwarming of dergelijk. Dit kan natuurlijk door de kou komen.
Bij het terugzetten van de spiegels merkte ik al een raar probleem op. De bediening deed het niet goed. Ik kon maar met een geringe beweging stellen. De andere spiegel deed helemaal niets. Ik heb bij beide het spiegelglas handmatig in positie moeten zetten, omdat ik weg moest. Bestuurder spiegel bleef netjes staan. Maar tot overmaat van ramp blijft de passagiers spiegel automatisch omhoog kantelen.
De bediening doet dus wel 'iets'. Het maakt dan ook niet uit in welke positie ik de knop zet, hij blijft reageren op de passagiers kant. Deze spiegel gaat dus uit zich zelf omhoog maar zodra ik de bediening gebruik, ( maakt niet uit welke stand ) blijft de spiegel staan. Zodra ik de bediening loslaat, gaat hij weer omhoog. Dit doet hij zelfs als de contact eraf is.
Nou heb ik het vermoeden dat hier misschien iets gebeurd is, i.v.m. verbrandde electronica lucht. Maar ook vanuit de spiegels rook ik niets. Ik vermoed dat vocht een oorzaak is geweest. Maar ik vind het maar een raar electronica probleem. En vervelend dat het lijkt op internet, alsof ik de enige ben...
Nou vraag ik me af: Iemand bekend met dit probleem?
Renault Scenic 2002 Buitenspiegel op hol?
-
Tomas
Topic author - Lid - eerste logo binnen

- Actief als: particulier
-
Tomas

Re: Renault Scenic 2002 Buitenspiegel op hol?
Overigens ga ik zo de boel resetten, d.m.v. de accu los te halen.
Maar ik wil graag weten onder welke zekering de buitenspiegels vallen? Dan kan ik die ook controleren. De gebruikers handleiding laat niet echt duidelijk weten waar dit onder valt. Plus ik vind deze diagram ontzettend lastig bedacht. Ik zie meer zekeringhouders zitten, dan wat er op het plaatje staat. Hierdoor ik niet weet hoe ik hierna moet kijken...
Maar ik wil graag weten onder welke zekering de buitenspiegels vallen? Dan kan ik die ook controleren. De gebruikers handleiding laat niet echt duidelijk weten waar dit onder valt. Plus ik vind deze diagram ontzettend lastig bedacht. Ik zie meer zekeringhouders zitten, dan wat er op het plaatje staat. Hierdoor ik niet weet hoe ik hierna moet kijken...
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Tomas

Re: Renault Scenic 2002 Buitenspiegel op hol?
Ah, de accu is leeg. Ik kan nu even niets meer doen. Ik hoor de motor van de spiegel constant ratelen, ook al is het contact eraf. Alleen niet genoeg …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 7 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Vraagbaak Renault Megane scenic 2002
door Fredfender » 25 jul 2025 15:31 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 3
Weergaves: 821 -
Laatste bericht door mechanic
09 sep 2025 08:06
-
-
-
Megane I break 2002 ter overname aangeboden
door nikk » 02 mei 2025 21:20 » in Aanbod auto's (Renault) -
Reacties: 1
Weergaves: 735 -
Laatste bericht door nikk
07 mei 2025 20:47
-
-
-
Gezocht: schakelaar centrale vergrendeling Twingo uit 2002.
door natuwes » 30 jun 2025 16:38 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 4
Weergaves: 825 -
Laatste bericht door natuwes
19 jan 2026 17:19
-
-

-
Electronica probleem na reparatie [scenic III, 1.5dci]
door Calysk » 28 apr 2025 15:56 » in Elektronica Scenic III -
Reacties: 2
Weergaves: 1023 -