RENAULT TRAFIC met probleem bij wiellagers of aandrijving
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 17 sep 2016 16:32
- Actief als: particulier
RENAULT TRAFIC met probleem bij wiellagers of aandrijving
Hoi allemaal mijn naam is Robedoes en ik ben sinds 3 maanden de trotse bezitter van een Renault Trafic uit juni 2006.
het model is Trafic 1200 L2H1 2.5 DCI Q Automaat met een electronische regelbak.
Wat betreft de automaat geen klagen meer, in het begin was de koppeling stuk door een hydroliek lek, schade 2000 euro
maar gelukkig is alles vernieuwd inclusief koppelingsplaat drukgroep lager en koppeling druk cilinder welke lek bleek te zijn.
Dit viel gelukkig onder garantie dus koste niets op wat reiskosten na dan en een week geen auto wat bedrijfstechnisch niet fijn was, maar goed.
Nu dient zich het volgende probleem(pje) aan namelijk wanneer ik ga rijden hoor ik ongeveer bij 70 km/u een zoemtoon bij de aandrijving,/ wielen die naarmate ik harder ga duidelijker wordt, boven de 130 wordt het iets minder lijkt wel en rond de 100 km/u is het het duidelijkst hoorbaar, als ik een bocht naar rechts maak met bovengenoemde snelheden komt daar ook nog een bonkend geluid bij wat duidelijk te maken heeft met de snelheid waarmee de wielen draaien.
Zou dit in de voorwiel lagers kunnen zitten of aandrijfassen??? wie kan mij duidelijk uitleggen wat dit zou kunnen zijn en wat kan ik daar eventueel zelf aan doen?
Ik heb overigens nagekeken of er wiel spelling is door de auto met de voorwielen van de grond te halen maar kan niets van speling ontdekken.
Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en je tijd.
Robedoes.
het model is Trafic 1200 L2H1 2.5 DCI Q Automaat met een electronische regelbak.
Wat betreft de automaat geen klagen meer, in het begin was de koppeling stuk door een hydroliek lek, schade 2000 euro
maar gelukkig is alles vernieuwd inclusief koppelingsplaat drukgroep lager en koppeling druk cilinder welke lek bleek te zijn.
Dit viel gelukkig onder garantie dus koste niets op wat reiskosten na dan en een week geen auto wat bedrijfstechnisch niet fijn was, maar goed.
Nu dient zich het volgende probleem(pje) aan namelijk wanneer ik ga rijden hoor ik ongeveer bij 70 km/u een zoemtoon bij de aandrijving,/ wielen die naarmate ik harder ga duidelijker wordt, boven de 130 wordt het iets minder lijkt wel en rond de 100 km/u is het het duidelijkst hoorbaar, als ik een bocht naar rechts maak met bovengenoemde snelheden komt daar ook nog een bonkend geluid bij wat duidelijk te maken heeft met de snelheid waarmee de wielen draaien.
Zou dit in de voorwiel lagers kunnen zitten of aandrijfassen??? wie kan mij duidelijk uitleggen wat dit zou kunnen zijn en wat kan ik daar eventueel zelf aan doen?
Ik heb overigens nagekeken of er wiel spelling is door de auto met de voorwielen van de grond te halen maar kan niets van speling ontdekken.
Alvast hartelijk bedankt voor het lezen en je tijd.
Robedoes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 dec 2014 23:38
Re: RENAULT TRAFIC met probleem bij wiellagers of aandrijvin
Gezien het zoemen lijkt het wel de lager.
Lager kan zover zijn uitgesleten dat de kogels kunnen verspringen en dat kah het bonken verklaren.
Lager kan zover zijn uitgesleten dat de kogels kunnen verspringen en dat kah het bonken verklaren.
Hide post links |
-
Okee Sandorvink, dus dan zou ik bijde wiellagers, zowel links als rechts moeten vervangen.
Maar ik had altijd begrepen dat als de wiellagers versleten zijn dat je dat kunt voelen aan de wielen door ze van de grond af te laten zweven en dan van links naar rechts bewegen zodat je de speling kunt voelen in je handen????????????????
Alvast bedankt voor je advies!
Maar ik had altijd begrepen dat als de wiellagers versleten zijn dat je dat kunt voelen aan de wielen door ze van de grond af te laten zweven en dan van links naar rechts bewegen zodat je de speling kunt voelen in je handen????????????????
Alvast bedankt voor je advies!
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 dec 2014 23:38
Klopt en boven en onder vast pakken en dan heen en weer bewegen.
Wat je zou kunnen doen is naar een garage gaan en vragen of hun willen kijken.
9 van de 10 doen het gratis voor de service
Wat je zou kunnen doen is naar een garage gaan en vragen of hun willen kijken.
9 van de 10 doen het gratis voor de service
Hide post links |
-
Dat ga ik Maandag eerst eens even laten doen en laat het dan wel weer even weten
hoe dat is afgelopen.
Bedankt.
hoe dat is afgelopen.
Bedankt.
Hide post links |
-
Ik weet het ik heb een tijd lang niets van me laten weten maar wou nu toch even vertellen dat er inderdaad een probleem was met de voorwiel lagers.
deze zijn vernieuwd door de garage en sinds dien geen last meer van vervelende neven geluiden.
de kosten vielen mee, 215 euro inclusief nieuwe stuurrubbers.
Nu nog nieuwe banden en laten uitlijnen want de banden zijn helemaal verkeerd afgesleten.
deze zijn vernieuwd door de garage en sinds dien geen last meer van vervelende neven geluiden.
de kosten vielen mee, 215 euro inclusief nieuwe stuurrubbers.
Nu nog nieuwe banden en laten uitlijnen want de banden zijn helemaal verkeerd afgesleten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Als de banden aan de buitenkant sterk zijn afgesleten kan het ook nog aan het rijgedrag van de regelmatige bestuurder liggen.
Wat zwaardere auto's dien je niet te snel en te sterk in te sturen, maar voor de bocht voldoende snelheid minderen en de bocht inrollen, pas na halverwege de bocht wat snelheid vermeerderen als de situatie het toelaat.
Soms komen we (koeriers)bussen tegen die minder dan 20.000 met de voorbanden doen, oorzaak die gasten hebben vaak teveel haast.
mvg WillemS
Wat zwaardere auto's dien je niet te snel en te sterk in te sturen, maar voor de bocht voldoende snelheid minderen en de bocht inrollen, pas na halverwege de bocht wat snelheid vermeerderen als de situatie het toelaat.
Soms komen we (koeriers)bussen tegen die minder dan 20.000 met de voorbanden doen, oorzaak die gasten hebben vaak teveel haast.
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in