Renault ZOE laadt niet op verschillende laadpunten

Plaats reactie

Topic author
lisavdwinkel
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 14 jan 2022 16:33
Actief als: particulier

Renault ZOE laadt niet op verschillende laadpunten

Bericht door lisavdwinkel »

Hallo Allemaal,

5 maanden geleden heb ik mijn Renault ZOE Q90 Life Quickcharge 41 KWh van 2017 tweedehands gekocht.
De laatste tijd maak ik steeds meer gebruik van openbare laadpunten en merk ik dat het laden niet overal zo soepeltjes verloopt..
Bij veel laadpunten start de auto niet met laden of breekt het laadproces al snel af, vervolgens kom ik dus aan bij een lege auto, dit is enorm frustrerend.

Ik heb videos en foto's gemaakt voor de garage. Zij hebben de auto gecontroleerd maar de auto was volgens hun in ''perfecte staat, het systeem van de zoe is gewoon heel gevoelig'' de garage vertelde mij dat hier niets aan te doen is en dat ze dit vaker zien. Ik voel me redelijk opgelicht omdat ik deze auto heb gekocht met de gedachte er achter dat ik deze ook gewoon op alle openbare punten kon laden. Ervaren meer mensen dit probleem en zijn er oplossingen voor?
Ik las al iets over een 1-fase lader?

de auto werkt overgins niet bij meerdere laadpunt providers, ook is het niet alleen maar op 11kw laadpunten. vaak zie ik auto's gewoon laden op deze punten.

de neus gaat vaak rood knipperen en ik krijg foutmeldingen op mijn dashboard zoals ''controleer laadstation''

ik laad met de originele kabel van Renault, deze heeft een blauw eindstukje en zou een 3-fase lader zijn, volgens de garage is ook de lader in perfecte staat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Renault ZOE laadt niet op verschillende laadpunten

Bericht door zoe2goe »

een paar tips:
- ram de kabel er altijd stevig in. Soms gaat het stroef en als hij er niet helemaal in zit kan deze niet worden vergrendeld
- vraag aan de dealer (of een vriendelijke ZOE rijder bij je in de buurt die CanZE heeft om de firmware van de lader te controleren. De details voeren wat ver maar oudere versies zijn wat gevoeliger voor o.a. aardweerstand.
- als het mis gaat, EEN keer opnieuw proberen. Als het dan weer mis gaat, kabel er uit, klepje dicht, deuren op slot en 6 minuten wachten. Klinkt suf, is suf, maar op die manier gaat de auto pas echt "uit" en resetten een aantal statussen.

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er iets met de auto of kabel defect is, maar vaak zijn het toch slordig geïnstalleerde laadpunten. Tevens is er een instelling bekend op laadboxen van EV die ze incompatibel maakt met oudere modellen ZOE. Om volstrekt idiote redenen passen ze dat alleen maar op aanvraag aan. Ik mijd ze als de pest, en dat scheelt veel ergernis.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen