Rijden op sneeuw en ijsel.

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Rijden op sneeuw en ijsel.

Bericht door Eric H »

Beste forumgenoten,
Ik rijd inmiddels 43 jaar auto maar sinds afgelopen 3 maanden voor het eerst automaat ( rijd de captur 120 pk dus, zie mijn onderschrift ) en ik moet zeggen ik vind het geweldig.
Maar ik heb nu wel een vraag over het rijden in een automaat.
De winter is weer in aantocht en de kans op sneeuw en ijsel kan langzaam aan komen.
Nou vraag ik mij af met het rijden in een automaat op sneeuw en ijsel hoe de Captur zich gedraagd.
Stel dat ik vanaf mijn oprit voor het huis de sneeuw of ijsel in zou rijden dan ben ik wel benieuwd of je gewoon de auto in zijn automaat laat staan en dan waarschijnlijk in zijn Eco stand om niet direct bij het gasgeven teveel snelheid te krijgen of!
gebruik je het eerste stuk om weg te rijden de zelf schakel optie om bv zachtjes in zijn eerste of tweede versnelling te blijven rijden.
Ik lees graag jullie ervaring hierover.
( ik ben trouwens niet van plan om op winterbanden te gaan rijden )
Mvg,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Rijden op sneeuw en ijsel.

Bericht door DHL »