Ruitenwissers

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Even een vraag betreft de ruitenwissers van de Captur.
Doordat het gisteren en vandaag hier echt veel geregend heeft heb ik de ruitenwissers veel gebruikt.
Nu valt mij direct op dat je tijdens het heen en weer gaan van de wissers dat ik bij iedere zwaai een soort " klap " hoor.
De rubbers op de wissers zijn net 3 maanden oud en schoon.
zet ik de ruitenwissers op de snelste stand dan hoor je het " klappen " vanzelfsprekend veel vaker maar hoor ik dan ook de ruitenwisser motor brommen en geloof het of niet, zelfs de auto schud dan zelf heel lichtjes mee.
Nu is mijn vraag dus, wie heeft deze geluiden dus niet en rijd dus tijdens het wissen van het raam zonder bijgeluiden.
( oftewel, hoort het wel of niet wat ik hoor tijdens het wissen )?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Ruitenwissers

Bericht door Axel57 »

Heb ik geen last van, misschien zit er ergens iets niet goed vast?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers

Bericht door Sp3tter »

Heb ik ook geen last van, even laten nakijken.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Ruitenwissers

Bericht door Huite »

Komt ook mij niet bekend voor...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Begrijp ik hieruit goed dat als de ruitenwissers voor aan staan dat jullie dan niets daarvan horen dus ?
Ohja, ze hebben het allebei, heb ze 1voor1 even omhoog gehouden maar het blijft bij diegene die op dat moment het raam wist.
Als dat zo is dan moet ik idd even terug naar de dealer.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

petrel
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 sep 2010 04:07
Actief als: particulier
Locatie: Tussen Hoorn en Alkmaar

Re: Ruitenwissers

Bericht door petrel »

Hier ook niets. Maar is het niet het rubber van de wisser wat omklapt? Dat hoort namelik wel bij iedere wisbeweging het geval te zijn.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers

Bericht door Eric H »

@Petrel, dat klopt maar ben dus benieuwd of jullie daar ook een soort " klap " geluid bij horen, achter hoor ik dat namelijk niet.
Heb net even gegoogeld en kwam op een ander renault forum terecht, daar was iemand die hetzelfde had en ik denk nu net als Petrel al schreef dat het bij het omklappen van de rubbers vandaan komt.
Iemand zei daar dat er misschien speling in het lager zat van de as aan het motortje.
Anderen zeiden dat ie de wissers moest vernieuwen en dat heeft dus geholpen.
Mijn wissers zijn nu net 3 maanden oud dus zoek het nu niet meteen echt daarin.
Wel hebben we een poosje geleden het ruitenwisser motortje gehoord tijdens het wissen maar dat was ook snel weer weg.
Wel heb ik wat ik eerder al schreef bij de snelste stand dat ik dan de ruitenwisser motor echt hoor en voel je echt de voorkant van de auto heel lichies trillen.
Van de week toch maar even naar de dealer :(
PS.
Weet iemand of er misschien standen op de wissers zitten die je zelf evt kan aanpassen en kom je onder de motorkap makkelijk bij het wisser motortje om te kijken of daar misschien iets los zit?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Ruitenwissers

Bericht door Eric H »

Vanmiddag hier o.a even voor bij de dealer geweest en die zagen meteen dat de rechterwisser zijn rubber niet goed omsloeg bij het heen en weer gaan tijdens het wissen en hebben dit probleem met het iets voorzichtig roteren ( buigen ) van de wisser zelf keurig opgelost en is het geluid waar ik mij aan stoorde verdwenen en wordt het regenwater weer netjes door de wissers geheel gewist. :thumb:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in