Scenic 2 2004 1.6 16v start niet meer. dashboard knippert aan en uit en geeft diverse meldingen

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
Scenic2-2004
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2022 22:51
Actief als: particulier

Scenic 2 2004 1.6 16v start niet meer. dashboard knippert aan en uit en geeft diverse meldingen

Bericht door Scenic2-2004 »

Renault scenic 2 2004 benzine.

Hoi gescheiden moeder hier, die hoopt dat het toch mee valt met haar auto. Ik zal mijn verhaal even doen en hopelijk kunnen jullie dan wat ideeën geven.

Mijn auto starte vorige week niet. Na 3 keer wel. Ik hoopte dat het de accu was die even moest laden dus naar de winkel gereden. Onderweg hield de auto soms iets in. Boodschappen gedaan. Helaas daarna startte hij weer niet. Na 4 keer proberen was ik bang dat ik hem verzoop. Dus even gewacht. Hulp gebeld met startkabels. Maar helaas hielpen die ook niet. De auto gaf ineens ook een melding; inspuiting controleren.

Uiteindelijk besloten de auto naar een garage te slepen, mijn exman wist wel een adresje. De man kon het probleem niet vinden maar het lag aan benzine toevoer. Hij dacht dat dit te maken had met de startonderbreking in de sleutel? Dus heeft een nieuwe sleutel besteld en laten programmeren. Helaas heeft dit ook niets gedaan. En nu "denkt" hij dat de ECU van de auto kapot is en dat ik afscheid moet nemen van mijn autootje. Die altijd reed als een zonnetje en pas gekeurd is ook. 185000 op de teller. Dit kan toch niet het einde zijn?!!

Ik ben vorig jaar gescheiden met 3 kids is het allemaal al puzzelen. De auto was eigenlijk het enige waar ik al jaren op kon rekenen 😅

Omdat de beste man dit alles via Whatsapp stuurde ipv te bellen en uitleggen wat er aan de hand is... Ik moest opzoeken wat het allemaal betekend op internet... En ook de manier waarop hij steeds "denkt" maar eigenlijk niet erg zeker over komt. Heb ik besloten de auto weer op te halen en nu naar de Renault garage gesleept. Omdat ik geen afscheid wil nemen van mijn geliefde auto zonder zeker te weten dat het nodig is. Zijn reactie was dat dat je 80 euro per uur kost en hij nog wel een Nissan te koop had staan voor me. Waarop ik juist extra van de Renault expert bevestiging wil horen. Dat is me de 80 euro wel waard. (Als ze het in een uur kunnen vast stellen?) Stiekem hoop ik dat zij iets vinden wat nog betaalbaar te maken is. 🤞

Is er iemand die me nog wat hoop kan geven. Of tips / ideeën wat het kan zijn? Misschien dingen die ik zelf nog kan checken?

Gr. uit Eindhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stadium III
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 267
Lid geworden op: 22 nov 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: Scenic 2 2004 1.6 16v start niet meer. dashboard knippert aan en uit en geeft diverse meldingen

Bericht door stadium III »

Laat hem eerst eens gewoon uitlezen ,kan van alles zijn
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Scenic2-2004
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2022 22:51
Actief als: particulier

Re: Scenic 2 2004 1.6 16v start niet meer. dashboard knippert aan en uit en geeft diverse meldingen

Bericht door Scenic2-2004 »

Ja vandaag hoor ik hopelijk meer van de Renault garage 🙃🤞

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15971
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Scenic 2 2004 1.6 16v start niet meer. dashboard knippert aan en uit en geeft diverse meldingen

Bericht door mechanic »

Elk geval niet terug gaan naar een 'ik denk' monteur.
Het is een vrij onbetrouwbare auto mbt electronica, zoals gezegd het kan van alles zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht