Scenic II centrale vergrendeling

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
hansvh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 24 mar 2016 15:15
Actief als: particulier

Scenic II centrale vergrendeling

Bericht door hansvh »

Model/uitvoering : Scenic II
Bouwjaar : 2004
Brandstof : B

De centrale vergendeling van mijn Scenic heeft de laatste tijd wat kuren. Ontgrendelen/vergrendelen via de AB gaat probleemloos, vergrendelen via de drukknop op de achterklep ook en ook het ontgrendelen (via de sensoren bij de deurklinken) gaat ook goed. De auto is echter niet op slot te krijgen via de drukknop in een van de vier portieren.

Iemand dit al eens meegemaakt? Kan het zijn dat een van de schakelaars blijft hangen bijv? Ik vind het in ieder geval typisch dat alle vier de drukknoppen het niet doen terwijl de rest van het systeem goed werkt.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Re: Scenic II centrale vergrendeling

Bericht door Harm »

Beste Hans,

Dit is een bekend euvel. Het kan gaan om water in je portieren (lekkage) of om de drukknopjes (een of enkele) die kapot zijn. Op dit forum is er van alles over te vinden, zowel over zelf vervangen, over smeren (tijdelijke oplossing soms) of over vervangen bij de dealer als over de lekkage.

Met een hogedrukreiniger spuiten op de knopjes schijnt niet goed te zijn, maar de kwaliteit van de knopjes is ook niet top. Je garage kan uitvinden of het de knopjes zijn of nattigheid. Heb je ook last van water in de kaartenbakken of in je vloervakjes?

Succes, groeten,
Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
hansvh
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 24 mar 2016 15:15

Re: Scenic II centrale vergrendeling

Bericht door hansvh »

Hoi Harm

Bedankt voor je reactie. Gelukkig heb ik geen last van water in de kaartenbakken of vloervakjes. Ik hield er al ernstig rekening mee dat een van de knopjes defect zou zijn. Vind het wel vreemd dat ze dan geen van allen meer iets doen. Binnenkort moet hij weer voor de APK, dan zal ik hem eens uit laten lezen. En intussen hier op het forum maar eens gaan zoeken hoe je die dingen zelf kunt vervangen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut