Scenic II raam mechanisme coulance

Plaats reactie

Topic author
pimmie89
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 22 jan 2025 16:37
Actief als: particulier

Scenic II raam mechanisme coulance

Bericht door pimmie89 »

Beste Renault rijders,

Jullie kennen het natuurlijk, het raam mechanisme van de Scenic II (bj 2004 heb ik)
Helaas ging er 2 weken terug met de deze kou het mechanisme helemaal stuk en moest bij de dealer een nieuwe laten monteren.
Grapje €300
Helaas zei de werkplaats chef dat er 8 jaar coulance regeling op was en dat deze dus al verlopen is.
Ik natuurlijk Renault Nederland gemaild, en zou binnen 10 dagen terug gebeld worden over deze kwestie.

Omdat die 8 jaar dus al verstreken is krijg ik niet hiervoor het geld terug.
Maar men zegt, omdat ik bij de dealer mijn onderhoud uit voer (2 maanden terug distributie en grote beurt) en al genoeg kosten heb gehad. En hij zei omdat Renault rijden ook niet duur moet worden.
Krijg ik een voucher a €150 voor de volgende beurten (2 jaar geldig)

Zo zie je maar weer, even verder gaan dan dat de dealer zegt en je hebt toch de helft het raam mechanisme weer terug verdiend.

PS: Renault Nederland had het over dat mijn type niet bij de terug roep actie viel (maar ik heb het probleem dus ook nu gehad). Dat vond ik wel weer erg vreemd.
Zijn en verder nog terug roep acties geweest voor mijn type uit 2004, automaat, 2.0 motor?

Met vriendelijke groet,
Pim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Laatste bezoek: 14 mei 2025 11:51
Actief als: particulier

Re: Scenic II raam mechanisme coulance

Bericht door mechanic »

Kijk eens onder de kap of je een vierkante blauwe sticker ziet. Daar is vaak op aangekruisd welke terugroeping gedaan is.
Er was er een voor de ramen,gordelbevestigingbouten la en ra stoel,ook een software uodate voor dacht de parkeerrem. Een dealer kan je zo vertellen welke er gedaan zijn.
Maar top dat je coulance kreeg. Volgens mij zijn toen bijna alle scenics voorzien van nieuwe klemmen voor de ruitmechanismen. Heb wekenlang elke dag niks anders gedaan.
1uur voor 4 mechanismen te doen lukte toen prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Zuma
lid
lid
Laatste bezoek: 12 okt 2023 14:50

Re: Scenic II raam mechanisme coulance

Bericht door Zuma »

Ik heb in mijn oude 2004 scenic al drie keer een raammecahnisme moeten laten vervangen. Na die 8 jaar termijn. In NL iedere keer afgescheept met hetzelfde verhaal. De derde keer zat ik in Luxemburg op vakantie. Driemaal raden... werd gewoon gratis een nieuw mechanisme ingezet. Die 8 jaar regeling is typisch Nederlands.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut