Sensor rem/gas renault master

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
arjene
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2021 20:23
Actief als: particulier

Sensor rem/gas renault master

Bericht door arjene »

Even de volgende vraag:

Het gaat hier om een renault Master 2013, geheel invalide aangepast waar ik soms het volgende probleem heb.
In dit geval gaat het om een automaat met een extra gaspedaal links van het rempedaal. dus geheel aangepast om met linkerkant van je lichaam te kunnen rijden (dit ivm handicap aan rechterkant)

Nu zit het extra uitklapbaar gaspedaal dus links en het normale gaspedaal klappen we dan in. Nu zijn deze dus met een kabel aan elkaar verbonden. Het linker gastpedaal bedient dus eigenlijk het rechter gaspedaal.

Nu komt het wel een voor bij het los laten van het gaspedaal op link dat die net een beetje blijft hangen, (laatste centimeter) en de Renault denkt dan dat er geremd word en ook gas word gegeven. Iets wat ie niet leuk vind en dan start met een "injection fault" error en in noodstand gaat lopen. Dit gebeurd dus niet als we het originele gaspedaal gebruiken.

nu zal iedereen zeggen, check even waarom het originele gaspedaal niet helemaal mee terug gaat als zijn duo gaspedaal op links word losgelaten. tje daar hebben we natuurlijk al goed naar gekeken, kabel smeren. word eea goed terug getrokken, etc. het is mm werk vermoedelijk en kennelijk als de kabel smering iets minder is dan komt het wel eens voor.

Nu dacht ik dat eea natuurlijk word getriggert door een sensor, want de renault denkt dat gas nog iets is ingedrukt (wat niet het geval is, maar pedaal dus net niet op 0 stand staat). Iemand dit wel eens bij de hand gehad? Kan ik die hoek nog iets uithalen of moet ik het toch mechanisch gaan aanlopen (met een extra veer of zo zodat gaspedaal sterker naar 0 stand word terig getrokken)

Iedereen weer dank voor het meedenken. !

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Sensor rem/gas renault master

Bericht door mechanic »

Je geeft het antwoord zelf al eigenlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
arjene
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2021 20:23
Actief als: particulier

Re: Sensor rem/gas renault master

Bericht door arjene »

Mechanic,

ik dacht even schieten (onzeker denk ik)

Dus even een extra veer gehaald zaken op orde gemaakt. De veer intern op het origineel gaspedaal is net niet genoeg om 2 pedalen goed terug te trekken. Dus op het 2de gaspedaal nu 2 veren gemaakt (zat een slechte) waardoor die nu 100% zeker goed terug gaat en niet het origineel tegenhoud terug te gaan.

Lijkt opgelost maar nog even aankijken.

Wel dus een een leuke voor zoekwoord "injection fault". want remmen met gas nog een beetje ingedrukt kan deze foutmelding boven brengen.

Arjen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Sensor rem/gas renault master

Bericht door mechanic »

Goed werk!
Ben benieuwd of het de gouden oplossing was, hopelijk hebben andere er wat aan nog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht