hallo
ik ben in het bezit van een renault megane 2 uit 2007, het is een 5 deurs.
nu ben ik van plan om nieuwe speakers te kopen, aangezien ik enkel in mijn voordeuren speakers heb, en ik deze niet al te goed vind. nu zou ik graag wat advies en hulp krijgen over de keuze van de speakers .
mijn plan was als volgt
- voordeuren : pioneer ts q131c
- achterdeuren : Ground Zero GZCW 5-4Y(twijfelgeval)
- koffer: pioneer TS-WX210A
dit was ik van plan om te kopen, maar ik twijfel nogal veel, aangezien men vaak praat over de kleine inbouwdieptes en dergelijke, dus kan ik het beter eerst aan jullie vragen. ik luister vaak naar r&b / hiphop, dus heb ik graag wel een beetje bass, vandaar de ground zero's, maar ik weet natuurlijk niet wat goed is en wat niet.
ik hoop dat jullie me misschien wat verder kunnen helpen of andere speakers kunnen aanbevelen, ik wil wel het liefst de deuren niet bewerken, ik zoek dus speakers die gewoon passen, en toch een beetje goed spelen.
alvast bedankt.
mvg kenneth
speaker keuze renault megane
-
knnth
Topic author - 3-posting-rookie

- Actief als: particulier
-
jeroentune
- Lid

- Contacteer:
Re: speaker keuze renault megane
Beste Kenneth ,
Er zijn tientalen adviezen mogelijk en ze zijn waarschijnlijk allemaal goed. ik kan je alleen maar vertellen wat ik heb gedaan.
Ik ben een redelijk audio liefhebber en hou van een goed stukje muziek in de auto maar dan wel gericht op kwaliteit en niet op hoe hard het kan ..oftewel . soundquality en niet sound pressure. juist om deze rede heb ik mijn achter speakers uitgeschakeld. Ik wil graag het hele stereo geluid van voren en niet van achteren .. (net of je met je rug naar het podium staat tijdens een concert) . Ik heb een behoorlijke set van Focal in de deuren met de tweeters gewoon op de orginele plek . omdat de mid woofers al hoger in de deur zitten dan bij normale auto's sluit het hoog en mid goed aan .. je hebt 57 mm inbouwdiepte.. ik heb eem houten ring gezaagd en zo een cm gewonnen .
ik heb de achterspeakerkabels aangesloten op een sinus live line adapter die er keurig een line level signaal van maakt.
dit signaal gaat naar een Caliber versterker , van 2x 75W (1 x 150 w mono). en ik heb achterin een compact subkistje met een 25 cm woofer van Focal. ik heb aan de onderkant van mijn stoel een regelbare subwoofer unit zodat ik altijd even het volume en de frequentie van de sub kan inregelen.. verder gebruik ik de normale radio maar wel met een acb zodat ik met usb sticks naar muziek kan luisteren .
Dit is mijn setup .. ik vind het meer dan prima zo .. er zullen heel veel andere setups mogelijk zijn.. ik ben GEEN voorstander van speakers op de hoedeplank of achterin ..het stereobeeld moet van voren komen , niet van achteren. maar dat is mijn persoonlijke mening .
Succes er mee !
Er zijn tientalen adviezen mogelijk en ze zijn waarschijnlijk allemaal goed. ik kan je alleen maar vertellen wat ik heb gedaan.
Ik ben een redelijk audio liefhebber en hou van een goed stukje muziek in de auto maar dan wel gericht op kwaliteit en niet op hoe hard het kan ..oftewel . soundquality en niet sound pressure. juist om deze rede heb ik mijn achter speakers uitgeschakeld. Ik wil graag het hele stereo geluid van voren en niet van achteren .. (net of je met je rug naar het podium staat tijdens een concert) . Ik heb een behoorlijke set van Focal in de deuren met de tweeters gewoon op de orginele plek . omdat de mid woofers al hoger in de deur zitten dan bij normale auto's sluit het hoog en mid goed aan .. je hebt 57 mm inbouwdiepte.. ik heb eem houten ring gezaagd en zo een cm gewonnen .
ik heb de achterspeakerkabels aangesloten op een sinus live line adapter die er keurig een line level signaal van maakt.
dit signaal gaat naar een Caliber versterker , van 2x 75W (1 x 150 w mono). en ik heb achterin een compact subkistje met een 25 cm woofer van Focal. ik heb aan de onderkant van mijn stoel een regelbare subwoofer unit zodat ik altijd even het volume en de frequentie van de sub kan inregelen.. verder gebruik ik de normale radio maar wel met een acb zodat ik met usb sticks naar muziek kan luisteren .
Dit is mijn setup .. ik vind het meer dan prima zo .. er zullen heel veel andere setups mogelijk zijn.. ik ben GEEN voorstander van speakers op de hoedeplank of achterin ..het stereobeeld moet van voren komen , niet van achteren. maar dat is mijn persoonlijke mening .
Succes er mee !
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
knnth
Topic author - 3-posting-rookie

Re: speaker keuze renault megane
alvast bedankt voor je reactie, en die setup zoals jij ze hebt lijkt me ook wel verleidelijk...
zijn speakers in de achterdeuren(hoedenplank blijft s…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
zijn speakers in de achterdeuren(hoedenplank blijft s…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 2 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht