Speakers worden niet aangestuurd

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie

Topic author
sunracert
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2017 14:52
Actief als: particulier

Speakers worden niet aangestuurd

Bericht door sunracert »

Hallo allemaal,

Na een paar fijne jaren in Megane 1.5DCI Bose heb ik deze ingeruild voor Megane 1.5DCI GT-Line met een RLINK systeem. Het probleem wat zich voordoet is dat er alleen uit speakers voor geluid komt. Balans en fader zijn goed ingesteld, fysiek zitten er speakers in de achterportieren.
In de handleiding zie ik wel aanvullende instellingen voor verschillende geluidsvoorkeuren en verschillende geluidseffecten (pop, klassiek etc), maar op mijn RLink alleen Ruimtelijke Indeling (handmatige fader/balans) of volledig en Bass Boost Arkamys.
Het systeem is volledig geupdated in inmiddels een paar keer gereset. Zonder resultaat.
Omdat beide speakers achter niet werken, ga ik er voorlopig vanuit dat dit een systeem-issue is en geen draadbreuk oid.

Wie weet raad? Bijvoorbeeld door het systeem na te kijken via een engineer mode oid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bokkoman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jun 2018 18:14
Actief als: particulier

Re: Speakers worden niet aangestuurd

Bericht door Bokkoman »

Ik weet niet of je dit nog best, of dat je het al verholpen hebt.
Maar het kan zijn dat je speakers kapot zijn. Dit had ik ook. Ze deden het eerst wel, maar op een gegeven moment merkte ik dat mijn parkeer sensoren geluid niet meer werkte en kan ik erachter dat er ook geen muziek meer uit mijn achterspeakers kwam.

Kortom, ik heb ze vervangen en het werkte weer.

Eventueel kan het zijn dat ze software matig zijn uit geschakeld.
Dit kan je zien via ddt4all. Weet je wel zeker dat er speakers inzitten?

Wat ik trouwens had gedaan om te testen of de speakers kapot waren ipv de bedrading, was door de connector bij de voordeur (onderin rechts) los te koppelen.
Dan krijg je een stekker met wat gaatjes. Steek hier een speaker in met 2 draadjes. Let wel op dat het een simpel speakertje is, die niet teveel weerstand of iets heeft. Komt er geluid uit, dan is je speaker kapot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht