Spotgoedkope Clio's?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BassAgent
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:38

Spotgoedkope Clio's?

Bericht door BassAgent »

Ik ben op het moment aan het rondkijken voor mijn eerste auto'tje, en daarbij viel het me op dat er op Marktplaats spotgoedkope Clio's staan. Prijzen vanaf slechts €200,-, ook bij occasion-dealers... Hoe betrouwbaar zijn die bakkies? Ik ben op zoek naar een simpele auto waar ik het e.e.a. in kwijt kan (ben bassist) en die een beetje lekker en zuinig rijdt. Ik heb ook niet zo'n zin om elke maand aan het klussen te zijn aan het ding.

O, en kom a.u.b. niet aan met het verhaal dat ik "toch nog maar even wat meer geld uit moet geven aan een auto", dat weet ik zelf ook wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Bij auto's met die prijzen, maak ik altijd de overweging wat ze per maand gaan kosten, er van uitgaande dat ze de volgende APK niet gaan halen.

Dus stel die auto van 200 euro, die nog 6 maanden APK heeft, dat is dan 33 euro per maand afschrijving.
Alles wat ik minder afschrijf door eventueel in te ruilen op een ander, of slooppremie (?), is dan leuk meegenomen.

Oja, en lid van de wegenwacht....

Voor wat betreft de Clio, welke bouwjaren hebben we het over ?

Bassist, dat is een nogal groot instrument, wat denk je van een Renault 21 Nevada ?
Lijkt mij praktischer, kun je ook iets meer meenemen dan alleen je bas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BassAgent
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:38

Bericht door BassAgent »

Ik ben basgitarist, dus dat is al een stuk kleiner ;) Ik weet dat mijn spullen in kleine auto'tjes kunnen, heb het wel vaker gedaan.

Bouwjaren? Geen flauw idee. Oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

ANWB met jongerenvoordeel afsluiten!

Dat is nog geen 25 Euro per jaar.

En let inderdaad op de duur van de APK. Doe een ruime proefrit en neem een deskundige mee (er is vast wel een oom of een collega met verstand van auto's) die let op achterstallig onderhoud, olie, filtertjes, luchtjes en kraakjes.

Voordeel van een Clio op leeftijd is dat er weinig elektronica inzit. Een Fiat Panda is in dat opzicht ook een blik waard. Die overleven zelfs Parijs-Dakar met 20 jaar!

@Mathijs, voor de slooppremie moet je de auto al meer dan een jaar in bezit hebben geloof ik!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

...en voordeel bij Clio dat je toch een leuke auto hebt.
Panda is ook leuk, maar als ik moet kiezen, zou ik gaan voor de wat modernere en solidere Clio.

Maar inderdaad, hoe minder electronica er in zit, hoe minder er stuk gaat.
Is natuurlijk logisch, maar ik bedoel ermee dat je veel rapper klaar bent met eventuele storing zoeken en goedkopere reparatie's hebt, wanneer dit zich voordoet.

Ook bij pech onderweg is een hulpdienst beter in staat je snel weer op weg te helpen, terwijl je anders toch een grotere kans hebt naar een garage afgesleept te worden.

Zoek eens op dit forum bij voorkomende problemen met Clio's , dan ben je daar ook al een beetje over geïnformeerd wanneer je gaat kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Een auto van €200,- ? daar koop je nog geen goede fiets voor, dus bedenk heel goed....ellk waarde naar zijn geld,
dus van een 1e model Clio (vanaf 1990) voor die prijs, mag en kan je niet veel verwachten.
De Clio's van die leeftijd hebben veel zwakke/slechte punten, let op remmen, banden, stuurinrichting en roest,
luxe en netheid zijn niet van toepassing bij deze leeftijd en bedrag.
Zoals gezegd is de lengte van apk een leuk punt om naar te kijken.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

bij die auto's maakt onderhoud ook niet uit. olie verversen is wel het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken.
als die goed rijdt,remt en stuurt, is het prima. geen geld aan uitgeven aan onderhoud! apk is zoals gezegd belangrijk.
als die auto verder op is, verkoop je hem gewoon weer voor 200e, of 150e. raak je echt wel kwijt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

DexterXL schreef:Een auto van €200,- ? daar koop je nog geen goede fiets voor, dus bedenk heel goed....ellk waarde naar zijn geld
heb toch al aantal malen voor 200e een perfecte auto gekocht hoor. mankeerde allemaal niks, op wat lampjes na.
heb ik veel mensen blij mee kunnen maken! en ze rijden nog steeds.
verhalen dat auto's in de kroeg voor 50e verkocht worden omdat ze het niet meer doen. en dat later gewoon een kapotte accu blijkt..vaak genoeg meegemaakt.
dus het kan echt wel voor dat geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

mechanic schreef:als die auto verder op is, verkoop je hem gewoon weer voor 200e, of 150e. raak je echt wel kwijt.
Inderdaad, velen zijn op zoek naar zo'n "rijdend gebakje". Bijvoorbeeld motorrijders die in de winter toch liever en dak boven hun hoofd hebben.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht