startonderbreker Kangoo

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie

Topic author
Bartje V.
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 05 jul 2012 00:11
Actief als: particulier

startonderbreker Kangoo

Bericht door Bartje V. »

Beste forumbezoekers,

Mijn mooie Renault Kangoo Rapid (2000, diesel 1870cc) heeft de laatste tijd nogal wat kuren met starten.
2 jaar terug hebben mijn ouders de Kangoo 2de hands gekocht bij een dealer (die de wagen weer uit Duitsland had) en ik heb hem een jaartje geleden overgenomen.
Mijn ouders (en ik dus later) kregen er 2 sleutels bij, nmlk 1 voor de centrale deurvergrendeling en 1 om te starten (knopje indrukken, sleutel omdraaien en als t lampje stopte met knipperen en continu ging branden kon ik starten).
Dit was altijd al een geklooi, maar het werkte.. soms niet ineens maar goed.

Nu is dit afgelopen maanden ineens achteruitgegaan, nu is het zo dat de auto na soms uren proberen wil starten (het lijkt bijna gewoon bij toeval of na heel hard roepen dat ie aub wil starten ;)

Dat wil dus zeggen... na knopje indrukken en contact maken = nog steeds (snel-) knipperend lampje, en niet starten..
(kan je heel kwaad om worden na 12 uur werken en dan niet kunnen wegrijden bij tankstation om 3 uur s'nachts :s )

Eerst nieuwe batt gekocht. Toen ik deze wilde vervangen zag ik dat de microswitch op de print er bijna af lag en simpel met wat lijm(??!) erop was gezet... dus mn soldeerkoffer erbij en de microswitch er keurig op gesoldeerd. Nieuwe batt erin en ik zag dat t ledje erin t zelfs weer deed :)
Ik ging naar buiten, en YES.. hij deed t meteen.. maar...
De ochtend erop begon het gedoe weer, en was terug bij af...

Nu lees ik op forums de meest uiteenlopende tips.. sommige zinnig en sommige minder zinnig, maar wat me opvalt;
iedereen heeft een ander verhaal over hoe je auto moet starten;
- met de andere sleutel (deurvergrendeling) zonder iets in te drukken
- met de reserve sleutel...? --- ik heb dus geen reserve sleutel, maar 2 sleutels met 2 doelen; openen en starten
(alle 2 wel natuurlijk voor handmatig openen van sloten)

Ook lees ik dingen over de unit/sensor in de auto, dat die defect kan zijn... maar waarom doet ie t soms dan wel?

Omdat ik nog wel meer aan de auto moet (laten) doen wil ik hieraan niet absurde berdagen betalen voor een complete nieuwe set (ontvanger en zender).

Of bijv. wat te doen bij nood? Ik las al ergens de accu er even afgooien en dan er weer op, dat ie t dan weer doet...

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn (buiten een probleem van bijna alle Renaults als je dat zo leest... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Re: startonderbreker Kangoo

Bericht door Rossy »

Als eerste vraag ik mij af waarom 2 sleutels, 1 voor het openen van de auto en een andere voor het starten.
Normaal gesproken hoort dit te werken met een en dezelfde sleutel.
Verder is mijn vraag welk type sleutel is erbij, die met een infrarood afstandbediening (richten op de ontvanger bij het binnenlicht) of die met een Radio Frequentie afstandbediening.
Het komt inderdaad voor dat de microswitch op de printplaat loslaat.
Opnieuw solderen werkt vaak wel, soms maar voor even.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BramvT
Lid
Lid
Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13

Re: startonderbreker Kangoo

Bericht door BramvT »

Inderdaad....ik heb een kangoo uit 2001 (een 1.9DTI) waarbij ik in 2010 twee sleutels kreeg, waarmee ik dus met 1 sleutel alles kan doen (starten en CV)...en ik denk niet dat er veel verschil zit tussen een Kangoo uit 2000 of 2001. :think:

De 2 sleutels zijn gewoon exact hetzelfde....wat wel zou kunnen is, dat de batterij van de sleutel wat minder gaat worden en er daarom dit soort problemen zouden kunnen ontstaan, maar dat gis ik maar hoor.

Wat voor type diesel heb je eigenlijk ?
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut