Beste RenaultForum,
Mijn autoproblemen lijken op sommige andere meldingen van forumleden, maar wijken toch enigzins af, waarom ik hem graag post om te horen of er meer of andere ervaringen zijn met deze problemen.
De kangoo startte steeds slechter in de afgelopen maanden. Het begon met soms 1 of 2 keer opnieuw moeten starten voordat de auto startte, maar dit probleem wordt (nog) steeds erger. Nu duurt het vaak wel 5-10 minuten totdat ik mazzel heb en de motor een keer start.....
De problemen zijn erger met koud weer en iets minder met warm weer of een warme motor, maar ondertussen lukt het starten steeds slechter zodat zelfs met warm weer/motor ik nu flinke problemen ondervindt.
De foutmeldingen:
1) Een heel enkele keer gaat de startmotor niet aan en brandt het lampje van de startonderbreker. Meestal is dit niet het geval. Als het gebeurt dan ga ik wel voorbij aan deze foutmelding door het een aantal keer te proberen.
2) Het dashboard icoon van het gloeispiraal gaat heel vaak helemaal niet aan (het oranje/gele icoon, ongeveer in het midden van alle icoontjes). Als dit icoon niet brandt dan gaat de motor ook nooit aan, alhoewel de startmotor wel goed draait.
Het lijkt mij op zich logisch dat de motor niet start zolang dit icoon niet aangaat, klopt dit?
3) Een andere foutmelding die voorkomt is dat het teken van het gloeispiraal wel aangaat maar nooit meer uitgaat. Motor wil dan niet starten.
4) Het gloeispiraal icoon gaat aan in combinatie met het 'stop'-icoon dat begint te knipperen. Het sluiten en weer openen van de deuren met de sleutel helpt eigenlijk niet, meestal maar vaak genoeg opnieuw proberen totdat deze melding weggaat.
5) Als laatste heb ik ook meerdere malen meegemaakt dat net na het starten de complete motor en besturing/dashboard uitviel terwijl ik net weg reed. Zeer gevaarlijk!!
Overigens na opnieuw starten van de motor is het nooit een tweede keer vlak achter elkaar gebeurt.
Ik heb de laatste week geprobeerd een beetje gas bij te geven bij het starten. Dat wil zeggen dat zodra het gloeispiraal icoon aan gaat en weer uitgaat daarna, en ik dus een kans heb dat hij zou gaat starten, dan gaf ik een beetje gas bij en draaide de sleutel het laatste stuk om. Het lijkt dat de motor hiermee vaker start. Maar ook met het beetje extra gas werkt het starten van de motor nog lang niet altijd. En bovendien kan ik dit dus ook pas doen zodra ik voorbij alle andere foutmeldingen ben ;-S
Morgen gaat de auto naar de renault-dealer om onderzocht te worden. Ik ben benieuwd naar hun resultaat, maar nog veel meer naar jullie ervaringen met dergelijke problemen en de oplossingen die jullie allemaal geprobeerd hebben??
ps.: Het betreft een Kangoo 1.5 DCI 55 EUR 2000 LANG
startproblemen renault kangoo 1.5d
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Re: startproblemen renault kangoo 1.5d
Bij uitlezen bij Renault wordt de diagnose mss gemakkelijker.Alarm,anti-start,centrale vergrendeling,ferriet ring rond kontaktslot;draadbreuk,enz
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-