Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
wat ook leuk is dat als je auto van het slot doet de boordspanning ingeschakeld is. Je kunt je stoel dus voor verwarmen door de auto te ontgrendelen. In combinatie met de voor verwarm functie van de kachel is dit helemaal comfortabel.
Ik zal binnenkort nog even mijn Multimeter aan de accu hangen om te kijken of de DC/DC convertor ook de accu bij gaat laden zodra de boordspanning op komt. Als dat zo is dan kun je dit prima doen in de winter.
Mocht het niet zo zijn dan is 4 ampere per stoel op een koude 12v accu iets om rekening mee te houden. Maar iets in mij zegt dat de DC/DC convertor de accu wel op spanning houdt als je auto wakker maakt..
iets in mij zegt dat de DC/DC convertor de accu wel op spanning houdt als je auto wakker maakt..
Daar ben ik ook benieuwd naar. Alternatieve gedachte is dat de DC/DC converter pas ingeschakeld wordt als je de motor hebt 'aangezet' met de startknop. Ik veronderstel dat dit laatste het geval is, maar hoor graag wat je multimeter ons vertelt in beide scenario's (of wat Jeroen, Filip of andere technische deskundigen ons op basis van de Zoe-documentatie al kunnen vertellen
Ik weet vrij zeker dat zodra de auto "wakker" is, de 400 volt bus online komt en daarmee ook de DC/DC converter. Maar het kan geen kwaad te dubbelchecken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maar dat zou wel betekenen dat de stoelverwarming nog 5 min aanstaat na de rit en dat keyless entry niet meer echt keyless entry is? first world problems...
Als je de auto ontgrendelt met de AB dan is keyless entry niet meer actief maar na je rit werkt het gewoon weer. Zodra je bij de auto wegloopt gaat die gewoon weer op slot en blijft de stoelverwarming nog 45-60 seconden actief.
Daar kan ik niet wakker van liggen want dat doet ze zelf ook niet
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo, wij hebben een Captur Full Hybride 145 aangeschaft, mooie wagen uit mei 2023, volgende week kunnen we hem ophalen.
prachtige wagen enige wat ontbreekt is stoelverwarming, is deze nog in te bouwen?
Vaak zijn kabelbomen standaard en liggen de...
Gisteren kreeg ik de melding van mijn vrouw dat de stoelverwarming aan de bestuurderszetel niet meer ok werkt. Soms moet ze enkele keren drukken op de knop om deze te doen werken, als deze dan effectief de stoel begint op te...