Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Geert S »

Beste allemaal,

De verplichte sluiting van mijn bedrijf door de corona gaf mij wat extra tijd. Daardoor kon ik het defecte blok uit mijn IV 3.5v6 na 3 jaar stilstand eindelijk eens wisselen. Na uitbouwen van het blok bleek dat het extreme olieverbuik waarschijnlijk door happen van keramisch stof uit de voorkatalysatoren kwam. Beide voorkatalysatoren heb ik vervangen door een universele katalysator met exact dezelfde afmetingen er tussen te lassen. Euro 4 met metalen drager ipv keramiek. Gelast met Aisi 309 kwaliteit. De auto loopt op LPG en wordt wat heter. Omdat ik goed bij het blok kon op het vervangede blok de Nissan Pathfinder modificatie uitgevoerd waardoor het blok hopelijk wat koeler blijft. Zoek maar eens op Pathfinder mod VQ35de (praktisch hetzelfde blok als onze V4Y711/715) De Nissan Altima/Maxima hebben volgens mij dezelfde blokken als de Espace. Tot zover alles goed, de auto rijdt prima, start prima, loopt prima op benzine zowel LPG. Maar na het wissen van de foutcodes bleven er 2 terugkomen. Namelijk van de ESP; Teves MK60 code; C10D3 Pompmotor en P1042 Luchtaanzuigsysteem Onderbreking/Massaluiting. Uitgelezen met Bosch ESI[tronic] 2.0.
Er zit dus een storing in het ABS/ESP blok of de ECU daarvan en een storing in de LMM. Toen het blok werd uitgebouwd was er geen storing. De auto heeft wel 3 jaar stilgestaan. De remvloeistof is 3,5 jaar oud en de remvloestof is er niet af geweest. Het ABS/ESP blok is ingebouwd gebleven en de ECU stekker van het ABS/ESP blok is aangesloten gebleven. De ECU onder de accu is uiteraard wel uitgebouwd geweest. De accu levert 13.28V en bij stationair draaien 14.05V. De stekker van het ABS/ESP blok heb ik losgehad en gereinigd, de LMM stekker heb ik ook losgehad en gereinigd allebei zonder resultaat. De massa-aansluitingen onder de linker koplamp nagelopen en lijken oké. Zodra de auto op contact wordt gezet komen de storingen Inspuiting controleren en controleer ABS en controleer ESP al op.
Hebben de code's met elkaar van doen? Toch massa? Of is het toeval? Kan de ABS storing geven van landurig stilstaan? Waar moet ik beginnen?

Graag jullie input.

Groetjes, Geert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Geert S »

Even een update en vraag.
De zekeringen van de ABS nagelopen, 1 in interieur en 2 onder de motorkap. Allemaal oké, stekkeraansluitingen ook. Vanmiddag wilde ik het ABS blok loshalen om op te sturen na een revisiebedrijf. Waarschijnlijk vastzittende koolborstels. Maar de storing is weg! Ik laat het nu eerst zo. Maar nu de vraag. Weet iemand wat het nummer is van de luchtmassameter? De sensor heb ik even uit de behuizing gehaald maar er zit er een van aliexpress ofzo in. Geen enkele aanduiding, helemaal blanco. Het lijkt op een Bosch HFM5 maar ik heb graag het nummer van Bosch zodat ik er een goede in kan zetten. Het OEM nummer van Renault kan ik niet meer vinden mijn Dialogys werkt niet meer (Windows 10) kan alleen de pdf's nog inlezen.

Groetjes, Geert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Geert S »

Nog even een aanvulling, ik bedoel het nummer op de sensor zelf die ik uit de behuizing van de LMM heb gehaald. Die van mij is blanco maar dat klopt niet dat is imitatie. De nummers op de behuizing helpen me niet genoeg op weg. Het makkelijkst en goedkoopst is de sensor (2 schroefjes) loshalen en vervangen dan is mijn storing waarschijnlijk weer verholpen.

Groetjes, Geert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Renault47 »

het Renaultnummer is volgens mij 7701069666 en het Nissan nummer 226806N201. De lmm heeft een 5-polige stekker. De temperatuurgevoelige weerstand kan je zelf doormeten: tussen pool 3 (middelste) en 5 zou je ongeveer 2000 ohm moeten meten bij kamertemperatuur. Bij 40/50 graden zou dat ongeveer 1000 ohm moeten zijn.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Geert S »

Hartelijk dank voor de info! Na enig zoekwerk kwam ik ook een LMM van Hitachi tegen, het merk dat Nissan er zelfin schroeft. Volgens mij is dat de Hitachi MAF0095.
Auto mag volgende week weer de weg op, apk en airco vullen gaat de garage nog doen. LMM zoek ik nog even uit welke ik aanschaf.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert S
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 nov 2009 19:52
Actief als: particulier
Locatie: Hoogezand

Re: Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Geert S »

Na vervangen van de LMM nog steeds dezelfde storing... Met een Chinees odb2 readertje kreeg ik p1800 code voor Renault onbekend. Ik had ff een helder moment en heb de reader verteld dat het Nissan moet zijn en verrek p1800 defecte vacuumschakelaar voor inlaatvervroeging. Er lag nog eentje onderin een doos in de schuur en na wisselen van het klepje blijft de storing weg. Wel bijzonder dat een professionele Bosch rechts wordt ingehaald door een odb2 readertje van 3 tientjes...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Storing ABS en LMM Espace IV 3.5V6 2006

Bericht door Renault47 »

heel apart maar wel leerzaam voor degenen die dit Nissan blok (ik heb de V4Y701) in het vooronder hebben liggen!
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht