Model/uitvoering :
Bouwjaar :Geachte Velsatis liefhebber,
Ik ben in het bezit van een Velsatis 2 ltr. Turbo uit 2002 en ik rijd sinds 3 jaar met plezier op lpg.
De volgende storing doet zich voor, waar mijn garage helaas tot nu toe niet uitgekomen is:
De auto gaat in de noodloop en geeft storing: injectie inspuiting en eps aan, vooral wanneer ik bijv. een auto snel wil inhalen
maar ook na een boodschap in de super startte de wagen en ging daarna direct in de noodloop.
M.a.w. je kan er geen touw aan vast knopen.
Conclusie v/d garage was: storing in de bedrading (stekker) van computer naar gasklephuis.
Eerst is de stekker vervangen, helaas de storing was niet verholpen, daarna de gehele bedrading vervangen.
De auto heeft 3 dagen goed gelopen maar helaas weer een melding van injectie inspuiting en eps en weer in de noodloop.
Ik heb geen vertrouwen meer in mijn garage en de wagen want de rekening wordt maar steeds hoger en ze komen er maar niet uit.
Ik loop nu al 3 weken zonder resultaat naar de garage.
Mijn laatste hoop is gevestigd op een echte (storings)kenner/liefhebber die mij uit de brand kan helpen.
Ik wacht uw reactie af.
Vriendelijke groet,
J. de Jong.
Eventueel <edit>.
Brandstof :
storing in het gaskleppenhuis
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 okt 2011 10:25
- Actief als: particulier
storing in het gaskleppenhuis
Laatst gewijzigd door Admin op 05 okt 2011 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: svp geen telefoonnummers of email adressen, maar probleem op het forum zelf oplossen. Dan heeft iedereen er wat aan en kan ook iedereen meedenken aan een oplossing.
Reden: svp geen telefoonnummers of email adressen, maar probleem op het forum zelf oplossen. Dan heeft iedereen er wat aan en kan ook iedereen meedenken aan een oplossing.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Re: storing in het gaskleppenhuis
Welke fout-code's zijn er gelezen?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 11 jul 2025 20:13
ik heb ook een Vel Satis 2.0 uit 2002 en in het voorjaar dezelfde storingen gehad. Motor in noodloop, de dag daarop niet meer, maar daarna toch weer in noodloop met ESP-storing en storing inspuiting naar de Renault-dealer. Stekker is toen niet vervangen maar schoongemaakt en storingen gewist. De dealer zei dat zodra de storing weer terugkwam, er een nieuw gasklephuis op moet. Omdat ik redelijk veel dingen aan de auto zelf doe heb ik enkele dagen daarna het gasklephuis losgemaakt, inwending goed schoongemaakt en teruggeplaatst. Was best wel vuil van binnen, ik denk ook vanwege de carterventilatie. Inmiddels al weer 6000 km zonder storing gereden. Mocht de storing weer optreden dan overweeg ik het gasklephuis op te sturen naar ecu repair centre in Helmond. Ik heb daar positive verhalen over gelezen en een revisie kost zo'n €160 (nieuw gasklephuis incl. montage volgende de dealer rond de €800). Misschien heb je iets aan deze info.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 18 okt 2017 11:17
Hallo,
Ik ben eigenaar van een Renault Laguna II en die heeft vergelijkbare (ontwerp)-fouten. Een paar jaar geleden reden we naar Zuid Frankrijk en deden zich inderdaad problemen met het gasklephuis (corps de papillon). Deze problemen had ik ook al eens eerder in Nederland had gehad, waarbij toen gewoon het gasklephuis goed is gereinigd door de zwarte aanslag goed te verwijderen en daarna een tijd lang geen problemen meer gehad .... tot inderdaad Zuid Frankrijk. De problemen treden eerder op bij een warme buitentemperatuur omdat er kennelijk verschillende metalen gebruikt zijn hetgeen tot gevolg heeft dat de klep op een gegeven moment 'blijft steken' doordat deze meer uitzet dan het huis waarin deze zich beweegt. Een storing in het kleppenhuis treedt dus met name op als buiten erg warm is en het kleppenhuis al enige tijd (zeg een jaar of 30.000 km) niet is gereinigd.
Het demonteren en reinigen als preventieve maatregel kost niet veel bij een goede garage en het voorkomt dit soort problemen.
Ik kon toen in Zuid Frankrijk helaas de garage er niet van overtuigen om het apparaat schoon te maken en er weer op te zetten. Maar dat had meer te maken met het feit dat die k....Fransen niets wilde verstaan van hetgeen ik te vertellen had en ze gewoon een nieuw gasklephuis gemonteerd hebben voor veel te veel geld. Ik heb er nog wat van af kunnen praten, maar het was een dure reparatie ... die eigenlijk nergens voor nodig was. Ik heb nu nog een gasklephuis in huis liggen ... mijn oude.
Vr. groet,
Marco
Ik ben eigenaar van een Renault Laguna II en die heeft vergelijkbare (ontwerp)-fouten. Een paar jaar geleden reden we naar Zuid Frankrijk en deden zich inderdaad problemen met het gasklephuis (corps de papillon). Deze problemen had ik ook al eens eerder in Nederland had gehad, waarbij toen gewoon het gasklephuis goed is gereinigd door de zwarte aanslag goed te verwijderen en daarna een tijd lang geen problemen meer gehad .... tot inderdaad Zuid Frankrijk. De problemen treden eerder op bij een warme buitentemperatuur omdat er kennelijk verschillende metalen gebruikt zijn hetgeen tot gevolg heeft dat de klep op een gegeven moment 'blijft steken' doordat deze meer uitzet dan het huis waarin deze zich beweegt. Een storing in het kleppenhuis treedt dus met name op als buiten erg warm is en het kleppenhuis al enige tijd (zeg een jaar of 30.000 km) niet is gereinigd.
Het demonteren en reinigen als preventieve maatregel kost niet veel bij een goede garage en het voorkomt dit soort problemen.
Ik kon toen in Zuid Frankrijk helaas de garage er niet van overtuigen om het apparaat schoon te maken en er weer op te zetten. Maar dat had meer te maken met het feit dat die k....Fransen niets wilde verstaan van hetgeen ik te vertellen had en ze gewoon een nieuw gasklephuis gemonteerd hebben voor veel te veel geld. Ik heb er nog wat van af kunnen praten, maar het was een dure reparatie ... die eigenlijk nergens voor nodig was. Ik heb nu nog een gasklephuis in huis liggen ... mijn oude.
Vr. groet,
Marco
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut