Storing massagefunctie berijdersstoel

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door Rcupra »

Weer een nieuwe storing erbij gekregen :).

Als ik de auto in comfort zet, gaat bij mij de automatisch in massagefunctie aan (is zo ingesteld). Echter, sinds kort krijg ik op de rlink2 na een paar minuten rijden de afbeelding van de stoel alsof ik net deze heb versteld met de knoppen aan de zijkant. De afbeelding verdwijnt binnen 1 seconde vanzelf en de massagefunctie stopt ermee. In het menu van massage kan ik deze weer op ON vinken maar springt na 1 seconde weer vanzelf op OFF. Na herstarten van auto is alles weer normaal totdat de storing weer na een paar minuten optreedt.

De passagiersstoel doet het wel normaal. Ikzelf vermoed dus ergens een slecht contact in de stoel. Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik van de dealer krijg te horen dat ze niets kunnen vinden?

Rob
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door berenburg »

Rekenmodule stuk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door Ghia »

Al een x-tal maal gehad, auto sluiten en openen met de card en hoppa alles werkt normaal.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door CerielK »

Rcupra schreef:Weer een nieuwe storing erbij gekregen :).

Als ik de auto in comfort zet, gaat bij mij de automatisch in massagefunctie aan (is zo ingesteld). Echter, sinds kort krijg ik op de rlink2 na een paar minuten rijden de afbeelding van de stoel alsof ik net deze heb versteld met de knoppen aan de zijkant. De afbeelding verdwijnt binnen 1 seconde vanzelf en de massagefunctie stopt ermee. In het menu van massage kan ik deze weer op ON vinken maar springt na 1 seconde weer vanzelf op OFF. Na herstarten van auto is alles weer normaal totdat de storing weer na een paar minuten optreedt.

De passagiersstoel doet het wel normaal. Ikzelf vermoed dus ergens een slecht contact in de stoel. Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik van de dealer krijg te horen dat ze niets kunnen vinden?

Rob
Ben hiervoor ook in de garage geweest, als je dan opnieuw (na die afbeelding van verstelde stoel op rlink) weer opnieuw probeert aan te zetten springt ie vanzelf terug naar off, alleen Multisense aanpassen naar een instelling mét massage krijgt m soms weer aan het masseren.
Daarnaast doet ie dit ook als je bijrijderstoel vanuit bedieningsknoppen bestuurdersstoel wil instellen (vaak handig als kleine erop zit), dit springt meestal ook na paar seconden van on naar off, vanzelf dus... :?:
Kan bijna niet anders dan softwarematig zijn, maar onze geniën van Renault NL (die van dit hele verhaal op de hoogte zijn) hebben dealer het volgende geadviseerd (lees: hebben de dealer dit ' verplicht' ):
Deurbekleding eruit, middenconsole eruit, stoel eruit, stoel uit elkaar halen en dan motortje voor motortje individueel testen en waar nodig vervangen... heb me lang afgevraagd waar Josti-band gebleven is, maar na reactie op mijn klacht over ontbrekend vermogen dat ik waarschijlijk per vergissing het aantal kw had gelezen ipv pk en een aantal slappe excuses dat maximaal aantal pk pas na rode gebied op toerenteller zou bereikt worden en daarom de metertjes niet max gingen, maar volgens mij weet ik waar ze werken (waarbij meteen excuses voor de leden van deze band voor deze belediging) :discuss: wat dan waarschijnlijk weer het gevolg hiervan wordt is extra kraakjes en rammeltjes agv het demonteren en opnieuw monteren en kan me adhv de beschreven probleemstelling echt niet voorstellen dat dit een defect is... zeker aangezien die zogenoemde oververhitte motortje t magischerwijs weer doen bij verandering Multisense instelling :cry:

Had me voorgenomen toen ik dit niet gerepareerd kreeg vóór mijn vakantie, te wachten op rlink update, met hoop dat ze ook iets zouden oplossen waar niet iedereen met een Talisman over klaagt, maar dan komt het volgende probleem, niet geklaagd over update kaarten bij RN, achteraansluiten dus :cry2: dus ben met hulp van de dealer op een lijst gekomen die op 31e naar F gaat en dan in de volgende batch wordt opgeroepen voor rlinkupdate, wat een amateurisme, mijn 5e Renault, nog steeds Renofiel, maar dit is allemaal wel heel moeilijk te accepteren... ookal maken zijn looks na 7mnd en 20k km nog heel veel goed :wink:

Dus ben nu ah afwachten zonder reparatie massagstoel en bediening bijrijderstoel, hoop ook dat er dealers zijn die een andere aanpak voor dit probleem hebben, zou wel welkom zijn... iemand met dit probleem én al een update r-link ? :pray:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door Ghia »

Ik heb de update al gehad, maar dat stuk verdriet staat gewoon stil op de oprit. Ik neem de Fiesta van m'n vriendin wel ;)
Volgende week naar Frankrijk, ik hou m'n hart vast..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door Elmac »

Ik had de storing ook al een aantal keren, bij de passagiersstoel. Soms, na uitzetten contact werkte het opeens weer. Is al twee maanden geleden opgelost, bij de garage vertelden ze me dat ze de klacht herkenden (hadden net een Talisman met dezelfde klacht binnen gehad en verholpen), zou te maken hebben met een slecht gemonteerde connector, bij beide stoelen zijn deze gecontroleerd en goed vastgeklikt.

Sindsdien is het probleem niet meer opgetreden. Bij beide stoelen sindsdien geen enkele hapering meer waargenomen!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door CerielK »

Hoi Elmac, thanks voor je reactie, zeker het proberen waard, moet zoiets of een softwarebug zijn (denk ik zo met mijn beperkte technische kennis)...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gert-jan hamers
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2014 10:04
Actief als: particulier
Locatie: tilburg

Re: Storing massagefunctie berijdersstoel

Bericht door gert-jan hamers »

is het vervangen van de module de oplossing ????
heb een talisman van 2019 met het zelde eigenwijze probleem dealer komt er ook niet aan uit !!
Huidige Auto Renault Talisman 18. TCE 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht