Ik wil mijn eigen even voorstellen ik ben John uit Eindhoven 31 jaar, getrouwd vader van 2 kindjes . Ik heb nu sinds een 1,5 jaar een Renault Scenic uit 2006. Hiervoor heb ik een Scenic uit bj 2001 gereden.
Alleen nu heb ik vorige week wat mee gemaakt en daarbij vraag ik naar hulp en kennis. Ik probeer het zo goed als ik kan uit te leggen ik heb geen autotechnische achtergrond dus zou bepaalde onderdelen wellicht niet goed kunnen benoemen.
Sóchtends toen mijn vrouw na haar werk wilde gaan starte de auto bij de 1e startpoging niet, daarna is deze aangeslagen zonder problemen. Sávonds toen ze na huis wilde gaan hetzelde startprobleem als sóchtends maar bij de 2 poging werkte hij weer. Ik werd al ingelicht dat de auto 'kuren' begon te vertonen. Mijn vrouw wil gaan file parkeren voor ons huis en zet hem in zn achteruit auto slaat af en is niet meer aan de gang te krijgen. Samen met een buurman wordt de auto in een parkeervak gezet nadat ze de elecktrische handrem eraf hebben gezet. Een jaar eerder hadden we ook al startproblemen gehad en daarbij was de startmotor vervangen voor een revisie model met 1 jaar garantie.
Ik controleerde de accu en daar stond 12,4 v op met het starten maakte de auto een indruk dat de accu leeg zou zijn en allerlei bliepjes gingen af in de auto met daarbij een lampje van service. Spanning was na zon 4 startpogingen gezakt na zon 11,3 v en daarna ging hij weer boven de 12,3v zitten.
Ik wilde de auto al na de garage toe slepen waar dat ik destijds ook het startmotor had laten maken maar toch nog vol goede moed een startpoging wagen voordat we gaan slepen en toen kwam er een schelle geluid onder de motorkap uit . Net zon soort van als je motor draait en je haalt de sleutels van t contact nog eens om . dit was dus echt foute boel.
auto stond inmiddels bij de garage en de monteur zou het gaan onderzoeken , ook hij hoorde het geluid wat hij nu maakt bij een startpoging en besluit om de startmotor eruit te halen waar hij dit ziet ..

Nu staat hij echter zelf voor een raadsel dit heeft hij nog nooit meegemaakt. De revisiebedrijf zegt dat dit soort afbreken ooit wel eens voorkomt bij grote amerikaanse autos waarbij er ooit sprake is van 'backfire' maarja dit is geen grote amerikaan . dit is maar een 1.6.
Nu komt dus het volgende het stuk schijnt dus in het versnellingsbak te liggen en dit is niet te zien. kunnen hem er zo niet eruit halen en nu willen ze mijn versnellingsbak eronderuit halen.dit kan dus hoog oplopen in de kosten. Wat is hier nu gaande .. Want we kunnen wel een nieuwe startmotor terug zetten onder garantie maar hoe heeft dit kunnen gebeuren.
ligt dit aan de oude startmotor bv metaalmoeheid of slechte montage of wat zou het kunnen zijn.
DE monteur heeft de startmotor getest dmv een accu en deze lijkt goed te functioneren.
Zowel de garage als revisie bedrijf weten niet precies wat nu de oorzaak is en zijn nu aan het gissen. Ondertussen staat de auto inmiddels al 1 week bij de garage en is er nog niks mee gebeurt omdat ze zelf nog niet zeker zijn van hun zaak.
Graag zou ik met jullie kennis en ervaring willen weten wat jullie bevindingen hierop zijn.
Groeten John