Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb een vraagje voor de Grand Scenic rijders onder ons.
Wie van jullie heeft er ervaring met een hogere trekhaak waarmee een caravan getrokken wordt?
Onze GS 1.4 tce is van het bouwjaar 2010 en ik begrijp uit diverse...
Ik heb een Renault Kadjar 2017.
Navigatie versie weet ik even niet.
Is het mogelijk dat als de navigatie wordt gebruikt en er wordt iets gezegd dat het geluid van de muziek niet omlaag gaat.
Dus dat de volume voor beide even hard blijft?
Goedeavond allemaal,
Toen ik mijn renault startte viel hij na enkele seconden uit en startte hij niet meer.
Bougiekabels zijn vervangen, krukassensor heb ik hierna ook vervangen maar nog steeds geen vonk heeft iemand van jullie een idee wat ik nog...
Goede dag, ik heb een probleem met mijn Renault waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.
Ik heb een Renault Grand Senice 1,5 dCi uit 2011 met climate control
Heerlijke auto heb hem nu meer dan een half jaar en rijdt perfect echter heb twee...
Ik deed vanmorgen me alarm lichten aan omdat ik even iemand moest oppikken. En gelijke tijd sprong de emissie controleren in beeld. Is dit toeval of miscommunicatie van het electrische systeem?
Enkele maanden geleden viel tijdens het rijden mijn ventilatie/ontwaseming voorruit spontaan uit.
Zeer slecht weer, niet te doen als ontwaseming voorruit niet werkt! Enkele dagen later leek alles terug ok.
Nu echter stelt zich het...
Sinds ik ongeveer een 4 maanden geleden een Renault megane uit 2006 heb gekocht heeft mij linker achterraam nooit gewerkt.
Toen ik mij speakers ging vervangen zag ik dat de staal kabel was afgebroken en de motor zichzelf heeft vast gedraaid.
Nou zag...
Ik heb een Renault Clio II 1.4 van het bouwjaar 2000
De verlichting van de knoppen om de kachel te bedienen doen het niet, natuurlijk heb ik er twee nieuwe lampjes ingezet,
en ook de zekeringen nagekeken maar ze doen het nog...
Ik heb een Renault Twingo uit 2000.
Elende dat hij niet altijd wilt starten. lampje knippert altijd, bij starten knippert hij sneller.
Beide sleutels zijn de chip kapot en is na doormeten ook helaas zo leeg dat het niet overgezet kan worden op een...
hallo pas lid en vraag twee ,slangetje ruitensproeier is vergaan en compleet rot, gaat om het stukje wat bij vuldop spatbord lijkt in te gaan naar :pomp : naar sproeiers in motorkap renault scenic om hier nieuw slangetje op te zetten moet dan a, het...
Ik overweeg om een Kadjar te kopen. De 1200cc motor kan op LPG met diverse merken( Prins, BRC).
Die motor zit ook in veel andere modellen. Heeft er al iemand ervaring mee ?
Geen klepproblemen ? Of met de injectoren v/d benzine ? 't Schijnt dat die...
Hoi, ik bezit een Megane 2 en heb veel problemen met deze auto gehad en nog steeds. Het is met een paravan waarvan de afvoer verstopt was begonnen, maar dat is opgelost en van de week nog gechecked en die is schoon en open.
Net bij mijn vaste garagist een afspraak willen maken om airco check uit te laten voeren. Rekende hij verleden jaar nog iets van 7 a 8 tientjes, nu was de prijs 119 euro. Vind ik iets te gortig.
Weet er iemand een goed, wat prijsvriendelijker adres...
Hallo, ik heb een laguna 2 1.8 uit 2003.
Hier is een nieuwe accu ingezet en heeft de auto problemen met de snelheidsmeter deze blijft op 0 staan tijdens het rijden. En handremlampje blijft er ook bij aanstaan, nu heb ik bij uitlezen van garage abs...
Ik ben sinds 3 weken eigenaar van een Twingo 1.5 dci uit 2011.
Nu het wat kouder/vochtiger is merk ik dat de auto slecht wilt starten 's ochtends. Start geluiden klinken normaal, alleen slaat de motor pas aan na 3 tot 5 seconde. Als ik...
Mijn koppelingspedaal doet niks meer, hij hangt los als een slap iets. Een aantal mensen gesproken, en die zeggen dat de kabel waarschijnlijk kapot is. Ik heb er geen verstand van. Hoe weet ik wat er precies kapot is? Een paar garages...
Ik rij een laguna en vraag me af. als ik door een bocht rij begint de auto wel eens te stotteren en te bokken kan het komen als het stuurbekrachting olie iets onder peil is daar invloed op hebben.
Ik heb een Megane CC uit 2006 aangeschaft en die is heel vaak teruggeweest voor een andere hoedenplank en kabels, achterraam etc etc. Nu is na een half jaar de hoedenplank ontregelt want deze zakt niet diep genoeg na het openen van de kap....
Hallo allemaal, van mijn Renault Megane diesel uit 2010 werkt de kachel na koude start eerst gewoon, daarna alleen nog als je de kachel op maximaal zet. Voor de airco geldt het ongeveer hetzelfde, soms koelt hij gewoon maar nu met het warme weer kan...
De voorste daklijst van het voorste schuifdakraam ligt er los in (op).
Ik kom er niet achter hoe dat vast zou moeten zitten.
Er zit aan de binnenkant van de plastic lijst iets van een metalen strip. Weggeroest.
Scenic 2003 16v.
Iemand een tip/idee?
In 2014 ben ik Dacia gaan rijden. Renault ondersteuntde het rijden op LPG niet meer. De 0.9TCE doet het prima op LPG in de Dacia Logan MCV.
Inmiddels is de Clio in Spanje af fabriek leverbaar op LPG en is de Twingo met de 0,9TCE motor af fabriek ook...
In onze Modus 2006 (met handmatige airco) deed de ventilator het eerst niet in de hoogste stand en nu ook niet meer in de andere standen.
Nu lees ik op het forum een heleboel over de weerstand, de schakelaar zelf en natuurlijk de motor.
Dag mensen,
mijn Kangoo uit 2001 is geconverteerd naar micro camper; de beide schuifdeuren gebruik ik niet meer, de achterklep is nu in- en uitgang.
Nu wil ik deze klep ook van binnenuit kunnen openen en sluiten, ik slaap daar 's nachts in. Weet...
Mijn vrouw rijdt in een Twingo automaat 1.2 uit 1999, een model waar zo'n mooi glazen schuifdak in zit.
Echter, één van de geleide-schoentjes is eruit gefloept en dient vervangen te worden (het raam rammelt nu bij stationair...
Tijdens apk is er geconstateerd dat de draagarm rubbers niet goed meer zijn, Wat is nu slimmer?
De rubbers ervan vervangen! wetende dat je met een pers aan de slag moet of gewoon 2 X nw draagarmen kopen compleet met rubbers.
Het...
Ik heb vandaag mijn Megane GT uit 2006 laten keuren.
Ik wist al dat er een en ander mis was, maar de keurmeester heeft me toch kunnen verbazen.
Naast wat beginnende roest op de remleiding en een foutcode MBT de ontsteking is hij afgekeurd op:
Het...
Werd zojuist gebeld door pa dat hij er niet meer uit kwam. Heeft een middag zitten stoeien om de greep van zijn achterportier af te halen. Helaas zonder succes. Internet staat vol met filmpjes en handleidingen om de greep van de voor portier...
Sinds gisterenavond start mijn wagen niet meer
Als ik contact aandraai gaat alles op het dashboard aan zoals altijd. Alle electronica werkt.. Maar start niet. Geen klikkend geluid of dergelijke.. Gewoon dood. Als ik het contact aanslaat en...
Sinds 3 weken heb ik een nieuwe Kadjar Black Edition met EDC.
Er is rechtsvoor ergens een kraakje hoorbaar bij langzaam rijden wanneer je gas geeft en het pedaal loslaat en soms bij strakke bochten.
Alleen hoorbaar wanneer airco en radio uit...
Ik zat net te kijken in het terugroepregister en toen kwam ik een terugroepactie tegen, iemand hier al iets meer over vernomen?
(klik op de afbeelding)
Hallo,
Ik heb (meedraaiende) xenon verlichting op mijn Megane (2012) en die trilt erg op en neer wat voornamelijk goed te zien is op de snelweg. Het gaat om de rechter koplamp maar heb het idee dat de linker er ook een beetje last van heeft. De...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum