Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
kawarobot
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2020 17:18
Actief als: particulier

Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Bericht door kawarobot »

Hallo allen,
bij het zoeken naar de aanhaalmomenten van de kopbouten niet veel tegengekomen.
Is ook nog eens verwarrend.
Moet namelijk in stap 3 de bouten weer losdraaien!?
Eerste stap aanhalen 20 Nm ,de tweede stap de 100° draai (schroef 1=2 dan 3-6 en 7-10).
En dan weer losmaken?
Vierde stap heeft als eerste stap weer de 20 Nm en een tweede de 110° draai.
Dan staat er ;
"Cylinderkopschroeven,stap 5,Nm Dan schroef 3-6 en 7-10"

Staat er nu dat er eerst 1 en 2 met 20 Nm en de gradendraai gedaan moet worden,dan 3-6 en 7-10?

Bij mijn weten is de middenonderbout de 1,middenboven 2,links naast 1 bout 3 met rechts naast 2
bout 4.
Links naast 2 bout 5 met rechts van 1 bout 6 met helemaal links boven 7 en linksonder 10.
Bout 8 rechtsboven met 9 rechtsonder.
Zijn jullie er nog :shock:

Deze beschrijving gewoon aanhouden en dan komt het goed?


Met vriendelijke groet Robert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Bericht door mechanic »

https://www.carrepairdata.com/service/r ... 8/1390/58/

Dat is inderdaad de procedure,zelf deed ik het nooit met het losdraaien.
Allemaal vast in volgorde 20nm,daarna allemaal in volgorde 100gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kawarobot
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2020 17:18
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Bericht door kawarobot »

Dankjewel maar weer voor de snelle reactie.
Wordt overigens nog iets wachten.
Met kleppen slijpen van de tweede cilinder zowel de in- als uitlaat klep
een niet toelaatbare kromming gevonden.

Groet Robert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Bericht door mechanic »

Overigens kun je de kop prima de/monteren met het uitlaatspruitstuk er nog aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
kawarobot
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 mar 2020 17:18
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Bericht door kawarobot »

Ben niet zo'n voorstander om met een injectierail te rommelen.
Maar wel van plan om in ieder geval het inlaatspruitstuk al te monteren.
De moertjes waren bijzonder lastig te bereiken tijdens loshalen.
Geeft heul veul GRMBL tijdens monteren.
EN dát willen we niet.;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kangoo 1.4 RN Kopbouten

Bericht door mechanic »

Dat is ook verstandig.
Deze koppen gingen er vanaf met vrijwel alles er nog aan,werkt gemakkelijk.
Overigens verstandig om van alles wat je losneemt de afdichtingen te vervangen om problemen te voorkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht