Beste mede forum'ers
Omdat ik een demo Zoe heb gekort ben ik genoodzaakt om snel een thuislaadvoorziening te realiseren.
Ik ben gecharmeerd van de RWE eBox, onder andere vanwege de prijs (€ 695) en het feit dat die zowel op 1 fase als 3 fasen kan worden gebruikt.
Het plan is in eerste instantie een extra aardlek en automaat te plaatsen zodat ik in elk geval een laad voorziening heb en in een latere fase over te stappen naar 3 fasen.
Bij het zoeken naar info kwam ik een post bij onze Duitse EV vrienden tegen waarin een link staat naar de installatie documentatie van de Ebox,
http://www.goingelectric.de/forum/renau ... tml#p33047
Wat ik ervan begrijp is dat ze de Ebox met 2 extra draden aansluiten die als een retourlijn fungeren en de zaak spanningsloos kunnen maken als er iets niet klopt.
Ik heb geen idee dit Duitse normering is of dat dit een ZE Ready 1.2 vereiste is.
Is er iemand bekend met deze constructie ?
Terugvoerleiding RWE Ebox
-
michel04
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
GertjanVB
- Donateur

- Contacteer:
Re: Terugvoerleiding RWE Ebox
Geen idee. Wat ik wel weet dat je (zeer) speciaal gereedschap nodig hebt om die eBox open te krijgen ( zit een schroef/boutje met torx kop met stiftje erin in). Is idd geschikt voor 3,5 tot 11 kW en kan 1 en 3 fasen aan.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: Terugvoerleiding RWE Ebox
Ik heb het even heel snel doorgelezen, dus goed kans dat ik wat gemist heb. Als ik het goed begrijp is de lus een eenvoudige aan-uit mode voor de laad…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 23 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in